Rchr
J-GLOBAL ID:201801004986660724   Update date: Feb. 01, 2024

Miyahara Chisaki

Miyahara Chisaki
Research field  (2): Japanese language education ,  Tertiary education
Research keywords  (5): 日本語教育 ,  語用論 ,  配慮表現 ,  初年次教育 ,  学習支援
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2022 - 2026 The Construction of Multi-language Considerate Expressions Database and the Compilation of Considerate Expressions Dictionary
  • 2018 - 2022 The Database Construction of Correct Use and Misuse in Considerate Expressions for the Dictionary of Japanese Considerate Expressions
  • 2014 - 2018 Development of syllabus to foster the writing skills of university students while overcoming the weak sense of writing
Papers (2):
  • 嶋田みのり, 斉藤幸一, 宮原千咲. LMSを活用した非同期型ピア・レスポンスの実践の試み. アカデミック・ジャパニーズ・ジャーナル. 2022. 14. 1-8
  • 斉藤幸一, 嶋田みのり, 宮原千咲. オンラインでのピア・レスポンスにおける助言表現-学習者の《助言》の伝達方略の傾向-. 日本語コミュニケーション研究論集. 2022. 11. 53-62
Lectures and oral presentations  (8):
  • LMS を活用した非同期型ピア・レスポンスの実践と課題
    (第28回大学教育研究フォーラム 2022)
  • コロナ禍における初年次生の学び ー学びに関するアンケートの結果からー
    (2021年度大学教育学会課題研究集会 2021)
  • 確認場面における配慮表現
    (第13回日本語コミュニケーション研究会 2021)
  • 《助言》における配慮表現-レポート作成におけるピア・レスポンスの事例から-
    (第13回日本語コミュニケーション研究会 2021)
  • 日本語ライティングセンターにおけるチューター研修プログラムの実施に関する一検討
    (日本教育工学会 2018年度 研究会 2019)
more...
Association Membership(s) (4):
初年次教育学会 ,  日本語教育学会 ,  大学教育学会 ,  日本アカデミックアドバイジング協会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page