Rchr
J-GLOBAL ID:201801004986660724
Update date: Aug. 17, 2024
Miyahara Chisaki
Miyahara Chisaki
Research field (2):
Japanese language education
, Tertiary education
Research keywords (5):
日本語教育
, 語用論
, 配慮表現
, 初年次教育
, 学習支援
Research theme for competitive and other funds (4):
- 2022 - 2026 The Database Construction of Correct Use and Misuse in Considerate Expressions for the Dictionary of Japanese Considerate Expressions
- 2022 - 2026 The Construction of Multi-language Considerate Expressions Database and the Compilation of Considerate Expressions Dictionary
- 2018 - 2022 The Database Construction of Correct Use and Misuse in Considerate Expressions for the Dictionary of Japanese Considerate Expressions
- 2014 - 2018 Development of syllabus to foster the writing skills of university students while overcoming the weak sense of writing
Papers (2):
-
嶋田みのり, 斉藤幸一, 宮原千咲. LMSを活用した非同期型ピア・レスポンスの実践の試み. アカデミック・ジャパニーズ・ジャーナル. 2022. 14. 1-8
-
斉藤幸一, 嶋田みのり, 宮原千咲. オンラインでのピア・レスポンスにおける助言表現-学習者の《助言》の伝達方略の傾向-. 日本語コミュニケーション研究論集. 2022. 11. 53-62
Lectures and oral presentations (8):
-
LMS を活用した非同期型ピア・レスポンスの実践と課題
(第28回大学教育研究フォーラム 2022)
-
コロナ禍における初年次生の学び ー学びに関するアンケートの結果からー
(2021年度大学教育学会課題研究集会 2021)
-
確認場面における配慮表現
(第13回日本語コミュニケーション研究会 2021)
-
《助言》における配慮表現-レポート作成におけるピア・レスポンスの事例から-
(第13回日本語コミュニケーション研究会 2021)
-
日本語ライティングセンターにおけるチューター研修プログラムの実施に関する一検討
(日本教育工学会 2018年度 研究会 2019)
more...
Association Membership(s) (4):
初年次教育学会
, 日本語教育学会
, 大学教育学会
, 日本アカデミックアドバイジング協会
Return to Previous Page