Rchr
J-GLOBAL ID:201801005170522176
Update date: Sep. 22, 2023 HANASAKA Ayumu
ハナサカ アユム | HANASAKA Ayumu
Affiliation and department: Research field (1):
Primary/secondary education and curricula
Research theme for competitive and other funds (7): - 2021 - 2025 Development of curriculum and teaching materials for a STEAM learning model centered on art education
- 2021 - 2025 柳田国男監修高等学校国語科教科書所収教材の有機的・連携的研究
- 2019 - 2023 教科融合による豊かな読書空間の創出-理論と実践の往還的研究-
- 2018 - 2022 A cooperation and practical study on teaching mater ials by which carried was carried out to the Japanese textbook of a high school which Yanagita supervised
- 2016 - 2020 Collaborative and Practical Theoretical Research for Developing Imagination in the "Reading" Class.
- 2015 - 2018 An experimental and cooperation study on teaching materials by which carried was carried out to the Japanese textbook of a high school which Yanagita supervised
- 2011 - 2013 A cooperation study on teaching materials by which carried was carried out to the Japanese textbook of a high school which Yanagita supervised
Show all
MISC (54): -
釘宮里枝, 花坂歩, 岩崎朋美. 教師に「インタビュー」の指導はどこまで可能なのか:教授すべき知識と育てるべき能力の検討. ,大分大学教育学部紀要. 2023. 45. 1
-
花坂歩, 石出和也, 大島崇, 藤井康子, 佐野比呂己. 言語と思考と体験を豊かにする虚構体験の構造化:巻き込み・巻き込まれ現象の具現化. 九州国語教育学会紀要. 2023. 12. 22-31
-
花坂 歩, 安道百合子, 清水慶彦, 石出和也. 「体験としての古典」を具現化する授業実践研究:音楽による異空間創出の試み. 大分大学教育学部研究紀要. 2023. 44. 2. 181-193
-
岩崎朋美, 玉野井ちさと, 花坂歩. 教師に求める音声表現スキルの内容と指導方法:「玉野井メソッド」の報告と検討. 国語探究. 2023. 2. 44-55
-
花坂 歩, 成松千穂, 水間清香, 髙野友香, 山根紫野, 中尾雅宏, 千田一晃. 子どもの主体性を育てたい教師のための小考:国語科指導案に組み込むべき言葉の検討. 国語探究. 2022. 1. 17-26
more... Association Membership(s) (5):
全国童話人協会
, 九州国語教育学会
, 解釈学会
, 日本国語教育学会
, 全国大学国語教育学会
Return to Previous Page