Rchr
J-GLOBAL ID:201801005170522176   Update date: Sep. 22, 2023

HANASAKA Ayumu

ハナサカ アユム | HANASAKA Ayumu
Affiliation and department:
Research field  (1): Primary/secondary education and curricula
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2021 - 2025 Development of curriculum and teaching materials for a STEAM learning model centered on art education
  • 2021 - 2025 柳田国男監修高等学校国語科教科書所収教材の有機的・連携的研究
  • 2019 - 2023 教科融合による豊かな読書空間の創出-理論と実践の往還的研究-
  • 2018 - 2022 A cooperation and practical study on teaching mater ials by which carried was carried out to the Japanese textbook of a high school which Yanagita supervised
  • 2016 - 2020 Collaborative and Practical Theoretical Research for Developing Imagination in the "Reading" Class.
Show all
MISC (54):
  • 釘宮里枝, 花坂歩, 岩崎朋美. 教師に「インタビュー」の指導はどこまで可能なのか:教授すべき知識と育てるべき能力の検討. ,大分大学教育学部紀要. 2023. 45. 1
  • 花坂歩, 石出和也, 大島崇, 藤井康子, 佐野比呂己. 言語と思考と体験を豊かにする虚構体験の構造化:巻き込み・巻き込まれ現象の具現化. 九州国語教育学会紀要. 2023. 12. 22-31
  • 花坂 歩, 安道百合子, 清水慶彦, 石出和也. 「体験としての古典」を具現化する授業実践研究:音楽による異空間創出の試み. 大分大学教育学部研究紀要. 2023. 44. 2. 181-193
  • 岩崎朋美, 玉野井ちさと, 花坂歩. 教師に求める音声表現スキルの内容と指導方法:「玉野井メソッド」の報告と検討. 国語探究. 2023. 2. 44-55
  • 花坂 歩, 成松千穂, 水間清香, 髙野友香, 山根紫野, 中尾雅宏, 千田一晃. 子どもの主体性を育てたい教師のための小考:国語科指導案に組み込むべき言葉の検討. 国語探究. 2022. 1. 17-26
more...
Association Membership(s) (5):
全国童話人協会 ,  九州国語教育学会 ,  解釈学会 ,  日本国語教育学会 ,  全国大学国語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page