Rchr
J-GLOBAL ID:201801007453172557   Update date: Jan. 31, 2024

Baba Sayuri

ババ サユリ | Baba Sayuri
Affiliation and department:
Research field  (1): Literature - Japanese
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2019 - 2024 Evolution for the Next Generation of East Asian Classical Studies through International Collaboration
  • 2015 - 2019 The Creation of a Next-Generation Hub for East Asian Classical Studies : Accelerating Research and Education through International Collaboration
  • 2010 - 2011 漢字による表現としての『古事記』の叙述の方法について
Papers (6):
  • 馬場小百合. 『日本書紀』散文部と歌との接続の問題について. 帝京大学文学部紀要. 2023. 54. 111-127
  • 馬場 小百合. 『古事記』允恭天皇条の軽太子と軽大郎女譚 : 物語の構造と歌の役割について. 帝京日本文化論集. 2020. 27. 49-82
  • 馬場 小百合. 貴くありけり : 『古事記』豊玉毘売の「恋心」と歌の贈答. 帝京日本文化論集. 2018. 25. 1-21
  • 袁祁命の「詠」と二王子の皇位相譲. 2013. 90. 5. 86-98
  • 馬場 小百合. 「貢進」された建御雷神--地上に現れた神による葦原中国の平定. 国語と国文学 / 東京大学国語国文学会 編. 2010. 87. 8. 19-31
more...
Lectures and oral presentations  (9):
  • 『日本書紀』散文部と歌との接続の問題について
    (東アジア古典学の方法 第77回 表出される世界 2023)
  • 漢字によって日本語を書くことの広がりとその特徴--『古事記』の漢字表現への着目
    (東アジア古典学の方法 第74回 台湾大学特別講義(3) 2022)
  • 『古事記』の漢字表現--『日本書紀』との比較を通じて
    (北京大学外国語学院日本語言文化系セミナー 2021)
  • 『古事記』允恭天皇条の物語構造と歌の役割について
    (東アジア古典学の方法第66回 2021)
  • 『日本書紀』の歌における仮名表記の問題
    (東アジア古典学の方法第59回 2019)
more...
Education (3):
  • 2008 - 2015 The University of Tokyo Graduate School of Arts and Sciences Interdisciplinary Cultural Studies
  • 2006 - 2008 The University of Tokyo Graduate School of Arts and Sciences Interdisciplinary Cultural Studies
  • 2002 - 2006 The University of Tokyo College of Arts and Sciences
Professional career (2):
  • 修士(学術) (東京大学)
  • 博士(学術) (東京大学)
Work history (3):
  • 2018/04 - 現在 Teikyo University Faculty of Liberal Arts Department of Japanese Cultures
  • 2016/04 - 現在 Meiji University School of Information and Communication
  • 2014/04 - 2016/03 日本児童教育専門学校 絵本童話科 非常勤講師
Association Membership(s) (3):
萬葉学会 ,  古事記学会 ,  上代文学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page