• A
  • A
  • A
日本語 Help
Science and technology information site for articles, patents, researchers information, etc.

Co-authoring Researcher

Co-inventing Researcher

Researcher similar to the Researcher

Article similar to the Researcher

Patent similar to the Researcher

Research Project similar to the Researcher

Article(J-GLOBAL estimation)

Patent(J-GLOBAL estimation)

Rchr
J-GLOBAL ID:201801010196176644   Update date: Aug. 22, 2024

Keiko Waki

ワキ ケイコ | Keiko Waki
Clips
Affiliation and department:
Job title: Lecturer
Research field  (3): Japanese linguistics ,  Foreign language education ,  Japanese language education
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2020 - 2024 テクスト書き換えが日本語学習者の読解プロセスに与える影響
Papers (16):
  • 和氣圭子. 説明文の書き換えが日本語学習者の内容理解に与える影響-読解の処理レベルにおける簡素化・精緻化の効果と学習者の母語背景による影響-. 2019年度日本語教育学会春季大会予稿集. 2019. 179-184
  • The effect of text revision on L2 Japanese readers' comprehension of an expository text: Simplification and elaboration and the level of processing. 2018
  • 和氣圭子. テクスト書き換えが日本語学習者の内容理解に与える影響. 第二言語習得研究会 第28回全国大会予稿集. 2017. 110-115
  • Keiko Waki. The Effects of Text Revision on L2-Intermediate Readers' Comprehension. 言語科学研究 : 神田外語大学大学院紀要. 2015. 21. 47-63
  • 高橋 純子, 和氣 圭子. 〈Practical Articles〉A Report on an Intermediate Japanese Reading Class : focusing on learner needs. 筑波大学留学生センター日本語教育論集. 2015. 30. 259-280
more...
Books (1):
  • おたすけタスク : 初級日本語クラスのための文型別タスク集
    くろしお出版 2008 ISBN:9784874244012
Lectures and oral presentations  (8):
  • 説明文の書き換えが日本語学習者の内容理解に与える影響-読解の処理レベルにおける簡素化・精緻化の効果と学習者の母語背景による影響-
    (2019年度日本語教育学会春季大会 2019)
  • テクスト書き換えが日本語学習者の内容理解に与える影響
    (第二言語習得研究会 第28回全国大会(お茶の水女子大学) 2017)
  • 日本人学部生の語彙力と読解
    (2015)
  • L2中級学習者におけるテクスト書き換えの影響
    (第27回日本語教育連絡会議(ハンガリー) 2014)
  • 説明文の言語的難易度が内容理解に与える影響-中上級日本語学習者を対象とした書き換えテクストの検証-
    (第二言語習得研究会 第24回全国大会(広島大学) 2013)
more...
Professional career (3):
  • 学士(文学) (筑波大学)
  • 修士(地域研究) (筑波大学)
  • 博士(言語学) (神田外語大学)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page