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J-GLOBAL ID:201801010715366936   Update date: Mar. 26, 2024

Ashizawa Kiyone

アシザワ | Ashizawa Kiyone
Affiliation and department:
Research field  (1): Educational psychology
Research keywords  (3): 発達臨床 ,  障害児保育 ,  インクルーシブ保育
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2019 - 2022 障害と多文化を包摂するインクルーシブ保育の理論化と実践モデルの構築
  • 2015 - 2019 Construction of multiple assessment model of participation state in inclusive child care
  • 2012 - 2015 Problems of the universities' systems to train nursery and kindergarten teachers - Focusing on the 4-year programs and theorization of practical knowledge of teachers.
Papers (1):
  • 林 恵, 五十嵐 元子. 福井県越前市の外国人集住地域における保育ー保育者の意識変容からインクルーシブ保育を考えるー. 帝京短期大学紀要. 2022. 23. 29-38
MISC (25):
  • The Effort to Enable Parents to Feel at Ease During the Preparation and Adjustment Period for 1st Grade of Elementary School: Through a Parents' Awareness Survey. 2022. 10. 165-178
  • A Consideration of Childcare System for Inclusive Childcare: For Flexible Childcare that Creates Voluntary and Diverse Play. 2022. 10. 85-97
  • 芦澤清音. 就学前教育の現状から低学年の荒れを考える(特集2 小学校低学年の「荒れ」を問う). 教育. 2022. 914
  • Actual Situation of Childcare Under COVID-19 : Fact-Finding Survey of Childcare Including Children with Disabilities and Foreign Infants (Flash Report). 2021. 9. 115-123
  • 稲葉実践から見えてくる幼児教育施設の多様性の保障と可能性(特集 保育所保育指針・幼稚園教育要領の改訂をどうみるか). 実践と教育 窓. 2021. 6. 76-80
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Books (7):
  • すべての子どもの権利を実現するインクルーシブ保育へ: 多文化共生・障がい・家庭支援・医療的ケア
    ひとなる書房 2023 ISBN:4894642972
  • 子ども理解で保育が変わる-困難を抱える子どもと育ち合う (シリーズ子ども理解と特別支援教育)
    群青社 2018 ISBN:4434250957
  • 多様性がいきるインクルーシブ保育:対話と活動が生み出す豊かな実践に学ぶ
    ミネルヴァ書房 2018 ISBN:4623083713
  • 1・2歳児の自己肯定感の土台を育む-泣いて笑って育ちあう16人の物語 (年齢別・保育研究)
    ひとなる書房 2015 ISBN:4894642247
  • 仲間とともに自己肯定感が育つ保育
    かもがわ出版 2013
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Education (2):
  • - 2005 Tokyo Metropolitan University
  • - 1980 Kobe University
Professional career (1):
  • 博士(教育学) (東京都立大学)
Association Membership(s) (4):
THE JAPANESE SOCIETY FOR THE EDUCATION OF YOUNG CHILDREN ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY ,  JAPAN SOCIETY OF DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY ,  JAPAN SOCIETY OF RESEARCH ON EARLY CHILDHOOD CARE AND EDUCATION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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