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J-GLOBAL ID:201801011787648436   Update date: Oct. 28, 2024

Tange Yushi

Tange Yushi
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (5): 教育方法学 ,  道徳教育 ,  授業分析 ,  授業研究 ,  問題解決学習
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2021 - 2025 道徳判断の様相に着目した道徳授業の分析手法の開発
  • 2019 - 2024 Reconstructing theory of teaching and learning through upgrading lesson analysis
  • 2013 - 2018 Visualization of the process of classroom lesson for competency of insight for educational professionals
  • 2016 - 2017 道徳教育における読み物資料のモデルとしての機能 -子どもの生活現実との関わりに着目して-
Papers (7):
  • SAKAMOTO Masanobu, TANGE Yushi, SHIBATA Yoshiaki, NOZAKI Shiho, XU Man, MUKAI Masaki, ISHIGURO Shinji, MIZUNO Masao, SOEJIMA Takashi, EBITA Hiroyuki, et al. Visualization of the Development of Students' Recognition in Cooperative Learning Lesson : The Application of Ontology. 2020. 66. 2. 157-172
  • KIKUCHI Miyuki, SUDA Takahiro, TANGE Yushi, MURAKAMI kyoko. Student' Learning and Thought-Inducing Factors Analyzed from Their Comments on a Career Course. Journal of Japan Association for College and University Education. 2019. 41. 1. 147-156
  • TANGE Yushi. Function of Reading Materials as Model in Moral Education. Grants for Graduate Student Monographs on Textbooks FY2016. 2018. 53-61
  • Development of Teacher Training Method for Improving Lesson-Insight in Moral Education. 2017. 46. 2. 159-168
  • School Management in Elementary and Junior High School Cooperation : Focus on Child and Teacher Learning Significant from Principal Perspective. 2017. 46. 1. 17-27
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MISC (4):
  • 社会に連動する学校と問題解決学習(課題別分科会2「現在の教育を問う」に参加して). 考える子ども. 2024. 430. 16-17
  • 丹下 悠史. 今日の教育改革が求める「抗生物質」的対応と「漢方薬」としての初志の会. 考える子ども. 2023. 418. 32-37
  • 丹下 悠史. 学校教育における直接経験の道徳教育的機能の検討. 日本教育学会大會研究発表要項. 2017. 75. 0. 300-301
  • TANGE Yushi. A Study on Ueda Kaoru's Theory of Moral Education Focusing on "Dynamic Relativism". 教育論叢. 2013. 56. 27-36
Books (3):
  • 教育方法学辞典
    学文社 (GAKUBUNSHA) 2024 ISBN:4762033812
  • 教員養成におけるアクティブ・ラーニングの実践研究
    唯学書房 2024 ISBN:9784908407420
  • 人間健康学
    唯学書房 2023 ISBN:4908407363
Lectures and oral presentations  (19):
  • 子どもが自らの価値観を語る道徳授業
    (愛知文教大学 学び合う学び研究所セミナー 2024)
  • Development of an analytical method for moral education in elementary and junior high schools focusing on students' "ego involvement"
    (The World Association of Lesson Studies (WALS) 2023 2023)
  • 問題解決学習における思考の相互関連:中間項を用いた思考様式の顕在化を通して
    (日本教育方法学会第59回大会 2023)
  • 問題解決学習における解決の見通しの構成に関わる諸要因の関連構造:中間項を用いた子どもの思考過程の再構成を通して
    (日本教育方法学会第58回大会 2022)
  • 協同的な探究における子どもの多面的・多角的な思考様式の解明:中間項を用いた潜在的諸要因の関連構造の明示化を通して
    (日本教育方法学会第57回大会 2021)
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Education (3):
  • 2014 - 2020 Nagoya University Graduate School of Education and Human Development
  • 2012 - 2014 Nagoya University Graduate School of Education and Human Development
  • 2008 - 2012 Nagoya University School of Education Department of Human Developmental Sciences
Professional career (1):
  • M.A. (Education) (Nagoya University)
Work history (2):
  • 2024/04 - 現在 Aichi Toho University Faculty of Human Health Department of Human Health Associate Professor
  • 2017/04 - 2023/03 Aichi Toho University Assistant Professor
Committee career (2):
  • 2024/05 - 現在 全国私立大学教職課程協会 理事
  • 2024/05 - 現在 東海・北陸地区私立大学教職課程研究連絡懇談会 代表世話人
Awards (2):
  • 2024 - 愛知東邦大学 授業実践に関する優秀教員
  • 2014 - 日本学生支援機構 大学院第一種奨学金 特に優れた業績による返還免除(半額免除)
Association Membership(s) (3):
THE CHUBU SOCIETY FOR THE STUDY OF EDUCATION ,  NATIONAL ASSOCIATION FOR THE STUDY OF EDUCATIONAL METHODS ,  JAPANESE EDUCATIONAL RESEARCH ASSOCIATION
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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