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J-GLOBAL ID:201801013827409076   Update date: May. 17, 2024

TACHIBANA Yuki

TACHIBANA Yuki
Affiliation and department:
Research field  (1): Education - general
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2023 - 2028 多文化共生社会における道徳教育に関する日仏比較研究
  • 2021 - 2024 JSL児童生徒の教科学習における学習言語の機能の解明に向けた基礎的研究
  • 2019 - 2024 外国人生徒の学びの場に関する研究ー特別定員枠校と定時制・通信制高校の全国調査
  • 2019 - 2022 道徳教科化の日仏比較
  • 2017 - 2020 A Study on the Individualization of Education in Germany: From the Viewpoint of Standardization of Education and Children's Diversity
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Papers (13):
  • 立花 有希. ドイツにおけるBildungssprache概念の理論的・実践的展開 : 言語教育を通した包摂に関する一考察-特集 ことばをめぐる包摂と排除. ことばと社会 : 多言語社会研究 / 『ことばと社会』編集委員会 編. 2023. 25. 45-63
  • タチバナ, ユキ. Approaches to improving mathematics education in Germany : An example of a response from subject education to current challenges in school education. Journal of the School of International Studies, Utsunomiya University. 2023. 55. 29-38
  • 佐々木 優香, 伊藤 亜希子, 立花 有希, 近藤 孝弘. ドイツは移民の統合に失敗したか? : 教育政策の視点から. ドイツ研究 = Deutschstudien. 2020. 54. 61-64
  • 立花 有希. Assessment and Support of the Language Development of Preschool-aged Children from Immigrant Families in Germany : The Case of Screening Procedure in Hessen. 異文化間教育. 2017. 45. 108-122
  • 立花有希. ドイツにおける幼小連携の取組に関する一考察-ヘッセン州教育計画(BEP)を中心として-. 関東教育学会紀要. 2016. 43. 13-23
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MISC (4):
  • Yuki TACHIBANA. Teacher Training in the immigrant society : A study of the "language teaching" module in a teacher training course in Berlin. 2019. 47. 113-121
  • 田巻 松雄, 出羽 尚, 立花 有希. 多文化共生をどう捉えるか : 編者による座談会(2018年12月7日) (特集 『多文化共生をどう捉えるか』の刊行). 宇都宮大学国際学部附属多文化公共圏センター年報. 2018. 11. 18-27
  • 立花 有希. ドイツの学校における宗教的多元性への対応. 宇都宮大学国際学部附属多文化公共圏センター年報. 2018. 11. 63-70
  • 立花 有希. ドイツの就学前教育における第二言語としてのドイツ語教材に関する事例研究. 日本教育学会大會研究発表要項. 2017. 76. 0. 282-283
Books (3):
  • 異文化間教育ハンドブック : ドイツにおける理論と実践
    明石書店 2024 ISBN:9784750356877
  • 図表でみる移民統合 : OECD/EUインディケータ
    明石書店 2020 ISBN:9784750349404
  • PISAから見る、できる国・頑張る国
    明石書店 2011
Professional career (1):
  • 博士(教育学) (早稲田大学)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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