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J-GLOBAL ID:201801014699744068   Update date: May. 30, 2024

Jaehyeon Lee

イ ジェヒョン | Jaehyeon Lee
Affiliation and department:
Research field  (2): Agricultural and food economics ,  Agricultural sociology
Research keywords  (4): 農業労働力の雇用 ,  韓国農業論 ,  EU農協の展開構造 ,  Agricultural Products Marketing
Research theme for competitive and other funds  (14):
  • 2018 - 2021 Research on the development of technology for the production and use of concentrated bio-liquid fertilizer and the impact assessment of its substitution for chemical fertilizer
  • 2016 - 2019 An Empirical Study on European Agricultral cooperatives' Organizational Reform under the Change of Business Environment
  • 2014 - 2017 Interdisciplinary Collaborative Research on Liquid Fertilizer Utilization and Recycling Loop Construction of an Organic Waste
  • 2014 - 2017 A study on the terms of trade , contract process and needs under the diversification of the food export
  • 2013 - 2017 Explication of marketing evolvement under the retailers initiatives on F&V sector in EU
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Papers (48):
  • Jaehyeon Lee. Involvement and Relationship of Residents’ Autonomous Organizations on Agricultural Land Conservation Activities in Rural Areas. 2024. 74. 9-26
  • Godfrid Erasme Ibikoule, Jaehyeon Lee, Lise Audrey Godonou. Smallholders’ vulnerability in the maize market: An analysis of marketing channels to improve the role of cooperatives in Benin. Heliyon. 2024. 10. 6. e27746-e27746
  • Godfrid Erasme Ibikoule, Jaehyeon Lee, Barnabé Agalati, Raulston Gillette. Development and Effectiveness of Agricultural Cooperatives: Case of Maize Producer Cooperatives (MPCs) in the Republic of Benin. Sustainability. 2023. 15. 5. 4480-4480
  • lmpact of Cooperatives on Farm Performances in The Republic of Benin: A Maize Producer Households Study in Alibori. Japanese Journal of Food, Agricultural and Resource Economics. 2022. 73. 2. 43-53
  • Jaehyeon Lee. Producers' Opportunistic Behavior Brought about by Competitive Access by Purchasers and the Importance of Marketing system in Production Area. Journal of Rural Economics. 2021. 93. 3. 259-276
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MISC (18):
  • 李哉泫. 青果物販売をめぐる農協の水平的統合の在り方を問う. 農政運動ジャーナル. 2020. 152
  • 李 哉泫. 欧州農協の組織再編から浮かび上がる農協の在り方. 農政運動ジャーナル. 2020. 149. 12-13
  • 新しいEU直接支払い制度におけるイタリアの選択と執行の実績. 平成29年度海外農業・貿易投資環境調査分析委託事業報告書(三菱UFJリサーチ&コンサルティング株式会社). 2018
  • 李哉泫. 書評:有機農業がひらく可能性(中島紀一ほか、2015). フードシステム研究. 2016. 23. 1. 23-25
  • 書評:FTA戦略下の韓国農業(品川著、2014). 農業経済研究. 2015. 87. 1. 107-108
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Books (45):
  • 有機食品市場の構造分析
    農文協 2022 ISBN:9784540212949
  • フードバリューチェーンの国際的展開
    農林統計出版 2020
  • 変貌する水田農業課題
    日本経済評論社 2019
  • EU青果農協の組織と戦略
    日本経済評論社 2019
  • 加工食品輸出の戦略的課題
    筑波書房 2019
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Education (2):
  • 1992 - 1995 The University of Tokyo Graduate School of Agricultural and Life Sciences
  • 1990 - 1992 The University of Tokyo
Work history (4):
  • 2002/06 - 現在 鹿児島大学 農学部 准教授
  • 1999/09 - 2002/05 Kagoshima University
  • 1996/12 - 1999/08 The University of Tokyo Graduate School of Agricultural and Life Sciences
  • 1995/07 - 1996/11 日本学術振興会 特別研究員(DC)
Awards (3):
  • 2020/05 - 日本農業経済学会 学会誌賞 組織再編のプロセスから見た欧州農協の展開構造
  • 2020/05 - 日本農業経済学会 学術賞 EU青果農協の組織と戦略
  • 2005/09 - 九州農業経済学会 学会賞 野菜・果樹地帯における季節農業労働者の確保と雇用
Association Membership(s) (3):
日本フードシステム学会 ,  日本農業経営学会 ,  日本農業経済学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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