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J-GLOBAL ID:201801014967874298   Update date: Aug. 12, 2024

Tagami Masanori

タガミ マサノリ | Tagami Masanori
Affiliation and department:
Job title: Specially-appointed Associate Professor
Research field  (1): Educational technology
Research keywords  (3): 教育実践 ,  キャリア教育 ,  交渉学
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2019 - 2020 経験学習プログラム改善のためのリフレクション・ツールの開発
  • 2014 - 2017 Reports on Cultivating Communities for Students to Contribute in the Society
  • 2016 - 2017 できる追大生のスタンダード生活~脳を鍛えるための「準備」体操
Papers (23):
  • Report on an educational program to motivate students before entering university. 2019. 6. 6. 75-85
  • Curriculum Design and Development for KU-Negotiation Practicum Enhanced with Assessment Strategies with Rubric. 2018. 9. 125-129
  • 田上 正範. 交渉学を活用したアクティブラーニング型授業の効果検証. 関西大学高等教育研究. 2018. 9. 9. 79-84
  • Reports on Cultivating Communities for Students to Contribute in the Society. 2017. 4. 4. 7-15
  • 樋口 勝一, 水藤 龍彦, 武田 裕紀, 村上 亨, 田上 正範, 梅村 修. 学部共通科目のマネジメントについての一考察. 追手門学院一貫連携教育研究所紀要 = Bulletin of Research Center for Integrated Education System. 2016. 2. 2. 77-91
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MISC (15):
  • 田上,正範. コロナで顕在化した若者像に関する一考察-How has it impacted youth on the COVID-19 Pandemic?. 共通教育論集. 2024. 2. 115-130
  • 田上,正範. メールによる学生同士のコミュニケーションの試み(交渉メールの事例報告)-A Case Study of Email Communication between Students. 基盤教育論集. 2022. 9. 91-104
  • 田上,正範. 対面学習とオンライン学習の適正化に関する一考-Proposal for Enhanced Online Learning Communication. 基盤教育論集. 2021. 8. 101-106
  • Envisioning the Learning Ambiance for the Future Skills in Negotiation/Communication. 2020. 11. 97-102
  • A Progress Report : KU's Professional Development Program involving Major Stakeholders on Campus through an Entrepreneurship Approach to SDGs. 2020. 11. 137-142
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Patents (10):
Books (4):
  • 大学時報 (2020年11月号)
    日本私立大学連盟 2020
  • 「未来を切り拓く交渉学」関大交渉学 教科書&ワークブック
    関西大学教育推進部 2019
  • 理系のための交渉学入門
    東京大学出版会 2013 ISBN:9784130623162
  • 社会心理学における説得と交渉
    三恵社 2012 ISBN:9784883619467
Lectures and oral presentations  (41):
  • 対人コミュニケーションが求められるリーダーシップをオンライン型授業で育む教育実践
    (2020年度 ICT利用による教育改善研究発表会 2020)
  • 正課併行型の学生主体活動から学生の成長を促進する要因分析
    (大学教育学会第42回大会 2020)
  • 学生のリーダーとは ~追手門学院大学における入学前教育プログラムの学生スタッフ
    (2019年度課外活動リーダーズキャンプ 2019)
  • 3か月にわたる研修を経た在学生で迎える入学前教育プログラムの実践報告
    (第25回大学教育研究フォーラム 2019)
  • 新入生及び在校生の能力開発を促進する入学前教育プログラムの事例報告
    (未来のマナビフェス-2030年の学びをデザインする- 2018)
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Education (2):
  • 1993 - 1995 Hokkaido University Graduate School, Division of Engineering Division of Applied Physics
  • 1989 - 1993 Hokkaido University Faculty of Engineering Applied Physics and Engineering
Professional career (1):
  • 修士(工学) (北海道大学)
Work history (12):
  • 2022/04 - 現在 Otemon Gakuin University
  • 2013/04 - 現在 Kansai University Division of Promotion of Educational Devlopment Part-time teacher
  • 2012/04 - 現在 Kansai University Center for Teaching and Learning Reseach Fellow
  • 2010/04 - 現在 Limited liability company Information Technology Institute of Education (llc-ITIE)
  • 2015/04 - 2022/03 Otemon Gakuin University
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Association Membership(s) (2):
Career Design institute-JAPAN ,  大学教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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