Rchr
J-GLOBAL ID:201801015214024727   Update date: May. 15, 2024

Nishinohira Yukiko

Nishinohira Yukiko
Affiliation and department:
Other affiliations (2):
Research field  (1): Medical and welfare engineering
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2022 - 2025 脳神経系疾患障害者のギター演奏支援装置を使った練習によるリハビリテーション効果
  • 2018 - 2023 障がい者の「弾きたい」を叶えつつ、学習だけでなくリハビリもする演奏支援装置
  • 2015 - 2019 Aim to Improve Motivation and QOL of Daycare Users Through an Activity Personalized by Biological Information
MISC (6):
  • 西ノ平 志子, 松井 博和, 大島 千佳, 中山 功一. ギター演奏支援装置“F-Ready”の開発. 情報処理学会論文誌. 2022. 63. 2. 388-400
  • 赤澤 堅造, 奥野 竜平, 西ノ平 志子, 一ノ瀬 智子, 松本 佳久子, 竹原 直美, 益子 務. 運動機能の障害を考慮した電子楽器サイミスの演奏法の開発とアクセシビリティの評価-A Method of Playing the Cymis, An Electronic Music Instrument, Which Makes it Accessible to People with Movement Disorders. 日本音楽療法学会誌. 2020. 20. 1. 50-61
  • Yukiko Nishinohira, 〇Mai Ikeda, Chika Oshima, Hirokazu Matsui, Koichi Nakayama. F-ready: A support device that allows disabled people to play the guitar. 2019
  • 西ノ平 志子, 松井 博和, 大島 千佳, 中山 功一. 障がい者の「弾きたい」を叶えるギター演奏補助装置の継続的な試用-Continuous Trial of Assist Device Which Makes It Possible for Disability Person to Play the Guitar. システム制御情報学会研究発表講演会講演論文集. 2019. 63. 1521-1524
  • 西ノ平 志子, 廣中 栄雄, 大島 千佳, 中山 功一. 幼稚園児の手の巧緻性を高める教具の提案-ヒューマンコミュニケーション基礎. 電子情報通信学会技術研究報告 = IEICE technical report : 信学技報. 2018. 117. 420. 137-142
more...
Patents (1):
  • 脈波情報表示装置、脈波情報表示装置を制御するプログラム、および脈波情報表示方法
Education (5):
  • - 2023 Saga University
  • - 2017 Nagoya College of Music
  • - 2016 Osaka University of Arts Junior College Department of Nursery
  • - 2001 Mie University Graduate School of Engineering
  • - 1999 Mie University Faculty of Engineering Department of Mechanical Engineering
Professional career (2):
  • 博士 (学術) (佐賀大学大学院理工学研究科)
  • 修士 (音楽) (名古屋音楽大学大学院音楽研究科)
Awards (3):
  • 2023/08 - 情報処理学会 2022年度研究会推薦博士論文
  • 2022/02 - 情報処理学会 特選論文 ギター演奏支援装置“F Ready ”の開発
  • 2019/03 - 情報処理学会アクセシビリティ研究会 ヤマハ賞
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page