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J-GLOBAL ID:201801015447069755   Update date: Jan. 30, 2024

YAMAGUCHI Yukiko

ヤマグチ ユキコ | YAMAGUCHI Yukiko
Affiliation and department:
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (7): 小売のグローバル化 ,  流通論 ,  商学 ,  マーケティング ,  国際マーケティング ,  eコマース ,  地域ブランド
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2016 - 2019 The systematic strategy for building a value creation system by the entrepreneur in the traditional industrial areas
  • 2011 - 2013 Analysis of retail behavior and retail structure in the East Asia (Focus on conflict of internationalization and localization)
Books (9):
  • 流通経済の動態と理論展開
    同文舘出版 2017 ISBN:4495648713
  • インターネットは流通と社会をどう変えたか
    中央経済社 2016 ISBN:4502195812
  • (Re)Discovering University Autonomy: The Global Market Paradox of Stakeholder and Educational Values in Higher Education
    Palgrave Macmillan 2016
  • 長崎の陶磁器
    長崎文献社 2015 ISBN:4888512434
  • グローバル・マーケティングの新展開 (日本流通学会設立25周年記念出版プロジェクト第5巻)
    白桃書房 2013 ISBN:4561662006
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Education (1):
  • 福岡大学大学院博士課程後期商学研究科商学専攻
Work history (1):
  • - 現在 Saga University
Committee career (4):
  • 2017/10 - 現在 日本流通学会 理事
  • 2017/05 - 現在 日本商業学会 理事
  • 2010/10 - 現在 日本都市学会 理事
  • 2010/10 - 2017/10 日本流通学会 九州部会事務局
Awards (2):
  • 2010/12 - 日本都市学会 特別賞 受賞
  • 1999/10 - 九州マーケティング協会 マーケティング研究論文 優秀賞受賞
Association Membership(s) (6):
JAPAN SOCIETY OF MARKETING & DISTRIBUTION ,  JAPAN SOCIETY FOR DISTRIBUTIVE SCIENCES ,  JAPAN ACADEMY OF INTERNATIONAL BUSINESS STUDIES ,  Japan Academy OF Business Administration ,  JAPAN ACADEMY OF ADVERTISING ,  流通経済研究会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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