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J-GLOBAL ID:201801016818245787   Update date: Jan. 30, 2024

Sungsook Kang

Sungsook Kang
Affiliation and department:
Job title: professor
Other affiliations (1):
  • 京都大学経営管理大学院
Research field  (1): Tourism studies
Research keywords  (5): capability ,  tourism management ,  Knowledge Management ,  Omotenashi (Japanese style service) management ,  Hospitality Management
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2022 - 2025 高齢観光の概念的接近:顧客の価値創造プロセス
  • 2018 - 2020 サービス人材の業務能力と問題解決スタイルが顧客価値に与える影響:旅館を中心に
  • 2014 - 2018 旅館経営における女将の地の蓄積と継承の意味:顧客価値形成を中心に
  • 2013 - 2014 旅館経営における知の形成
Papers (8):
  • 姜聖淑. 観光ビジネスにおける伝統文化の役割. グローバルビジネス学会. 2016. 156-161
  • A Dynamic Model of Customer Satisfaction. 2010. E10-1
  • Kang Sungsook. Commercialization of fieldwork: business transformation to service industry at Fujitsu. Organizational science. 2009. 42. 2. 21-36
  • 姜聖淑. 宿泊施設のサービスクオリティに占めるサービスリーダーの役割:ホテルの総支配人と旅館の女将の役割を中心として. 立教大学. 2006
  • Kang Sungsook. )A Study of Hotel Choice in Relation to Customers Lifestyles with Regard to space: Tendencies in Values and Choice Criteria by Lodging type. Journal of Tourism and Leisure Research. 2004. 16. 4. 131-148
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Books (4):
  • Case Studies of Traditional Cultural Accommodations in the Republic of Korea, Japan and China
    UNWTO REBLICATIONS 2016
  • 連携による知の創造:社会人大学院の新たな試み
    白桃書房 2014
  • 観光経営学 (よくわかる観光学)
    朝倉書店 2013
  • 実践から学ぶ女将のおもてなし経営
    中央経済社 2013
Lectures and oral presentations  (25):
  • 旅館女将のおもてなし経営
    (国土交通省観光庁 2018)
  • サービス人材の潜在的業務能力と問題解決スタイルに関する研究:日本旅館の接客従業員を中心に
    (日本観光研究学会 2017)
  • A Study on Potential Service Capability and Problem Solving Style of Service Personnel: Focusing on Japanese Ryokan
    (he 5th International Conference on Serviceology 2017)
  • 観光ビジネスにおける伝統の役割:テンプルスタイに見る文化の再送出
    (日本商業学会、関西支部 2016)
  • 観光大国とおもてなし(目指せ、観光立国日本!〜観光立国から観光大国へ)
    (日本観光振興会 2016)
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Professional career (1):
  • ph.D. (Rikkyo University)
Awards (3):
  • 2015/03 - 商工総合研究所 中小企業研究「経営部門本賞」 実践から学ぶ女将のおもてなし経営
  • 2014/07 - 観光学術学会 学会賞(著作賞) 実践から学ぶ女将のおもてなし経営
  • 2006/11 - 日本マーケティングサイエンス学会 若手研究者論文部門「審査員特別賞」受賞 組織のおもてなし志向とサービスリーダーシップ:旅館の女将の行動モデル
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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