Rchr
J-GLOBAL ID:201801018586653916   Update date: Apr. 01, 2024

SHUHEI MIWA

ミワ シュウヘイ | SHUHEI MIWA
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): https://smiwa303.wixsite.com/miwalab
Research field  (1): Educational psychology
Research keywords  (1): 動機づけ
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2024 - 2028 統計学を主体的に学ぶ学習者の育成のための利用価値とコストへの介入
  • 2024 - 2025 低学年児童および幼児を対象とした「勉強」について考える対話の実践 :勉強に対する価値理解を目指して
  • 2021 - 2024 Co-Agencyを育む準正課活動のための教師教育環境と仮想空間
  • 2022 - 2023 「オンライン上での擬似的な体験は対話による道徳的な価値の理解を促すのか-自分事として考えることに着目して-」
  • 2021 - 2023 小学生の英語学習への価値理解および動機づけの向上を目指した哲学対話の実践
Show all
Papers (73):
  • 三和秀平, 解良優基. 日本語版Expectancy-Value-Cost Scaleの作成. 心理学研究. 2024. 印刷中
  • 三和秀平, 古田梨乃, 肖雨知. 台湾の大学における日本語学習者の動機づけと学習成果-自己決定理論に基づいた縦断的な質問紙調査から-. 信州大学教育学部研究論集. 2024. 18. 178-187
  • 三和秀平, 小倉光明, 松島恒熙, 青山拓実. オンライン上での擬似的な体験は対話による道徳的価値の理解を促すのか. 発達研究 : 発達科学研究教育センター紀要. 2024. 38. 印刷中
  • Nagamine, M, Tang, L, Miwa, S, Kainuma, R, Toyama, M. Goal length (short or long term) interacts with goal scheduling strategy (clock Time or event Time) for optimal achievement. Perceptual and Motor Skills. 2024. 131. 1. 293-310
  • Akira Asayama, Masato Nagamine, Ryo Kainuma, Li Tang, Shuhei Miwa, Miki Toyama. The Effect of Episodic Future Thinking on Learning Intention: Focusing on English Learning Goal-Relevant Future Thinking in University Students1,2. Japanese Psychological Research. 2024
more...
Books (4):
  • (新・教職課程演習)教育心理学
    共同出版 2021
  • 生徒指導・進路指導(よくわかる!教職エクササイズ )
    ミネルヴァ書房 2020
  • やさしく学ぶ教職課程 教育心理学
    学文社 2020
  • 新版保育用語辞典
    一藝社 2016
Lectures and oral presentations  (79):
  • 学校業務を円滑にするサブディスプレイやチャット活用に対する考え方の初期調査
    (日本教育工学会2024年春季全国大会 2024)
  • 道徳的価値理解を目指したオンラインゲーム哲学対話
    (日本教科教育学会第49回全国大会 2023)
  • 高校生の学業場面におけるスケジューリングスタイルの効果
    (日本パーソナリティ心理学会第32回大会 2023)
  • 有用性を考えることが動機づけや学習方略の使用に与える効果-社会人を対象としたweb実験による検討-
    (日本心理学会第87回大会 2023)
  • 学習目標に関するエピソード的未来思考と意味的未来思考の比較ー学習動機づけを従属変数としてー
    (日本心理学会第87回大会 2023)
more...
Education (4):
  • 2015 - 2018 University of Tsukuba Graduate School of Comprehensive Human Sciences
  • 2013 - 2015 University of Tsukuba Graduate School of Comprehensive Human Sciences
  • 2009 - 2013 Yokohama City University International College of Arts and Sciences
  • 2006 - 2009 岐阜県立多治見北高等学校
Professional career (1):
  • 博士(心理学) (筑波大学)
Work history (4):
  • 2023/04 - 現在 信州大学 学術研究院教育学系 准教授
  • 2020/04 - 2023/03 Shinshu University
  • 2018/04 - 2020/03 Kansai Gaidai University College of Foreign Studies
  • 2016/04 - 2018/03 日本学術振興会 特別研究員 (DC2)
Committee career (5):
  • 2021/04 - 現在 ソーシャル・モチベーション研究会 編集委員
  • 2020/10 - 現在 日本パーソナリティ心理学会 編集委員
  • 2024 - 日本パーソナリティ心理学会第33回大会 大会準備委員会
  • 2023/08 - 日本デジタル教科書学会第12回大会 実行委員
  • 2018/08 - 2021/09 日本パーソナリティ心理学会 広報委員
Awards (7):
  • 2023/03 - 信州大学教育学部 次世代型学びセンター 学びセンター長賞
  • 2022/09 - 発達科学研究教育センター(CODER) 発達科学研究教育奨励賞
  • 2018/03 - 筑波大学 茗渓会賞
  • 2018/03 - 筑波大学 専攻長賞
  • 2016/04 - パーソナリティ心理学会 第24回大会 優秀大会発表賞
Show all
Association Membership(s) (8):
THE JAPANESE SOCIETY FOR THE STUDY OF CAREER EDUCATION ,  Society for Personality and Social Psychology ,  JAPAN SOCIETY OF PERSONALITY PSYCHOLOGY ,  THE JAPANESE PSYCHOLOGICAL ASSOCIATION ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY ,  Asia TEFL ,  日本教科教育学会 ,  日本語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page