Rchr
J-GLOBAL ID:201801019431400929
Update date: Aug. 15, 2024 Suizu Sachie
スイヅ サチエ | Suizu Sachie
Affiliation and department: Research field (1):
Early childhood education and childcare
Research theme for competitive and other funds (5): - 2024 - 2028 Are Japanese teachers able to read the diverse learning of infants and toddlers through alternative assessments?
- 2023 - 2026 詩境としての保育実践の記述の可能性:実践知の共有と深化の方法の創出
- 2019 - 2023 Development of multi-vocal assessment in early childhood education and care
- 2019 - 2022 The morality in the life of young children: From the perspective of the philosophy of Sozo Kurahashi and Noddings.
- 2016 - 2018 育ち合う仲間文化を醸成する保育者の役割:幼児間の対人葛藤に対する支援の縦断的検討
MISC (17): -
Suizu,Sachie, Yoshida,Asuka. Parents’ Usage and Awareness of the Utilization of Information Communication Technology on Communication with Families in ECEC Settings -Comparison with paper media and focusing on changes in childrearing-. Bulletin of the Faculty of Education, Mie University. Natural Science, Humanities, Social Science, Education, Educational Practice. 2024. 75. 87-94
-
スイズ, サチエ. The Process of Meaning Making in Conversations among ECEC teachers -How do teachers write Learning Stories in team teaching?-. Bulletin of the Faculty of Education, Mie University. Natural Science, Humanities, Social Science, Education, Educational Practice. 2023. 74. 2. 305-313
-
久保健太, 横山草介, 山本一成, 水津幸恵, 浜口順子. 座談会 倉橋の思想は今、どのような意味をもつのか. 幼児の教育. 2022. 121. 4-23
-
水津幸恵. 書評 倉橋燿子・倉橋麻生著『倉橋惣三物語』. お茶の水女子大学子ども学研究紀要. 2022. 10. 109-110
-
The World Seen from Children’s Perspectives -Practice of Workshop Using a Photo Projective Method-. 2021. 72. 351-359
more... Books (5): - 主体としての子どもが育つ 保育内容「人間関係」
北大路書房 2024 ISBN:9784762832482
- 障害理解のリフレクション : 行為と言葉が描く「他者」と共にある世界
ちとせプレス 2023 ISBN:9784908736308
- アクティベート保育学08 保育内容「人間関係」
ミネルヴァ書房 2022 ISBN:9784623093939
- 保育・幼児教育・子ども家庭福祉辞典
ミネルヴァ書房 2021 ISBN:9784623090846
- 保育の場における子どもの対人葛藤 : 人間理解の共感的まなざしの中で
ミネルヴァ書房 2020 ISBN:9784623087853
Lectures and oral presentations (17): -
トポスとしての保育のリアリティ
(日本保育学会 第77回大会 2024年5月)
-
生きた保育のことばに向けて:生成のナラティヴ
(日本保育学会 第76回大会 2023年5月)
-
ナラティブプラクティスとしての保育研究
(日本保育学会第75回大会 2022)
-
実践研究へのいざないIII 主観性と客観性の対立を越える道を探る
(日本保育学会第74回大会 2021)
-
Can We See Morality in 'Life' of Young Children? From the Perspective of Care Ethics
(2020)
more... Education (3): - 2015 - 2018 Ochanomizu University Graduate School of Humanities and Sciences
- 2011 - 2014 Kagawa University Graduate School of Education
- 2007 - 2011 Kagawa University Faculty of Education Humanity and Environmental Science Courses
Professional career (2): - 修士(教育学) (香川大学)
- 博士(社会科学) (お茶の水女子大学)
Work history (3): - 2024/03 - 現在 Mie University Faculty of Education
- 2018/10 - 2024/03 Mie University Faculty of Education
- 2016/04 - 2018/03 日本学術振興会 特別研究員DC2
Return to Previous Page