Rchr
J-GLOBAL ID:201801019805041090   Update date: Apr. 19, 2022

SUGIMOTO Tadashi

スギモト タダシ | SUGIMOTO Tadashi
Affiliation and department:
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2019 - 2020 ICTを活用した校内研修モデルの開発~ウェアラブルカメラを活用した対話リフレクション~
  • 2019 - 通常学級における集団随伴性の効果
  • 2019 - 学校・学級規模でのPBSの理論と実際
  • 2019 - 2022 通常学級における集団随伴性導入による社会的相互作用と社会ネットワークに関する研究
  • 2018 - 行動分析学に基づく学級経営プログラムの開発
Papers (26):
  • A sutudy on Discussion Acteive In a Junior High School: How does self-esteem affect students' learning ?. 2022
  • 佐々木由佳・杉本 任士. 互いのよさに気づき・認めあう学級経営を目指したPositive Behavior Supportの実践 - 小学校3年生における学年規模でのPositive Peer Reportingの効果 -. 北海道教育大学大学院高度教職実践専攻研究紀要. 2022. 12. 79-89
  • 中学校3年生を対象とした総合的な学習の時間におけるプレゼン改善のための授業 -附属中学校における大学教員による授業支援-. 教育支援協働学研究. 2022. 4
  • A Comparison of the Learning Characteristics of Preservice Teachers in Schools and Advanced Educational Practitioners in Professional Graduate School of Teacher Education: Quantitative Text Analysis. 2022. 72. 2. 409-418
  • Shortening School Lunch Preparation and Clean-Up Time Using Interdependent Group-Oriented Contingencies: Effects of a Class-Wide Intervention With Second Graders. 2021. 36. 1. 58-66
more...
Books (2):
  • 教育者の成長:フレッド・ケラー自叙伝
    二瓶社 2019
  • 北海道教育大学教職大学院における双方向遠隔授業システム
Professional career (4):
  • 博士(総合社会文化) (日本大学)
  • 修士(人間科学) (日本大学)
  • 修士(教育学) (北海道教育大学)
  • 学士 (弘前大学)
Committee career (2):
  • 2021/12 - 2023/11 北海道教育推進会議(第9期) 委員
  • 2021/11 - 日本ポジティブ行動支援ネットワーク 理事
Association Membership(s) (13):
日本教育学会 ,  日本教育方法学会 ,  日本教育社会学会 ,  日本シュミュレーション&ゲーミング学会 ,  日本特殊教育学会 ,  日本教師教育学会 ,  日本教師学学会 ,  日本教育経営学会 ,  北海道教育大学函館学校教育学会 ,  函館人文学会 ,  日本教育心理学会 ,  日本行動分析学会 ,  日本教育支援協働学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page