• A
  • A
  • A
日本語 Help
Science and technology information site for articles, patents, researchers information, etc.

Co-authoring Researcher

Co-inventing Researcher

Researcher similar to the Researcher

Article similar to the Researcher

Patent similar to the Researcher

Research Project similar to the Researcher

Article(J-GLOBAL estimation)

Patent(J-GLOBAL estimation)

Rchr
J-GLOBAL ID:201801021256353127   Update date: Aug. 08, 2024

Kyoko Hosogoshi

Kyoko Hosogoshi
Clips
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (4): リスニング ,  TBLT ,  EAP ,  英語教育
Research theme for competitive and other funds  (4):
  • 2019 - 2024 英語学術講義のムーブ分析に基づくEAPリスニング教材の開発
  • 2015 - 2018 EAP技能統合型タスクの教材開発に向けた学習者の習熟度と目的の観点からのメタ分析
  • 2016 - オンライン英語講義教材のジャンル分析-メタ談話標識に焦点をあてて-
  • 2013 - 2014 英語聴解力育成に向けた視覚情報活用に関する研究-文字情報の質的側面に焦点をあてて
Papers (13):
  • 細越響子. 英語講義におけるメタ談話標識の使用:Interactive Metadiscourseを中心に. 京都府立大学学術報告 人文. 2023. 75. 75-93
  • Kyoko Hosogoshi, Sachi Takahashi, Yuka Iijima. An Analytical Checklist for Validating EAP Writing Courses. 2020. 30. 1-21
  • 細越響子. 京都府立大学英文学会第9回大会 未来の教員と考える英語教育-<授業学>の観点から. コルヌコピア. 2018. 28. 79-98
  • 嶋崎絢, 細越響子, 永畑紗織, 児玉麻美, 青地伯水. 短期留学が日本人ドイツ語学習者に与える影響-作文力の変化に焦点を当てて-. 京都府立大学学術報告 人文. 2017. 69. 23-42
  • Scaffolding Skill-Integrated Tasks for Academic English : With Special Reference to Students' Proficiency. 2016. 22. 22. 21-30
more...
MISC (7):
  • 細越響子. 技能統合型タスクにおける足場がけの教育効果. 月刊英語教育. 2018. 10月号. 70-71
  • 細越 響子, 金丸 敏幸, 高橋 幸. 大学英語教育における統合型タスクの実践と工夫-レベルに応じた足場がけの提案-. 第22回大学教育研究フォーラム発表論文集. 2016. 124-125
  • 川西慧, 細越響子, 髙橋幸, 金丸敏幸, 田地野彰. 「自動フィードバックとピアレビューの統合-アカデミックライティングの授業設計-」. 第19回大学教育研究フォーラム (京都大学). 2013
  • 細越響子, 金丸敏幸, 高橋幸, 田地野彰. 「英文産出に与えるフィードバックの効果検証-Criterion(R)とピア・フィードバックに焦点をあてて-」. 言語処理学会第18回年次大会論文集. 2012
  • Takahashi, S, Kanamaru, T, Hosogoshi, K, Tajino, A. The Effectiveness of the Blended Task-based Course in EAP Writing. 4th Biennial International Conference on Task-Based Language Teaching (TBLT 2011). 2011
more...
Books (3):
  • A systems approach to language pedagogy
    Singapore: Springer Nature 2019
  • A new approach to English pedagogical grammar: The order of meanings
    Oxon: Routledge 2018
  • TOEFL ITP® テスト公式テスト問題&学習ガイド
    京:研究社 2012
Lectures and oral presentations  (30):
  • Guiding Listeners through Lectures: Genre Analysis on Metadiscourse Markers
    (IATEFL International Conference and Exhibition 2024 2024)
  • 京都府立大学におけるCBTスピーキングテストの活用事例
    (文部科学省「大学の国際化促進フォーラム」支援シンポジウム『英語スピーキングテストを日常授業に取り入れる:理論と実践』 2023)
  • CBTスピーキングテストにみる府大生の英語運用能力-自論形成と談話構成に着目して
    (京都府立大学英文学会 第14回大会 2023)
  • 研究論文作成におけるスタンスの形成と表明: 学部生の執筆過程の探索的研究
    (第203回東アジア英語教育研究会 2019)
  • An analytical checklist for validating EAP writing courses
    (2nd International Conference on English Across the Curriculum 2018)
more...
Professional career (1):
  • 博士(人間・環境学) (京都大学)
Work history (3):
  • 2024/04 - 現在 Kyoto Prefectural University Faculty of Letters, Department of Intercultural Studies
  • 2018/10 - 2024/03 Kyoto Prefectural University Faculty of Letters, Department of European and American Linguistic Cultures
  • 2015/04 - Kyoto Prefectural University Faculty of Letters, Department of European and American Linguistic Cultures
Association Membership(s) (4):
THE ENGLISH LITERARY SOCIETY OF JAPAN ,  THE JAPAN ASSOCIATION FOR LANGUAGE EDUCATION AND TECHNOLOGY ,  THE JAPAN SOCIETY OF ENGLISH LANGUAGE EDUCATION ,  THE JAPAN ASSOCIATION OF COLLEGE ENGLISH TEACHERS
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page