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J-GLOBAL ID:201901002603521500   Update date: Feb. 01, 2024

MINORU YONAMOTO

MINORU YONAMOTO
Affiliation and department:
Research field  (1): Sports science
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2014 - 2017 Sport-specific characteristics of change of direction ability in athletes and training effects
  • 2012 - 2013 子どものスポーツ場面におけるヒヤリハットゼロ運動-より安全な指導を目指して-
Papers (11):
  • 大学運動選手の腰痛に関する競技種目別の検討-Low back pain of college athletes in relation to different sport activities. 2019. 31. 21-27
  • Report of throwing event at the 22nd Asian Athletics Championship. 九州共立大学研究紀要 = Study journal of Kyushu Kyoritsu University = Study journal of Kyushu Kyoritsu University. 2018. 8. 2. 63-68
  • 與名本 稔. 砲丸投げに関する段階的な指導法の提案. 2018. 3. 17-24
  • 渋谷 聡, 服部 由季夫, 林 直樹, 高木 由起子, 與名本 稔. 大学体育実技授業における共生認識の検討. 2016. 11. 100-104
  • Training facilities circumstances in Finland : About Olympic Training Center "Pajulahti". 東海大学紀要. 体育学部 = Bulletin. 2016. 46. 109-114
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MISC (9):
  • 與名本 稔, 櫻井 健一. 海外遠征報告 2019年度関東学生陸上競技連盟ヨーロッパ転戦を振り返る. 2020. 2020. 2. 40-43
  • Report of throwing event at the 23rd Asian Athletics Championship. 九州共立大学研究紀要 = Study journal of Kyushu Kyoritsu University. 2020. 10. 2. 33-39
  • 佐道隼矢, 山田洋, 與名本稔, 丹治史弥, 植田恭史. 投擲競技者における下肢の伸張-短縮サイクル運動の遂行能力と競技成績との関係性. バイオメカニズム学術講演会予稿集. 2020. 41st
  • 與名本 稔. 安藤夢,男子円盤投関東学生記録56m40までの軌跡. 2019. 2019. 2. 45-48
  • 與名本 稔, 櫻井 健一. 海外遠征報告 2018年度関東学生陸上競技連盟ヨーロッパ転戦を振り返る. 2018. 2018. 4. 45-48
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Lectures and oral presentations  (3):
  • 投擲競技者における両脚及び片脚による下肢の伸張ー短縮サイクル運動の遂行能力
    (日本陸上競技学会第19回大会 2021)
  • 投擲競技者における下肢の伸張-短縮サイクル運動の遂行能力と競技成績との関係性
    (第41回バイオメカニズム学術講演会 2020)
  • 子どものスポーツ場面におけるヒヤリ、ハットゼロ運動ー投擲種目に着目してー
    (日本陸上競技学会第11回大会 2012)
Education (2):
  • 2004 - 2006 東海大学大学院体育学研究科体育学専攻
  • 2000 - 2004 東海大学体育学部体育学科
Work history (4):
  • 2021/04 - 現在 東海大学体育学部競技スポーツ学科 准教授
  • 2015/04 - 2021/03 東海大学体育学部競技スポーツ学科 専任講師
  • 2013/04 - 2015/03 東海大学体育学部競技スポーツ学科 専任助教
  • 2010/04 - 2013/03 東海大学体育学部競技スポーツ学科 特任助教
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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