Rchr
J-GLOBAL ID:201901009039095370   Update date: Apr. 16, 2024

Miyazaki Satoru

ミヤザキ サトル | Miyazaki Satoru
Affiliation and department:
Job title: Senior Researcher
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2020 - 2023 制度化後の小中一貫教育に関する検証的研究
  • 2015 - 2019 A study on the wide-area administration of compulsory education by municipal merger and expanded catchment area
  • 2015 - 2018 Trend of female medical doctors leaving current employment in japan: analysis of data of employment status survey conducted by ministry of internal affairs and communications
  • 2013 - 2017 Trend of medical doctors leaving current employment in japan: analysis of data of employment status survey conducted by ministry of internal affairs and communications
  • 2012 - 2016 Effects of International Labor Mobility on Innovation in Multinational Firms
Show all
Papers (20):
more...
MISC (1):
  • Monthly research meeting: February: What is the problem with the shortage of manpower in the medical field in Japan?. Journal of international industrial relations. 2010. 29. 193-215
Books (7):
  • 教員環境の国際比較 : OECD国際教員指導環境調査(TALIS)2018報告書 : 専門職としての教員と校長
    明石書店 2020 ISBN:9784750350608
  • グローバル研究開発人材の育成とマネジメント : 知識移転とイノベーションの分析 = Development and management of human resources for global R&D
    中央経済社, 中央経済グループパブリッシング (発売) 2019 ISBN:9784502292316
  • 小中一貫[事例編]
    東洋館出版社 2016 ISBN:9784491032481
  • Have Japanese firms changed? : the lost decade
    Palgrave Macmillan 2011 ISBN:9780230250215
  • Labor in the era of globalization
    Cambridge University Press 2010 ISBN:9780521195416
more...
Lectures and oral presentations  (11):
  • 教育委員会から見た義務教育学校の現状と評価
    (日本教育行政学会第58回大会 2023)
  • 市区町村教育委員会の施策・事業評価の実態:全国調査の結果を基に
    (日本教育行政学会第56回大会 2021)
  • 市町村の視点による小中一貫教育制度化の意義
    (日本教育行政学会第54回大会 2019)
  • 若手医師の専門領域選択の経時的変化
    (第119回日本外科学会定期学術集会 2019)
  • 市町村合併と公立学校統廃合-小学校と中学校の比較-
    (日本教育行政学会第51回大会 2016)
more...
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page