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J-GLOBAL ID:201901010695671076   Update date: Sep. 12, 2024

HIRANO Yohei

HIRANO Yohei
Affiliation and department:
Research field  (2): Foreign language education ,  Linguistics
Research keywords  (3): Applied Linguistics ,  English Education ,  Second Language Acquisition
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2022 - 2026 高専生の英語学術プレゼンテーションのためのテンプレート開発:論理展開に注目して
  • 2019 - 2022 A cross-sectional study of the acquisition of English resultative constructions and passive constructions by Japanese EFL learners
  • 2015 - 2015 グリーンウィング教育奨学金
Papers (6):
  • 平野 洋平. 日本人英語学習者が産出する英語移動表現:移動の「様態」に着目して. 英語教育学研究. 2020. 10. 1-20
  • 平野 洋平. 日本人英語学習者による英文の容認性判断に影響を及ぼす サテライトフレーム言語・動詞フレーム言語としての言語特性 -移動構文と結果構文を中心に-. 広島大学. 2018
  • Yohei HIRANO. Acceptability judgements of English motion constructions for Japanese EFL learners revisited. The Bulletin of Japanese Curriculum Research and Development. 2017. 40. 2. 43-56
  • Yohei HIRANO. Linguistic Factors Influencing Acceptability Judgements of English Resultative Construction for Japanese Learners of English. Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. 2016. 2. 65. 159-168
  • Yohei HIRANO. A Study of English Secondary Predicates: Their Syntactic Structural Positions and lnterpretation. 2005. 24. 60-95
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MISC (8):
  • 石井達也, 平野洋平, 上垣宗明, PILEGGI Mark Andrew. 高専英語教育に必要な英語コロケーションリストの作成-神戸高専電気工学科を例に-. 全国英語教育学会 第49 回福岡研究大会 発表予稿集. 2024. 180-181
  • Yohei HIRANO. Comparative Effects of Cumulative and Non-cumulative Tests on Vocabulary Retention in Contextualized and Non-contextualized Settings. The Council of College English Teachers 47th Annual Meeting. 2024. 3
  • 平野洋平. 英語結果構文の容認性判断再考:強い結果構文の容認度を強める動詞の特性. 日本教科教育学会 第48回全国大会 大会論文集. 2020. 123-124
  • Yohei HIRANO. Common and persistently residual L1 transfer: The acquisition of English motion constructions and resultative constructions by Japanese EFL learners. BAAL 2019 Conference Abstracts. 2019. 88
  • 日本語話者英語学習者による英語結果構文・英語移動構文の容認性. JSLS 2016 Conference Handbook. 2016. 118-121
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Lectures and oral presentations  (13):
  • Comparative Effects of Cumulative and Non-cumulative Tests on Vocabulary Retention in Contextualized and Non-contextualized Settings
    (47th Conference of the Council of College English Teachers 2024)
  • 高専英語教育に必要な英語コロケーションリストの作成-神戸高専電気工学科を例に-
    (全国英語教育学会 第49回福岡研究大会 2024)
  • YouTubeを用いたコーパス構築の可能性と限界点-英語学術プレゼンテーションの場合-
    (英語コーパス学会ESP研究会 2024)
  • 英語結果構文の容認性判断再考:強い結果構文の容認度を強める動詞の特性
    (日本教科教育学会 第48回全国大会 2022)
  • 英語の移動表現と状態変化表現に対する容認性判断再考:日本語を母語とする大学生を対象に
    (LET関西支部 基礎理論研究部会 2020)
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Education (3):
  • 2014 - 2018 Hiroshima University Graduate School of Education Doctoral Program in Arts and Science Education
  • 2002 - 2004 Kansai Gaidai University Graduate School Foreign Studies Research Division M.A. Programs in English Linguistics
  • 1998 - 2002 Kansai Gaidai University College of Foreign Studies School of English Language and Communication
Professional career (2):
  • Doctor of Philosophy in Education (Hiroshima University)
  • Master of Arts in English Linguistics (Kansai Gaidai University)
Work history (6):
  • 2018/04 - 現在 Kobe City College of Technology Department of General Studies Associate Professor
  • 2020/04 - 2021/03 Hijiyama University Faculty of Contemporary Culture
  • 2017/04 - 2018/03 Kobe City College of Technology Department of General Studies Senior Assistant Professor
  • 2014/04 - 2017/03 The University of Shimane Faculty of Policy Studies Part-time instructor
  • 2008/04 - 2009/03 The University of Shimane Faculty of Policy Studies Part-time instructor
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Committee career (2):
  • 2020/04 - 現在 The Japan Second Language Association committee member
  • 2018/04 - 現在 近畿地区高等専門学校英語プレゼンテーションコンテスト実行委員会 実行委員
Awards (1):
  • 2015/06 - The Japan Second Language Association J-SLA 2015 Award for Outstanding Oral Presentation Influential factors on acceptability of English resultative constructions for Japanese learners of English
Association Membership(s) (10):
Kansai English Language Education Society ,  The Council of College English Teachers ,  Japan Curriculum Research and Development Association ,  THE SOCIETY OF ENGLISH GRAMMAR AND USAGE ,  THE JAPAN SOCIETY OF ENGLISH LANGUAGE EDUCATION ,  JAPANESE SOCIETY FOR LANGUAGE SCIENCES ,  The Japan Second Language Association ,  British Association for Applied Linguistics ,  中国地区英語教育学会 ,  British Association for Applied Linguistics
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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