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J-GLOBAL ID:201901011080248889
Update date: Oct. 16, 2024 Jing Zhang
チョウ セイ | Jing Zhang
Affiliation and department: Job title:
Associate Professor
Research field (1):
Commerce
Research keywords (4):
Customer experience
, 価値創造
, サービス・ロジック
, 価値共創
Research theme for competitive and other funds (8): - 2024 - 2027 「記憶に残るサービス経験」の概念提示に基づく動態的顧客経験の理論構築
- 2024 - 2025 価値共創型サービスビジネスモデル実現のための調査研究
- 2023 - 2024 価値共創マーケティング視点による非汎用産業機械アフターサービス・ビジネス構築可能性検討
- 2021 - 2024 Research on the formation process of customer experience through co-creation activity between retailers and customers
- 2021 - 2022 コロナ下におけるサービス経験の影響要因
- 2019 - 2021 情報信託に対する消費者の認知・受容および制度的課題に関する研究
- 2018 - 2019 顧客との価値共創とキャッシュレス化の影響
- 2016 - 2018 消費概念の拡張に伴う顧客の消費プロセスにおけるマーケティングの研究
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Papers (25): -
Oyabu, A, Zhang, J, Muramatsu, J. Service Providers’ Logics and Behaviors in Value Co-Creation. Human Interface and the Management of Information. HCII 2024. Lecture Notes in Computer Science. 2024. 14689. 223-236
-
Zhang Jing, Xianghua Jiang, Junichi Muramatsu. Unveiling Customer-Centric Product Development: Insights from Japanese Robotics Company. Human Interface and the Management of Information. HCII 2024. Lecture Notes in Computer Science. 2024. 14691. 261-272
-
Zhang Jing. Clarifying Experience Formation from the Customer's Perspective Using Critical Incident Technique. Journal of Serviceology. 2024. 9. 1. 1-8
-
Tran Thi Tuyet Nhung, Nguyen Ngoc Mai, Jing Zhang, Yoshirou Fujioka. Comparison between Thai and Japanese Retailers in the Vietnamese Market: Examining the Issue from a Dynamic Marketing Capabilities Perspective. 2023. 26. 1-9
-
張 婧, 梁 庭昌. COVID-19環境下におけるサービス経験の感情的要因- 感情種類による影響の探索的・実証的研究 -. マーケティングレビュー. 2023. 4. 1. 51-58
more... MISC (10): -
Jing Zhang, Juniti Muramatsu. Customer's Value Creation in a Cashless Context. The International Conference on Serviceology 2020 Conference Proceedings. 2020. 7. 66-67
-
Jing Zhang. Basic Concept and Research Trends of Service Logic. 2020. 8. 16
-
Customer Activity. Japan Marketing Academy Conference Proceedings. 2019. 8. 71-72
-
Seino Satoshi, Ohyabu Akira, Zhang Jing, Junichi Muramatsu, Jiang Xianghua. Value Co-Creation Model in the Manufacturing Industry. The 10th Years Naples Forum on Service-Service Dominant Logic, Network & Systems Theory and Service Science: Integrating Three perspectives for a New Service Agenda. 2019. 2019. 135-135
-
Zhang Jing, Seino Satoshi, Ohyabu Akira, Junichi Muramatsu, Jiang Xianghua. Customer Value Creation Activity in Food-related Life. The 10th Years Naples Forum on Service-Service Dominant Logic, Network & Systems Theory and Service Science: Integrating Three perspectives for a New Service Agenda. 2019. 2019. 159-159
more... Books (5): - 北欧学派のマーケティング研究ー市場を超えたサービス関係によるアプローチ
白桃書房 2021
- サービス社会のマネジメント
同文舘出版 2018
- ケースブック価値共創とマーケティング論
同文舘出版 2016
- 価値共創とマーケティング論
同文舘出版 2015
- 連携による知の創造
白桃書房 2014
Lectures and oral presentations (41): -
カスタマーレビューが投稿者自身のホテル体験を変える - SIB効果で見る新しい顧客経験の創出 -
(日本マーケティング学会主催マーケティングカンファレンス2024 2024)
-
Unveiling Customer-Centric Product Development: Insights from Japanese Robotics Company
(Human-Computure Interaction International Conference 2024 (HCII2024) 2024)
-
Service Providers’ Logics and Behaviors in Value Co-Creation
(Human-Computure Interaction International Conference 2024 (HCII2024) 2024)
-
Defining Memorable Service Experience - Understanding the Dynamic Customer Experience from the Perspective of Experience Memorability
(The 8th International Conference on Serviceology 2023)
-
The influence of C2C Communications in Sharers’ Customer Experience: Focusing on Saying-Is-Believing Effect in eWOM Context
(The 8th Naples Forum on Service 2023)
more... Education (1): - 2011 - 2016 Hiroshima University Graduate School of Social Sciences
Professional career (1): - Doctor of Management (Hiroshima University)
Work history (5): - 2024/09 - 現在 金沢大学 Institute of Human and Social Sciences Faculty of Economics and Management
- 2021/04 - 2024/08 Kanazawa University Institute of Human and Social Sciences Faculty of Economics and Management
- 2017/04 - 2021/03 Okayama University of Science
- 2016/04 - 2017/03 Hiroshima University Graduate School of Social Sciences
- 2014/04 - 2017/03 Okayama University of Science Faculty of Informatics Department of Socio-Information
Committee career (3): - 2023/08 - 現在 アジア市場経済学会 事務局長
- 2022/08 - 現在 サービス学会 査読委員
- 2021 - 現在 アジア市場経済学会 国際交流委員
Awards (4): - 2024/10 - 日本マーケティング学会 日本マーケティング学会オーラルセッション2024 / ベストオーラルペーパー賞 カスタマーレビューが投稿者自身のホテル体験を変える - SIB効果で見る新しい顧客経験の創出 -
- 2023/09 - The 8th International Conference on Serviceology ISSIP ICServ 2023 Prospective Research Award Defining Memorable Service Experience - Understanding the Dynamic Customer Experience from the Perspective of Experience Memorability
- 2022/10 - 日本マーケティング学会 日本マーケティング学会オーラルセッション2022 / ベストオーラルペーパー賞 CVID-19におけるサービス経験の感情的要因ー感情種類による影響の探索的・実証的研究
- 2021/10 - 日本マーケティング学会 日本マーケティング学会オーラルセッション2021 / ベストオーラルペーパー賞 情報信託に対する消費者の認知・受容と制度的課題 -企業との価値共創経験に着目して
Association Membership(s) (4):
日本マーケティング学会
, サービス学会
, アジア市場経済学会
, 日本消費経済学会
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