Rchr
J-GLOBAL ID:201901011737828260   Update date: Jul. 17, 2024

SARKAR ARANI Mohammad Reza

SARKAR ARANI Mohammad Reza
Papers (5):
  • Mohammad Reza Sarkar Arani, Yoshiaki Shibata, Ho-Seong Cheon, Masanobu Sakamoto, Hiroyuki Kuno. Comparison as a lens: Interpretation of the cultural script of a korean mathematics lesson through the perspective of international lesson study. Educational Practice and Theory. 2020. 42. 2. 57-78
  • サルカール アラニ, モハメッド レザ. ティーチング・スクリプトの変容をもたらす授業研究の意義 : 教科内容と教材に関する教師の授業観を中心に. 帝京大学教育学部紀要 = Journal of the Faculty of Education, Teikyo University. 2014. 2. 171-185
  • サルカール アラニ, モハメッド レザ. 算数・数学教育における子どもの概念形成と思考方略-イラン、アメリカ、日本の比較授業分析-. 中等教育研究部紀要. 2010. 2. 3-30
  • MOHAMMED mad Reza Sarkar Arani, FUKAYA Keisuke, LASSEGARD James P. "Lesson Study" as Professional Culture in Japanese Schools : An Historical Perspective on Elementary Classroom Practices. Nichibunken Japan review : Journal of the International Research Center for Japanese Studies. 2010. 22. 171-200
  • Matoba Masami, Sarkar Arani Mohammad Reza, Hanasaki Eri, Ito Kunika, Shiroyama Masumi, Kani Misako. Challenges and Progress of Lesson Study in America : Focus on James Stigler's Research Group. 中等教育研究センター紀要. 2006. 5. 51-68
MISC (22):
  • サルカール アラニ, モハメッド レザ. 教員のティーチング・スクリプトに関する研究-中学校理科における「知識の活用」の国際比較授業分析-. 中等教育研究部紀要. 2012. 4. 4. 9-36
  • サルカール アラニ, モハメッド レザ. 数学教育における授業観の解明と質的変化-「正の数・負の数」のティーチング・スクリプトの比較授業分析を通して-. 中等教育研究部紀要. 2011. 3. 3. 5-42
  • Sarkar Arani Mohammad Reza, 深谷 圭助, Lassegard James P. "Lesson study" as professional culture in Japanese schools: an historical perspective on elementary classroom practices. Nichibunken Japan review. 2010. 22. 171-200
  • サルカール アラニ, モハメッド レザ. 学校改革における授業研究の未来-星城中・星城高等学校の授業改革の新たな展望-. 中等教育研究部紀要. 2009. 1
  • Sarkar Arani Mohammad Reza, Alagamandan Jafar, Tourani Heidar. Work-Based Learning : a Practical Approach for Learning to Work and Working to Learn: A Case Study on Decision-Makers' Professional Development in Iran. 2006. 6. 6. 195-214
more...
Lectures and oral presentations  (1):
  • [シンポジウム]研究志向の大学院における教職課程の高度化
    (北海道大学教職課程年報 2017)
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page