Rchr
J-GLOBAL ID:201901012586849275   Update date: Aug. 04, 2024

Aoki Kei

アオキ ケイ | Aoki Kei
Research field  (1): Business administration
Research keywords  (5): co-creation ,  スキルシェア ,  user innovation ,  ウェルビーイング ,  marketing
Research theme for competitive and other funds  (8):
  • 2024 - 2028 統合型ブランド・コミュニケーションの実現を導く組織的要因の解明
  • 2022 - 2026 Knowledge Creation in User Community-Sustainability Considerations-
  • 2020 - 2023 価値共創における個人知活用の意義ー持続的幸福度との関連性ー
  • 2017 - 2020 共創活動が創出する社会的価値-消費者参加型プラットフォームの新たな側面-
  • 2016 - 2017 アンバサダーを介した、ブランド体験価値の共創に関する研究
Show all
Papers (7):
  • Chikako Ishizuka, Kei Aoki. Drivers of sustained brand engagement: cases of long-term customers of hedonic and utilitarian brands in Japan. Journal of Marketing Analytics. 2023
  • Kei Aoki. The Relationship between Well-Being and Knowledge Sharing. Sustainability. 2021. 13. 9. 4978
  • Kei Aoki, R. Keith Tudor, Aberdeen Leila Borders, Deborah H. Lest. Why build sustainable relationships with customers? - The effects of “Ambassador Program”. Journal of Global Scholars of Marketing Science. 2020. 30. 3. 291-303
  • Kei Aoki. Collective Innovation with Users-The case of Apple Distinguished Educator Program -. Japan Marketing Journal Vol. 39 No. 2. 2019
  • Kei Aoki, Efua Obeng, Aberdeen Leila Borders, Deborah H. Leste. Can Brand Experience Increase Customer Contribution: How To Create Effective Sustainable Touchpoints With Customers. Journal of Global Scholars of Marketing Science. 2019. 29. 1. 51-62
more...
MISC (2):
  • 青木慶. 顧客と共創するブランドコミュニケーションーブランドアドボケイツの役割についてー. 公益財団法人吉田秀雄記念事業財団 平成28年度第50次助成研究集. 2017. 1-11
  • 青木慶. 企業と消費者の価値共創に関する研究-共創コミュニティにおけるインセンティブの役割について-. 公益財団法人吉田秀雄記念事業財団 平成25年度第47次助成研究集. 2014. 95-108
Books (3):
  • スキルシェアのすすめ
    千倉書房 2023 ISBN:4805113022
  • アイデア共創の質を高めるしくみ
    クロスメディア・パブリッシング 2017
  • CSRの基礎 企業と社会の新しいあり方
    中央経済社 2017
Lectures and oral presentations  (35):
  • The Ripple Effect: Elevating Well-Being through the Dynamics of Knowledge Sharing
    (33rd International Congress of Psychology 2024)
  • Enhancing Well-being Through Knowledge Sharing- Unlocking the Potential of User Innovation-
    (20th Open and User Innovation Conference 2023)
  • The Impact of Knowledge Sharing Positioning on Well-Being: Work vs. Hobbies
    (2023 Global Experts meet on Neurology, Neuroscience and Brain Disorders 2023)
  • The Impact of Knowledge Sharing Positioning on Well-Being: Work vs. Hobbies
    (2023 AMA Winter Academic Conference 2023)
  • Why Knowledge Sharing Increases Well-being -the case of Adult Fans of LEGO-
    (The 2nd International Conference on Neuroscience and Psychiatry 2022)
more...
Work history (2):
  • 2019/04 - 現在 KONAN UNIVERSITY Hirao School of Management Hirao School of Management Department of Management Associate Professor
  • 2020/04 - 2022/03 KONAN UNIVERSITY Institue for Social Collaboration Konan University Regional Liaison Center
Awards (3):
  • 2022/10 - 日本マーケティング学会 オーラルセッション2022 / ベストオーラルペーパー賞 スキルシェアの位置付けと持続的幸福度の関係性ー副業と趣味の比較検討ー
  • 2019/11 - Journal of Global Scholars of Marketing Science 2019 JGSMS Best Paper Award Can brand experience increase customer contribution: How to create effective sustainable touchpoints with customers?
  • 2015/02 - 碩学舎 第3回碩学舎賞第一席 消費者との共創コミュニティにおける製品開発に関する研究-Quirky社事例研究-
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page