• A
  • A
  • A
日本語 Help
Science and technology information site for articles, patents, researchers information, etc.

Co-authoring Researcher

Co-inventing Researcher

Researcher similar to the Researcher

Article similar to the Researcher

Patent similar to the Researcher

Research Project similar to the Researcher

Article(J-GLOBAL estimation)

Patent(J-GLOBAL estimation)

Rchr
J-GLOBAL ID:201901015082725744   Update date: Apr. 03, 2025

Doi Yoshiko

Doi Yoshiko
Clips
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Basic nursing
Research keywords  (5): 若手教員 ,  能力開発 ,  臨床学習環境 ,  臨床判断 ,  看護実践能力
Research theme for competitive and other funds  (10):
  • 2022 - 2026 看護系大学に所属する若手教員の看護大学教員能力形成・向上支援プログラムの開発
  • 2022 - 2024 卒後2年目看護師の看護実践能力と社会人基礎力の関連について
  • 2019 - 2024 Development of a rubric to facilitate clinical judgment in nursing learners and a supporting program to create a clinical learning environment
  • 2017 - 2021 看護系大学に所属する若手教員の能力形成・向上に資する教育支援の検討
  • 2016 - 2020 Developing a Support Program for Boundaryless Clinical Learning Environment Design toward Fostering Educational Instructors
Show all
Papers (42):
  • 松上美由紀, 池西悦子, 土肥美子. 副看護師長の看護管理者コンピテンシーの特徴と関連要因の検討. 大阪医科薬科大学看護研究雑誌. 2025. 15. 55-64
  • 勝山愛, 細田泰子, 根岸まゆみ, 金山悠, 北島洋子, 土肥美子, 片山由加里. 看護学生と新人看護師の教育指導者における経験学習の関連要因. 日本医学看護学教育学会誌. 2024. 33. 2. 12-20
  • 北島洋子, 細田泰子, 根岸まゆみ, 片山由加里, 赤崎芙美, 土肥美子, Kathie Lasater, Ann Nielsen. ラサター臨床判断ルーブリック日本語版(LCJR-J)の信頼性と活用可能性の検討. 日本看護科学学会誌. 2024. 44. 228-238
  • 西千秋, 土肥美子. 看護系大学を卒業した2年目看護師の看護実践能力と社会人基礎力の関連. 木村看護教育振興財団看護研究集録(2022年度看護研究助成). 2024. 31. 61-75
  • 土肥美子, 細田泰子. 看護系大学に所属する若手教員の看護大学教員能力の関連要因. 日本医学看護学教育学会誌. 2023. 31. 4. 39-48
more...
MISC (3):
  • 細田泰子, 根岸まゆみ, 水引智央, 北島洋子, 赤崎芙美, 勝山愛, 土肥美子, 片山由加里, 松本赳史. 交流集会:臨床的思考を育む学習環境デザイン-臨床判断モデルとルーブリックの活用可能性-. 第44回日本看護科学学会学術学会. 2024
  • 片山由加里, 冨安眞理, 根岸まゆみ, 土肥美子, 細田泰子. 座談会:【学校と臨床の連携が鍵を握る 臨床判断能力育成の試み】(PART2)学生の臨床判断能力を伸ばすための手法と、臨床判断能力の育成に向けた到達目標. 看護展望. 2022. 47. 3. 17-23
  • 駒澤伸泰, 角山香織, 土肥美子. 第72回医学教育セミナーとワークショップ: シミュレーション教育法を用いて多職種教育を設計しよう. 新しい医学教育の流れ, 19(2), 102-104. 2019
Books (3):
  • 実践多職種連携教育
    中外医学社 2020
  • 実践多職種連携教育
    2020
  • 実践多職種連携教育
    中外医学社 2020
Lectures and oral presentations  (76):
  • Evaluation of a clinical learning environment design support program that cultivate clinical judgment competency
    (27th East Asian Forum of Nursing Scholars (EAFONS) Conference 2024)
  • Developing clinical judgment skills in novice nurses: A survey among nursing educators
    (27th East Asian Forum of Nursing Scholars (EAFONS) Conference 2024)
  • 教育指導者に対する臨床学習環境づくり支援プログラムの開発
    (第43回日本看護科学学会学術学会 2023)
  • 地域在住高齢女性の運動機能が下肢骨格筋へおよぼす影響と生活習慣との関連
    (日本看護技術学会第21回学術集会 2023)
  • Factors associated with improving the workplace competence of educational instructors who support nursing learners
    (The 26th East Asian Forum of Nursing Scholars 2023)
more...
Education (2):
  • 2011 - 2016 Osaka Prefecture University Graduate School of Nursing
  • 2009 - 2011 Osaka Prefecture University Graduate School of Nursing
Work history (5):
  • 2024/04 - 現在 大阪公立大学大学院看護学研究科 教授
  • 2023/04 - 2024/03 大阪公立大学大学院看護学研究科 准教授
  • 2018/04 - 2023/03 Osaka Medical College Faculty of Nursing
  • 2016/04 - 2018/03 Osaka Medical College Faculty of Nursing
  • 2012/04 - 2016/03 Kyoto Koka Women's University The Faculty of Health Science The Department of Nursing
Committee career (2):
  • 2019 - 現在 日本看護科学学会 和文誌査読委員
  • 2017/04 - 2018/03 一般社団法人日本私立看護系大学協会 大学運営・経営委員会
Awards (9):
  • 2022/12 - 第42回日本看護科学学会学術集会 優秀演題抄録賞
  • 2022/12 - 大阪医科薬科大学 ベストティーチャー賞
  • 2022/08 - 日本看護学教育学会第32回学術集会 優秀演題賞(育成部門)
  • 2022/08 - 日本看護学教育学会第32回学術集会 最優秀演題賞(発展部門)
  • 2019/03 - 22nd East Asian Forum of Nursing Scholars (EAFONS) Conference Award (2nd place)
Show all
Association Membership(s) (9):
日本看護管理学会 ,  日本看護技術学会 ,  Sigma Theta Tau International Honor Society of Nursing ,  日本看護協会 ,  JAPAN SOCIETY FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY ,  日本医学看護学教育学会 ,  JAPAN ACADEMY OF NURSING EDUCATION ,  日本看護研究学会 ,  日本看護科学学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page