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J-GLOBAL ID:201901015447791768   Update date: Mar. 31, 2024

Miyazawa Kaoru

ミヤザワ カオル | Miyazawa Kaoru
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (3): ブランド・マネジメント ,  消費者行動 ,  マーケティング
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2020 - 2023 Effects of the presence of others on consumers' embarrassment and inhibition of consumer behavior
Papers (14):
  • Kaoru Miyazawa, Daigo Matsumoto. Situations Causing Embarrassment for Japanese Consumers inside Store -An Exploratory Study Using Quantitative Text Analysis-. 2023. 60. 3. 49-68
  • Kaoru Miyazawa, Daigo Matsumoto. An Exploratory Study of Brand Community Participation. Chiba Shodai Ronso. 2022. 60. 2. 79-100
  • 宮澤薫, 松本大吾. 店舗内の他者の存在は、なぜ消費者のネガティブな購買行動を促すのか - 影響要因の再整理と媒介要因としての羞恥感の可能性 -. 千葉商大論叢. 2021. 59. 2. 43-61
  • The Negative Impression of Coupon Redemption : The Influence of Others. 2020. 57. 3. 71-90
  • Constructing Brand Relationships based on Consumer Insights : The Brand Strategy of "Shiseido Integrate" for Women in Their Twenties. 2019. 29. 1. 51-72
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MISC (6):
  • 吉田 優治, 今井 重男, 宮澤 薫, 松本 大吾, 西根 英一. 大人や企業が考えるほど若者が関心を寄せないサービスについての研究 : その問題意識と研究概要. CUC view & vision / 千葉商科大学経済研究所 [編]. 2016. 42. 48-51
  • 宮澤 薫. テーマ書評:他者との関係性からみる消費者行動-他者要因と自己要因の視点から-. マーケティングジャーナル. 2014. 33. 4. 131-142
  • MIYAZAWA Kaoru. The Contribution of Brand Community to Building Relationships with Consumers : The Case of the "PROPELLER CLUB" Operated by YANASE Bayern Moters Co.,Ltd. Chiba University of Commerce review. 2013. 51. 1. 225-236
  • Brand communities and new product adoption: the influence and limits of oppositional loyalty. Japan marketing journal. 2010. 29. 3. 90-101
  • 宮澤 薫. テーマ書評:ブランド・コミュニティ. 季刊マーケティングジャーナル. 2007. 26. 4. 99-111
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Books (5):
  • 消費者心理学
    勁草書房 2018
  • 従業員と顧客の自発的貢献行動
    多賀出版 2015
  • ケースに学ぶマーケティング
    有斐閣 2015
  • 価値共創時代のブランド戦略-脱コモディティ化への挑戦-
    ミネルヴァ書房 2011
  • ライフコース・マーケティング
    日本経済新聞出版社 2008
Lectures and oral presentations  (2):
  • 同伴他者の存在が消費者の購買行動に与える影響-消費者のタイプ、支払意向額に着目して-
    (第54回日本消費者行動研究学会 2017)
  • リレーションシップ/コミュニティ研究の発展
    (第34回日本消費者行動研究学会 2007)
Education (2):
  • 2005 - 2009 Gakushuin University
  • 2002 - 2004 Waseda University
Professional career (1):
  • 修士(商学)(早稲田大学)
Work history (4):
  • 2024/04 - 現在 Kanagawa University Foculty of Business Administration
  • 2018/04 - 2024/03 Chiba University of Commerce Faculty of Service Inovation
  • 2012/04 - 2018/03 Chiba University of Commerce Faculty of Service Inovation
  • 2009/04 - 2012/03 Chiba University of Commerce Faculty of Service Inovation
Committee career (2):
  • 2013/04 - 2014/03 武蔵野市産業振興策定委員会 委員
  • 2006/04 - 2007/03 武蔵野市役所生活経済科事業評価委員会 委員
Association Membership(s) (4):
日本マーケティング学会 ,  日本広告学会 ,  日本商業学会 ,  日本消費者行動研究学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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