Rchr
J-GLOBAL ID:201901015561653804
Update date: Aug. 30, 2024
Tsuda Hisamitsu
ツダ ヒサミツ | Tsuda Hisamitsu
Affiliation and department:
Job title:
准教授
Research field (2):
Social psychology
, Clinical psychology
Research keywords (6):
社会的認知
, ステレオタイプ
, ネームレター効果
, 強み
, 自己意識
, パラノイア
Research theme for competitive and other funds (4):
- 2021 - 2025 発達症児のメタ認知を育む適応的な学習支援ツールの開発とその評価
- 2020 - 2024 強みや強みを伸ばそうとする心理教育がネガティブな効果をもたらすとき
- 2016 - 2019 positive psychological intervention: development and construction of evaluation
- 2013 - 2016 Empirical studies on implicit and explicit cognition in paranoia
Papers (32):
-
津田 恭充. 自己意識・他者意識の性差と年齢差-日本人を対象とした大規模横断調査-. カウンセリング研究. 2024
-
津田 恭充. 謙虚と主観的幸福感の関連における過剰適応の交絡. 関西福祉科学大学紀要. 2024
-
Hisamitsu Tsuda, Keiji Takasawa. Humility and life satisfaction in Japan. Journal of Human Environmental Studies. 2024. 22. 1. 61-68
-
津田 恭充, 堀田千絵. 保育教諭がもつ自閉スペクトラム症に対する顕在的および 潜在的態度. 発達研究. 2022. 36. 65-76
-
Takasawa, K., Kaneda, M., Tsuda, H., & Tsubota, Y. Construal level and structure-bound experiencing: Two mediation analyses. Kogakkan Studies in Humanities. 2021. 54. 1-33
more...
MISC (1):
-
津田 恭充. 移り行く時代の中での心理学教育. 心理学ワールド. 2019. 86. 30-31
Books (5):
-
心理学と心理的支援
ミネルヴァ書房 2022 ISBN:9784623091577
-
ポジティヴ心理学研究の転換点 : ポジティヴ心理学のこれまでとこれから
福村出版 2021 ISBN:9784571250576
-
Positive psychiatry: A clinical handbook
金剛出版 2018
-
読んでわかる教育心理学
サイエンス社 2018 ISBN:9784781914244
-
ポジティブ心理学を味わう: エンゲイジメントを高める25のアクティビティ
北大路書房 2017 ISBN:4762829889
Education (3):
- 2005 - 2011 名古屋大学大学院 環境学研究科 社会環境学専攻(博士後期課程)
- 2003 - 2005 名古屋大学大学院 環境学研究科 社会環境学専攻(博士前期課程)
- 1999 - 2003 Nagoya University School of Informatics and Sciences Department of Social and Human Science Informatics
Professional career (1):
Work history (4):
- 2019/04 - 現在 Kansai University of Welfare Sciences
- 2016/04 - 2019/03 Kansai University of Welfare Sciences
- 2012/04 - 2016/03 Aichi Gakusen University School of Home Economics
- 2011/04 - 2012/03 名古屋大学大学院 環境学研究科 博士研究員
Committee career (7):
Awards (2):
- 2020/09 - 発達科学研究教育奨励賞
- 2012 - 日本カウンセリング学会 奨励賞
Return to Previous Page