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J-GLOBAL ID:201901017030281280   Update date: Nov. 06, 2024

Sayaka Izawa

Sayaka Izawa
Affiliation and department:
Research field  (1): Japanese language education
Research keywords  (1): 日本語教育学、地域日本語教育、年少者日本語教育、バイリンガル教育、継承語教育
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2021 - 2026 Can-do statements for Culturally Linguistically Diverse Children
  • 2022 - 2025 外国につながる子どもへの教育支援の連携・協働体制の在り方に関する研究
  • 2020 - 2025 Development of a Corpus of Japanese Language Speakers as a Heritage Language and its Application to Research on Linguistics and Language Education
  • 2023 - 2024 日本語能力評価方法の改善のための調査研究事業
  • 2019 - 2021 外国人集住地域における外国人児童の聴解力及び会話力に関する研究
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Papers (10):
  • Sayaka Izawa. The Distance Learning of the General Education at OUEL: Reports on the Classes of the First Term of 2020 during the Pandemic of COVID-19. The Case of Japanese Courses. THE REVIEW OF OSAKA UNIVERSITY OF ECONOMICS AND LAW. 2021. 116. 85-98
  • 伊澤明香. ブラジルの日本語学校に通う日系人の子どもたちの二言語作文力. 大阪経済法科大学論集. 2020. 115. 1-22
  • 伊澤明香. 日系コロニア地域における日系ブラジル人の子どもたちの日本語会話力. 早稲田日本語教育学. 2019. 26
  • 伊澤明香. 日系ブラジル人の子どもたちの日本語能力に関する研究. 大阪大学 博士論文. 2018
  • 伊澤明香, 宮崎幸江, 松田真希子. 複言語・複文化社会ブラジルにおける日系の子どもの日本語能力の多様性. 南米日本語教育シンポジウム2017:南米における日本語教育の現在と未来-日系社会のポテンシャル論集. 2018
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MISC (2):
  • 伊澤明香. 国と国のかけはしを目指して ~南米一・サンパウロ大学大学院挑戦から今に至るまで~. 米国大学院学生会ニュースレターブログ. 2021
  • 伊澤明香. 日系コロニア地域における日系ブラジル人の子どもたちの日本語会話力. 日本語学論説資料. 2021. 5. 56. 649-657
Books (2):
  • THE TRANSLANGUAGING CLASSROOM Leveraging Student Billingualism for Learning
    2024
  • 「日系」をめぐることばと文化 移動する人の創造性と多様性
    くろしお出版 2022 ISBN:9784874249147
Lectures and oral presentations  (22):
  • 国際共修における協働活動及び複言語使用に対する意識
    (第27回ヨーロッパ日本語教育シンポジウム、パネルセッション「複言語主義と教育実践-地域コミュニティ、テレコラボレーション、 国際共修における参加者の言語観-」 2024)
  • 訳者が語る『トランスランゲージング・クラスルーム』の魅力
    (母語・継承語・バイリンガル教育(MHB)学会 2024年度研究大会「MHB2025プレセッション」 2024)
  • 「海外に赴く日本語教師の資質・能力」の再検討 -海外経験のある教師教育者による省察的討論をもとに-
    (日本語教育学会秋季大会 2023)
  • 外国につながる子どもだった親の我が子へのファミリー・ランゲージ・ポリシー
    (豪州日本研究学会研究大会 /国際繋生語大会 2023)
  • Language education strategy and Family languages for Children crossing borders
    (Canadian Association for Japanese Language Education Annual Conference 2022 2022)
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Education (6):
  • 2016 - 2019 Osaka University Graduate School of Language and Culture Studies in Japanese Language and Culture
  • 2011 - 2015 University of São Paulo/ Universidade de São Paulo Letras Orientais Língua, Literatura e Cultura Japonesa
  • 中学校教諭1種免許状国語
  • 中学校教諭1種免許状外国語【英語】
  • 高等学校教諭1種免許状国語
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Professional career (2):
  • 博士(日本語・日本文化) (大阪大学)
  • 修士(文学) (ブラジル サンパウロ大学)
Work history (2):
  • 2021/04 - 2022/03 Osaka University of Economics and Law Faculty of Liberal Arts and Sciences
  • 2019/04 - 2021/03 Osaka University of Economics and Law Faculty of Liberal Arts and Sciences Assistant Professor
Committee career (1):
  • 2024/04 - 現在 母語・継承語・バイリンガル教育(MHB)学会 理事(会計)
Awards (1):
  • 2015/08 - Simpósio Internacional sobre Ensino-aprendizagem de Língua Japonesa como Língua de Herança, Identidade e Bilinguismo 2015 Best Presentation Award
Association Membership(s) (7):
異文化間教育学会 ,  ヨーロッパ日本語教師会(AJE) ,  Canadian Association for Japanese Language Education ,  SOCIETY FOR THE STUDY OF JAPANESE LANGUAGE AND CULTURE ,  The Japanese Society for Mother Tongue, Heritage Language, and Bilingual Education ,  The Society for Teaching Japanese as a Foreign Language ,  Associação Brasileira de Estudos Japoneses
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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