Rchr
J-GLOBAL ID:201901017393184936   Update date: Apr. 08, 2024

ASAI NAOMI

アサイ ナオミ | ASAI NAOMI
Affiliation and department:
Research field  (1): Gerontological and community health nursing
Research keywords  (3): 訪問看護 ,  訪問看護師 ,  職業的発達
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2018 - 2021 Development and evaluation of the education method to use the ICT tool in making a care procedure manual
Papers (9):
  • Naomi Asai kozue Sahashi, Yuika kiuchi, Mika Konuma, Satyuki Tanahashi. Home-visit nursing support for admission to kindergarten and school due to the growth and development of a child requiring medical care ーFor a child without mental or motor impairementー. 2023. 22. 149-158
  • 浅井 直美, 種子田 みちよ, 岡部 美保, 小笠原 映子, 棚橋 さつき. 訪問看護事業所における新卒看護師育成プログラムに基づいた教育内容. 高崎健康福祉大学紀要. 2021. 20. 119-128
  • 浅井 直美, 三木 園生, 岩瀬 早央理, 佐々木 かほる. 日米における陰部洗浄の看護技術テキストに関する研究 看護技術の概念規定を構成する要素を用いた内容分析. 桐生大学紀要. 2009. 20. 33-41
  • 浅井 直美. 看護早期体験実習における学生の視点からみた学習経験. 桐生短期大学紀要. 2007. 18. 31-38
  • 小林 瑞枝, 浅井 直美, 荒井 真紀子, 二宮 彩子, 後藤 孝子, 齋藤 やよい. 看護用語に対するICU看護師の記憶・再生の特徴. お茶の水看護学雑誌. 2007. 1. 1. 10-19
more...
MISC (14):
  • 小笠原, 映子, 田村, 直子, 浅井, 直美, 棚橋 さつき. 看護基礎教育におけるオンライン授業の工夫 在宅看護実習における授業展開. 高崎健康福祉大学紀要. 2021. 20. 165-172
  • 浅井 直美. 【「地域包括ケア」にむけた教育ってなに?】地域で活躍する看護職を育てる教員としてできること 病院、地域で働いた教員の経験から. 看護教育. 2019. 60. 3. 0187-0193
  • 岡部 美保, 新井 明子, 種子田 みちよ, 大槻 雪枝, 棚橋 さつき, 浅井 直美. 独立型訪問看護ステーションにおける新卒訪問看護師育成1年目の取り組み 地域一体で育てる研修プログラム. 日本在宅看護学会誌. 2018. 7. 1. 106-106
  • 種子田 みちよ, 岡部 美保, 大槻 雪枝, 棚橋 さつき, 新井 明子, 浅井 直美. 新卒訪問看護師1年目の成長と課題 訪問実績と経験内容による分析. 日本在宅看護学会誌. 2018. 7. 1. 107-107
  • 浅井 直美, 河村 麻佐子. 新人訪問看護師の訪問看護実践における困難感を抱いた経験. 日本在宅看護学会誌. 2016. 5. 1. 98-98
more...
Professional career (2):
  • Master of Health Sciences ( Gunma University Graduate School of Medicine)
  • Doctor of Nursing (Gunma Prefectural College of Health Sciences Graduate School of Nursing)
Association Membership(s) (5):
日本難病看護学会 ,  日本在宅ケア学会 ,  日本看護研究学会 ,  日本在宅看護学会 ,  日本看護科学学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page