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J-GLOBAL ID:202001005957563285   Update date: Oct. 03, 2024

Jeong Hanmo

ジョン ハンモ | Jeong Hanmo
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (2): Tertiary education ,  Tertiary education
Research keywords  (3): 戦後初期の大学・高校と地域の連携構想とその受容に関する研究 ,  東アジアにおけるリベラルアーツ教育の再構築に向けた国際比較研究 ,  大規模オンライン公開講座による単位認定・履修証明に関する研究
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2024 - 2028 International Comparative Study on the Reconstruction of Liberal Arts Education in East Asia
  • 2024 - 2027 戦後初期の大学・高校と地域の連携構想とその受容ー日本・琉球・韓国の異同に着目して
  • 2024 - 2027 A Comparative Research on Quality Assurance of Credit Recognition and Course Certificate from Massive Open Online Course: Based on Cases of Japan and Korea
  • 2020 - 2021 Study on the Open University Students' Social Presence
  • 2016 - 2016 韓国の大学におけるMOOCの利活用について
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Papers (6):
  • 鄭漢模, 琴善暎. 韓国型公開オンライン講座(K-MOOC)の展望と課題-運営計画に基づいて-. 創生ジャーナルhuman and society. 2024. 7. 58-66
  • Hanmo JEONG, Shotaro NAGANUMA, Takeru NOSE, Shunji Maruno. The Reformation of Kyushu University TA System : The First-Year Experience. Bulletin of KIKAN Education. 2021. 7. 189-212
  • Hanmo Jeong. Repensar las universidades abiertas: ¿qué las hace únicas?. Revista Mexicana de Bachillerato a Distancia. 2020. 12. 23
  • Hanmo Jeong. Rethinking Open Universities. The International Review of Research in Open and Distributed Learning. 2019. 20. 4. 152-166
  • Hanmo Jeong. Rethinking the rationale of open and distance education: a case of the UK Open University. Asian Association of Open Universities Journal. 2018. 13. 2. 169-178
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MISC (7):
  • 鄭漢模. これからの大学再編について考える -韓国の事例に基づいて. 大学ジャーナル. 2024. 156. 10
  • 鄭漢模. リアルタイムクイズアプリケーションの利活用による学生エンゲージメントの促進 : 三重大学ダイバーシティ授業に関する実践報告. 三重大学高等教育研究. 2024. 30. 119-122
  • 鄭漢模. 2021年度IDE大学セミナー報告 九州支部「大学スポーツを通して大学を問い直す」. IDE現代の高等教育. 2022
  • 鄭漢模. 2020年度IDE大学セミナー報告 九州支部「大学教職員の多様な働き方について」. IDE現代の高等教育. 2021. 627. 76-79
  • Kyushu University TA Handbook. 2019
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Lectures and oral presentations  (18):
  • Exploring the Meaning of Liberal Arts Education in the Socio-economy: East Asian Perspectives
    (2024 Asian Liberal Education Conference 2024)
  • 韓国におけるマイクロクレデンシャルの利活用に関する動向と課題
    (大学教育学会第46回大会 2024)
  • 大学の教学マネジメントに資する「関係モデル」の構築・遂行に 関する国際比較研究(韓国における大学の外部質保証:質保証に基づいた大学再編の試み)
    (大学教育学会第46回大会 2024)
  • 地方国立大学間統合・再編の議論に関する考察-韓国国立M大学の事例を中心に-
    (日本高等教育学会第27回大会 2024)
  • 韓国の大学における研究費ファンディング -政府による研究費ファンディングのダイナミックス-
    (日本高等教育学会第27回大会課題研究II「研究費ファンディングの国際比較 」 2024)
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Education (5):
  • 2017 - 2020 Kyoto University Department of Education Doctoral Program
  • 2014 - 2017 Kyoto University Department of Education Masters Program
  • 2014 - 2015 Osaka University Graduate School of Human Sciences Educational Anthropology
  • 2006 - 2014 Chungnam National University College of Education Department of Education
  • 2012 - 2013 Osaka University Faculty of Human Sciences Educational Anthropology
Professional career (1):
  • Doctor of Education (Kyoto University)
Work history (4):
  • 2024/04 - 現在 Hokkaido University Research Division for Higher Education, Institute for the Advancement of Higher Education Associate Professor
  • 2022/04 - 2024/03 Mie University Center for Higher Education Development Design and Institutional Research, Organization for Higher Education Design and Promotion Lecturer
  • 2019/08 - 2022/03 Kyushu University University Education Innovation Initiative Research Associate Professor
  • 2016/05 - 2019/07 Kyoto University Center for the Promotion of Excellence in Higher Education Office Assistant
Committee career (10):
  • 2024/06 - 現在 Institute for the Advancement of Graduate School Education, Hokkaido University Recurrent Education Programs
  • 2024/04 - 現在 Journal of Higher Education and Lifelong Learning Editorial Committee Editorial Member
  • 2024/04 - 現在 北海道大学 高等教育推進機構 全学教育委員会授業評価専門部会(兼任)
  • 2024/04 - 現在 Institute for the Advancement of Higher Education, Hokkaido University Nitobe College
  • 2023/12 - 現在 JMOOC International Relations Working Group Member
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Association Membership(s) (5):
Japan Comparative Education Society ,  Japan Society for Educational Technology ,  Japanese Association of Higher Education Research ,  Japan Association for College and University Education ,  The Japan Society for the Study of Adult and Community Education
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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