Rchr
J-GLOBAL ID:202001010689863894
Update date: Dec. 30, 2024 HAYASHI MIKIO
HAYASHI MIKIO
Affiliation and department: Job title:
Associate Professor
Research field (1):
Healthcare management, medical sociology
Research keywords (7):
地域医療
, 学習者支援
, 障害学生
, 原級留置
, アイデンティティ形成
, 経験学習
, 質的研究
Research theme for competitive and other funds (2): - 2021 - 2024 認知症高齢者の新型コロナウイルス感染予防実践に向けた環境作りのための研究
- 2021 - 2022 医学部における原級留置生はどのような支援を必要としているか
Papers (24): -
Hirohisa Fujikawa, Takayuki Ando, Kayo Kondo, Mikio Hayashi. Translating and Validating the Japanese Version of the Tolerance for Ambiguity Scale. Medical Science Educator. 2024
-
Yusuke Karouji, Mikio Hayashi, Katsumi Nishiya. Various Practicies in Medical Educational Institutions and Healthcare Institutions -Grit-. Medical Education (japan). 2024. 55. 4. 327-334
-
Hirohisa Fujikawa, Mikio Hayashi, Daisuke Son, Kayo Kondo, Masato Eto. Translating, adapting, and validating the medical student version of the patient care ownership scale for use in Japan. BMC medical education. 2024. 24. 1
-
Mikio Hayashi. The need for an Implementation Science Perspective to Achieve Inclusive Education. Medical Education (japan). 2024. 55. 3. 272-273
-
Mikio Hayashi, Timothy Rogers, Dorothy W. Tolchin. Twelve tips for medical school faculty to support students with disabilities. Medical Teacher. 2023. 46. 6. 757-762
more... Books (16): - 医学論文執筆のための30の訓え-研究ではなく物語
丸善出版 2024 ISBN:4621308866
- コロナ禍における医学生から研修医への移行を どのように支援するべきか?
新しい医学教育の流れ, MEDC 2023
- 新・家庭医療専門医ポートフォリオ実例集-臨床における教育と指導
南山堂 2021 ISBN:9784525207922
- 多職種連携を円滑に進めるためのコンテキスト(文脈)を理解するにはどうしたらよいか?
新しい医学教育の流れ, MEDC 2021
- 医師・医学生のための人類学・社会学-専門治療機関への移行に対する抵抗
ナカニシヤ出版 2021 ISBN:9784779515767
more... Lectures and oral presentations (50): -
Using paradox theory to understand social factors influencing the sense of belonging among medical students with disabilities
(AMEE 2024 2024)
-
Unveiling the Power of Asynchronous Online Interprofessional Education: Dynamic Meta-Analysis
(2024)
-
国試CBT化を見据えた動画・音声付ICT教材を作成しよう
(第56回 日本医学教育学会大会 2024)
-
医学生における男女間での理想の医師像形成要因の探索:混合研究法
(第56回 日本医学教育学会大会 2024)
-
障害のある学生への支援を改善するための卒前医学教育担当教員への提言
(第56回 日本医学教育学会大会 2024)
more... Education (4): - 2022 - 2024 Harvard Medical School Master of Medical Sciences in Medical Education
- 2016 - 2020 The University of Tokyo Graduate School of Medicine
- 1999 - 2006 私立川崎医科大学 医学部 医学科
- 1996 - 1999 和歌山県立日高高等学校 自然科学科
Work history (8): - 2024/08 - 現在 Kansai Medical University
- 2020/04 - 現在 The University of Tokyo International Research Center for Medical Education
- 2022/07 - 2024/07 Kansai Medical University
- 2020/10 - 2022/07 Kansai Medical University
- 2013/04 - 2016/03 筑波メディカルセンター病院 総合診療科
- 2008/04 - 2016/03 筑波大学附属病院 総合診療科
- 2011/12 - 2013/03 手稲渓仁会病院 総合内科・感染症科
- 2006/04 - 2008/03 筑波大学附属病院 初期臨床研修医
Show all
Committee career (13): - 2024/10 - 現在 The Association for Medical Education in Europe Programme Committee
- 2024/08 - 現在 The Association for Medical Education in Europe Research Committee
- 2024/08 - 現在 日本医学教育学会 研究推進委員会
- 2024/01 - 現在 Medical Education Online Associate Editor
- 2023/05 - 現在 日本医学教育学会 代議員
- 2022/04 - 現在 医学系OSCE 課題作成委員会委員
- 2022/04 - 現在 厚生労働科学研究 河北研究 医学教育コンテンツ作成班 研究協力員
- 2021/06 - 現在 日本プライマリ・ケア連合学会 近畿ブロック代議員
- 2019/07 - 現在 米国内科学会日本支部 Local Nominations Committee
- 2020/10 - 2022/06 日本プライマリ・ケア連合学会 コアコンピテンシー委員
- 2015/11 - 2021/06 日本プライマリ・ケア連合学会 関東甲信越ブロック代議員
- 2015/07 - 2019/06 米国内科学会日本支部 Scientific Program Committee
- 2014/04 - 2018/03 日本内科学会 病歴要約評価委員
Show all
Awards (8): - 2024/06 - American College of Physicians Japan Chapter Academic Award
- 2023/07 - 公益財団法人 医学教育振興財団 懸田賞
- 2022/11 - The Association for Medical Education in Europe Research Paper Award (AMEE 2022)
- 2022/07 - Medical Education Online Top Reviewer Award
- 2022/04 - 一般財団法人加多乃会 令和4年度 藤原登美子賞
- 2021/04 - 一般財団法人加多乃会 令和3年度 和田喜代子奨励賞
- 2019/12 - 東京大学東アジア藝文書院 若手研究発表支援
- 2019/04 - American College of Physicians International Fellowship Exchange Program 2018-2019
Show all
Association Membership(s) (5):
The Association for Medical Education in Europe
, 日本医学教育学会
, American College of Physicians
, 日本プライマリ・ケア連合学会
, 日本内科学会
Return to Previous Page