Rchr
J-GLOBAL ID:202001010689863894   Update date: Apr. 06, 2024

HAYASHI MIKIO

HAYASHI MIKIO
Affiliation and department:
Research field  (1): Healthcare management, medical sociology
Research keywords  (5): 学習者支援 ,  原級留置生 ,  アイデンティティー形成 ,  経験学習 ,  質的研究
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2021 - 2024 認知症高齢者の新型コロナウイルス感染予防実践に向けた環境作りのための研究
  • 2021 - 2022 医学部における原級留置生はどのような支援を必要としているか
Papers (20):
  • Mikio Hayashi, Timothy Rogers, Dorothy W. Tolchin. Twelve tips for medical school faculty to support students with disabilities. Medical Teacher. 2023. 1-6
  • Hirohisa Fujikawa, Takuya Aoki, Daisuke Son, Mikio Hayashi, Masato Eto. Association between tolerance for ambiguity specific to the clinical context and empathy in medical trainees: A multicenter cross-sectional study in Japan. Medical Teacher. 2023. 1-7
  • Hirohisa Fujikawa, Daisuke Son, Mikio Hayashi, Kayo Kondo, Masato Eto. Translation, adaptation, and validation of the Tolerance of Ambiguity in Medical Students and Doctors (TAMSAD) scale for use in Japan. BMC Medical Education. 2023. 23. 1
  • An Kozato, Kiyoshi Shikino, Yasushi Matsuyama, Mikio Hayashi, Satoshi Kondo, Shun Uchida, Maham Stanyon, Shoichi Ito. A qualitative study examining the critical differences in the experience of and response to formative feedback by undergraduate medical students in Japan and the UK. BMC Medical Education. 2023. 23. 1
  • Mikio Hayashi, Raoul Breugelmans, Katsumi Nishiya. Identity conflicts of student affairs officers in a medical university. Medical Education Online. 2023. 28. 1
more...
Books (16):
  • 医学論文執筆のための30の訓え-研究ではなく物語
    丸善出版 2024 ISBN:4621308866
  • コロナ禍における医学生から研修医への移行を どのように支援するべきか?
    新しい医学教育の流れ, MEDC 2023
  • 新・家庭医療専門医ポートフォリオ実例集-臨床における教育と指導
    南山堂 2021 ISBN:9784525207922
  • 多職種連携を円滑に進めるためのコンテキスト(文脈)を理解するにはどうしたらよいか?
    新しい医学教育の流れ, MEDC 2021
  • 医師・医学生のための人類学・社会学-専門治療機関への移行に対する抵抗
    ナカニシヤ出版 2021 ISBN:9784779515767
more...
Lectures and oral presentations  (43):
  • Factors influencing the sense of belonging among medical students with disabilities in a medical university environment
    (10th Annual HMS Master's Symposium 2024)
  • 外科医のための質的研究(基礎編)
    (日本外科教育研究会 2024)
  • A phenomenological study on identity challenges of medical students with physical disabilities
    (16th International Medical Education Conference 2023)
  • 問題付ICT臨床教材を作ってみよう
    (第86回 医学教育セミナーとワークショップ 2023)
  • 厚労科研事業:ICTを活用した臨床教材を作成しよう
    (第55回 日本医学教育学会大会 2023)
more...
Education (3):
  • 2016 - 2020 The University of Tokyo Graduate School of Medicine
  • 1999 - 2006 私立川崎医科大学 医学部 医学科
  • 1996 - 1999 和歌山県立日高高等学校 自然科学科
Work history (8):
  • 2022/09 - 現在 Harvard Medical School Master of Medical Sciences in Medical Education
  • 2022/07 - 現在 Kansai Medical University
  • 2020/04 - 現在 The University of Tokyo International Research Center for Medical Education
  • 2020/10 - 2022/07 Kansai Medical University
  • 2013/04 - 2016/03 筑波メディカルセンター病院 総合診療科
Show all
Committee career (10):
  • 2024/01 - 現在 Medical Education Online Associate Editor
  • 2023/05 - 現在 日本医学教育学会 代議員
  • 2022/04 - 現在 医学系OSCE 課題作成委員会委員
  • 2022/04 - 現在 厚生労働科学研究 河北研究 医学教育コンテンツ作成班 研究協力員
  • 2021/06 - 現在 日本プライマリ・ケア連合学会 近畿ブロック代議員
Show all
Awards (7):
  • 2023/07 - 公益財団法人 医学教育振興財団 懸田賞
  • 2022/11 - The Association for Medical Education in Europe Research Paper Award (AMEE 2022)
  • 2022/07 - Medical Education Online Top Reviewer Award
  • 2022/04 - 一般財団法人加多乃会 令和4年度 藤原登美子賞
  • 2021/04 - 一般財団法人加多乃会 令和3年度 和田喜代子奨励賞
Show all
Association Membership(s) (5):
The Association for Medical Education in Europe ,  日本医学教育学会 ,  American College of Physicians ,  日本プライマリ・ケア連合学会 ,  日本内科学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page