Rchr
J-GLOBAL ID:202001012461081554   Update date: Sep. 23, 2024

Kondo Mutsumi

コンドウ ムツミ | Kondo Mutsumi
Affiliation and department:
Job title: Professor
Research field  (1): Foreign language education
Research keywords  (4): Critical Thinking in EFL Classroom ,  Self-regulated learning in EFL ,  Learning Engagement in EFL Classroom ,  Flow in EFL classroom
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2022 - 2025 英語教育における学士力の再構築:国際水準の検証とクリティカル・シンキングの促進策
  • 2022 - 2023 英語4技能5領域における社会科学的循環プログラムの導入とクリティカル・シンキングの促進
  • 2021 - 2022 英語4技能5領域における社会科学的循環プログラムの導入とクリティカル・シンキングの促進
  • 2016 - 2019 Empirical Study on Educational Communication in EFL classes
  • 2014 - 2017 An investigation of brain synchrony between students and their teacher during an EFL lesson
Show all
Papers (24):
  • Mutsumi Kondo, Mari Miyao. Does the Common Test Measure the Thinking Skills Necessary for the 21st Century?. ARELE. 2023. 34. 81-96
  • Takayuki Nozawa, Mutsumi Kondo, Reiko Yamamoto, Hyeonjeong Jeong, Shigeyuki Ikeda, Kohei Sakaki, Yoshihiro Miyake, Yasushige Ishikawa, Ryuta Kawashima. Prefrontal Inter-brain Synchronization Reflects Convergence and Divergence of Flow Dynamics in Collaborative Learning: A Pilot Study. Frontiers in Neuroergonomics. 2021. 2
  • Yasushige Ishikawa, Yasushi Tsubota, Takatoyo Umemoto, Masayuki Murakami, Mutsumi Kondo, Ayako Suto, Koichi Nishiyama. Building Student Interactions Outside the Classroom: Utilizing a Web-Based Application in a University Flipped Learning Course for EFL Learners. Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics). 2020. 12205 LNCS. 326-338
  • Yasushige Ishikawa, Reiko Akahane-Yamada, Craig Smith, Masayuki Murakami, Mutsumi Kondo, Misato Kitamura, Yasushi Tsubota, Masatake Dantsuji. A Flipped Learning Approach to University EFL Courses. Advanced Methodologies and Technologies in Modern Education Delivery. 2019. 572-584
  • Mutsumi Kondo, Takayuki Nozawa, Hyeonjeong Jeong, Shigeyuki Ikeda, Kohei Sakaki, Ryuta Kawashima, Reiko Yamamoto, Yasushige Ishikawa. INSTRUCTIONAL SCAFFOLDING IN A UNIVERSITY EFL COURSE IN JAPAN: TOWARD THE INVESTIGATION OF STUDENTS’ FLOW IN A CLASSROOM. INTED2017 Proceedings. 2017. 7521-7528
more...
MISC (14):
  • 神白哲史, 近藤睦美, 平井愛, 吉川りさ. 大学カリキュラム改定のエスノロジー. 全国英語教育学会第49回福岡研究大会発表予稿集. 2024. 450-451
  • 近藤睦美, 東自由里. 高大接続改革期における大学英語教育の実態調査. 外国語教育メディア学会第63回年次研究大会要項集. 2024. 71-72
  • 近藤睦美, 東自由里. 大学英語教科書のポストリーディング活動の類型化と クリティカル・シンキング. The JACET International Convention Proceedings: The JACET 60th Commemorative International Convention. 2021. 200-201
  • 西出崇, 近藤睦美. 英語科目におけるスキル別習熟度を考慮したクラス編成の実践-機械学習による原案作成と分布の可視化による効率的な作業支援-. 日本教育情報学会年会論文集. 2020. 36. 150-153
  • 西出崇, 近藤睦美, 吉田真美, 坂本季詩雄. 英語科目における習熟度別クラス編成方法の改善 スキル別習熟度を考慮したクラス編成の試み. 大学教育学会第42回大会 発表要旨集録. 2020. 118-119
more...
Books (7):
  • Blended language learning: International perspectives on innovative practices
    China Central Radio & TV University Press 2019
  • Encyclopedia of Information Science and Technology, Fourth Edition
    2017 ISBN:1522522557
  • Encyclopedia of Information Science and Technology, Third Edition
    2015
  • Developing and Utilizing E-Learning Applications (Premier Reference Source)
    2010 ISBN:1616927917
  • Tapestry reading : 方略で学ぶアクティブ・リーディング 4
    松柏社 2010 ISBN:9784881986301
more...
Lectures and oral presentations  (41):
  • Examining the Impact of High School/University Articulation Reforms on English Language Courses in General Education
    (The Japan Association for Language Education & Technology The 63rd Annual Conference 2024)
  • Analyzing Objectives of English Language Courses in General Education: Advancing 21st Century Competencies
    (The 63rd JACET International Convention 2024)
  • 大学カリキュラム改定のエスノロジー
    (全国英語教育学会第49回福岡研究大会 2024)
  • 大学英語教科書のポストリーディング活動の類型化とクリティカル・シンキング
    (JACET60周年記念国際大会 2021)
  • 習熟度別クラス編成方法の問題点と改善策の提示ー機械学習による技能別習熟度を考慮したクラス編成の提示ー
    (大学コンソーシアム京都第26回FDフォーラム 2021)
more...
Education (3):
  • - 2012 関西大学大学院 外国語教育学研究科 博士課程後期課程
  • - 2007 関西大学大学院 外国語教育学研究科 博士課程前期課程
  • - 2001 Monterey Institute of International Studies (現 Middlebury Institute of International Studies at Monterey) Graduate School of Language and Educational Linguistics
Professional career (2):
  • M.A. in TESOL (Monterey Institute of International Studies)
  • 修士(外国語教育学) (関西大学大学院)
Work history (7):
  • 2023/04 - 現在 Konan Women's University Faculty of Global Studies Professor
  • 2021/04 - 2023/03 Kyoto University of Foreign Studies Faculty of Foreign Studies Department of British and American Studies Professor
  • 2016/04 - 2021/03 Kyoto University of Foreign Studies Faculty of Foreign Studies Department of British and American Studies Associate Professor
  • 2014/04 - 2016/03 Tezukayama Gakuin University Faculty of Human Sciences Associate Professor & Director, Center for International Studies
  • 2012/04 - 2014/03 Tezukayama Gakuin University Faculty of Liberal Arts Associate Professor
Show all
Association Membership(s) (4):
American Association for Applied Linguistics ,  外国語教育メディア学会 ,  全国英語教育学会 ,  大学英語教育学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page