• A
  • A
  • A
日本語 Help
Science and technology information site for articles, patents, researchers information, etc.

Co-authoring Researcher

Co-inventing Researcher

Researcher similar to the Researcher

Article similar to the Researcher

Patent similar to the Researcher

Research Project similar to the Researcher

Article(J-GLOBAL estimation)

Patent(J-GLOBAL estimation)

Rchr
J-GLOBAL ID:202001016698021683   Update date: Dec. 06, 2024

Igarashi Mika

イガラシ ミカ | Igarashi Mika
Clips
Affiliation and department:
Other affiliations (1):
Research field  (2): Educational psychology ,  Foreign language education
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2024 - 2027 外国語学習が母語への気づきを促進するメカニズムに関する理論的・実証的研究
  • 2022 - 2025 An Empirical Study on the Coordination of Native Language Education and English Language Education Based on the Development of Metalinguistic Abilities
  • 2021 - 2023 メタ言語能力を育成する教授法の効果に関する実証的研究:母語教育と英語教育の連携を目指して
  • 2015 - 2019 メタ言語能力が英語学習における動機づけ・学習方略・習熟度に与える影響について
  • 2014 - 2015 Metalinguistic Ability, Motivation, and Learning Strategies in Foreign Language Learning: The Case of Japanese Students
Papers (12):
  • Ryo Onozuka, Mika Igarashi, Yoshihiro Hara. Concept Collapse of “Active Learning” in Japan: Mixed Analysis of Newspaper Articles. The International Journal of Interdisciplinary Educational Studies. 2024. 19. 2. 81-102
  • Mika Igarashi. English Instruction Practice for Students of an Early Childhood Education Course: Aiming to Develop Students’ Metalinguistic Ability. The IAFOR International Conference on Education in Hawaii 2023 Official Conference Proceedings. 2023. 671-677
  • 五十嵐 美加. メタ言語能力向上を目的とした大学英語教育実践:保育者養成課程学生のコメント分析に基づく検討. 日本発達心理学会第33回大会発表論文集. 2022. 107-107
  • The Utility of Pedagogical Stylistics in English Education: From the Perspective of Educational Psychology and Psycholinguistics. 2021. 13. 13-24
  • Mika Igarashi. Individual Differences In Early Stage English Learners In Japan. European Proceedings of International Conference on Education and Educational Psychology (EpICEEPSY). 2021. 12. 28-40
more...
MISC (7):
  • 五十嵐美加. 研究発表・実践報告を行って その6 発表領域:早期英語教育・小学校/言語習得. KATE(関東甲信越英語教育学会) Newsletter. 2023. 117. 14-15
  • 五十嵐 美加. 研究発表・実践報告を行って その8 発表領域:早期英語教育・小学校. KATE(関東甲信越英語教育学会)Newsletter. 2022. 115. 14-15
  • 五十嵐 美加. 教育実習報告(2021年度). 東洋英和女学院大学教職課程研究年報. 2021. 13. 38-39
  • 五十嵐 美加. 教育実習報告(2020年度). 東洋英和女学院大学教職課程研究年報. 2020. 12. 53-54
  • Yuri Uesaka, Mika Igarashi, Ref Suetsugu. Argumentation Skills for Living in the 21st Century: Instructional Methods to Promote the Quantity and Quality of Students' Dialectical Argumentation. INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY. 2016. 51. 483-483
more...
Books (3):
  • Global Gate Upper-intermediate -Video-based Four Skills Training-
    2024 ISBN:479197283X
  • 日本語からはじめる小学校英語 : ことばの力を育むためのマニュアル
    開拓社 2019 ISBN:9784758980340
  • Proceedings of FAJL 7: Formal Approaches to Japanese Linguistics
    Deptartment of Linguistics and Philosophy, MIT 2014
Lectures and oral presentations  (26):
  • The Effect of English Phonics Instruction on Learners' Native Language
    (15th International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY 2024) 2024)
  • フォニックス指導の言語横断的効果の検証:日本人児童を対象とした指導を事例として
    (言語科学会第25回年次国際大会(JSLS2024) 2024)
  • Effectiveness of Instructional Design Focusing on Sentence Construction and Ambiguity
    (The 20th Biennial EARLI (The European Association for Research on Learning and Instruction) Conference [EARLI 2023] 2023)
  • English Instruction Practice for Students of an Early Childhood Education Course: Aiming to Develop Students’ Metalinguistic Ability
    (The 8th IAFOR International Conference on Education in Hawaii (IICE2023) 2023)
  • 文の組み立て・あいまい性に着目した授業実践の効果検証 -児童のメタ言語能力向上を目指して-
    (関東甲信越英語教育学会 第46回栃木研究大会 2022)
more...
Education (3):
  • 2014 - 2019 The University of Tokyo Graduate School of Education Division of Educational Psychology
  • 2012 - 2014 Keio University Graduate School of Human Relations Education
  • 2003 - 2007 Keio University Faculty of Business and Commerce
Professional career (2):
  • 学士(商学) (慶應義塾大学)
  • 修士(教育学) (慶應義塾大学)
Work history (9):
  • 2020/04 - 現在 Hosen College of Childhood Education
  • 2020/04 - 現在 Aoyama Gakuin University
  • 2020/04 - 2022/06 Toyo Eiwa University The Faculty of Human Sciences
  • 2015/04 - 2019/03 独立行政法人日本学術振興会 特別研究員(DC)
  • 2015/04 - 2016/03 東京大学大学院 教育学研究科国際交流室 チューター
Show all
Committee career (5):
  • 2024/08 - 現在 一般社団法人ことばの教育 理事
  • 2021/10 - 現在 Academics Institute Associate Editor of the European Journal of Social and Behavioural Sciences (EJSBS).
  • 2021/04 - 2022/06 東洋英和女学院大学 教職・実習センター 東洋英和女学院大学 教職課程研究年報 編集委員
  • 2013/04 - 2014/03 The Tokyo Conference on Psycholinguistics Committee
  • 2012/04 - 2014/03 The Tokyo Conference on Psycholinguistics Proceedings Editorial Board
Association Membership(s) (4):
関東甲信越英語教育学会 ,  全国英語教育学会 ,  日本発達心理学会 ,  日本教育心理学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page