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J-GLOBAL ID:202101001779238342
Update date: Jul. 17, 2024
Tomoe Masuoka
Tomoe Masuoka
Affiliation and department:
Research field (1):
Experimental psychology
Research keywords (4):
visual cognition
, long-term memory
, implicit memory
, recognition
Research theme for competitive and other funds (2):
- 2023 - 2026 英単語の語彙習得に関する潜在記憶の性質の解明と効果的学習方法の開発
- 2019 - 2020 視覚的長期記憶に基づく視覚的認知処理と表出のメカニズムの解明
Papers (2):
-
Yasuhiro Yamamoto, Tomoe Masuoka, Yasuo Miyazaki, Takafumi Terasawa. Effects of e-learning and progression requirements on the English proficiency of university students: An evaluation via multilevel analysis. The Japanese journal of psychology. 2023. 94. 4. 308-318
-
Effects of visual long-term memory on change detection. The Japanese journal of psychology. 2018. 89. 4. 409-415
MISC (1):
-
寺澤 孝文, 益岡 都萌, 山本 康裕, 山際 あゆみ, 田邊 彰洋, 津田 真吾, 山上 保, 津田 征治, 真尾 司, 清水 公明. 潜在記憶とビッグデータで変わる英語学習法-教育DXに向けて研究者は何をすべきか-. コンピュータ&エデュケーション. 2022. 53. 43-51
Books (1):
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心理統計法 : progress & application
サイエンス社 2021 ISBN:9784781914855
Lectures and oral presentations (14):
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Auditory memory for random tone sequences is retained over long durations.
(SARMAC XIV 2023)
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呈示回数とインターバルが視覚的長期記憶に及ぼす影響-階層線形モデルを用いたメタ分析による検討-
(日本心理学会第86回大会 2022)
-
大学生における短時間での語彙習得学習が総合的な英語能力の向上に与える影響-マイクロステップ・スタディとGTEC得点による検討-
(日本教育心理学会第63回総会 2021)
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The effect of representations with high similarity on recognition
(日本認知科学会大会発表論文集(CD-ROM) 2020)
-
先行経験の増加に伴う再認判断の抑制現象の検討
(岡山心理学会第67回大会 2019)
more...
Education (3):
- 2017 - 2023 Hyogo University of Teacher Education
- 2015 - 2017 Okayama University Graduate School of Education School Education
- 2011 - 2015 Okayama University Faculty of Education Training Coruse for School Teachers
Professional career (1):
Work history (4):
- 2024/04 - 現在 Japanese Red Cross Hiroshima College of Nursing
- 2021/04 - 2024/03 Okayama University
- 2020/04 - 2021/03 Okayama University Graduate School of Education
- 2019/04 - 2020/03 Japan Society for the Promotion of Science
Association Membership(s) (5):
SARMAC
, 日本教育工学会
, Psychonomic Society
, 日本心理学会
, 日本教育心理学会
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