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J-GLOBAL ID:202101006076037720   Update date: Feb. 20, 2025

TRAN THI TUYET NHUNG

チャン ティ トゥイエト ニュン | TRAN THI TUYET NHUNG
Affiliation and department:
Research field  (2): Business administration ,  Commerce
Research theme for competitive and other funds  (6):
  • 2023 - 2026 A Comparative Study on the Mechanism of a Dual Model Retail in Emerging Markets from a Dynamic Capabilities Perspective
  • 2024 - 2025 経営管理論の系統的レビュー
  • 2024 - 2025 「価値共創型サービスビジネスモデル実現のための調査研究」
  • 2022 - 2023 Mechanism of Building a Sustainable Competitive Advantage of Multinational Retail Firms in Emerging Markets
  • 2021 - 2022 小売業態構造の変化メカニズムの解明 -先進国と新興国における小売業態変遷の国際比較研究を中心に-
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Papers (21):
  • Tran Thi Tuyet Nhung, Nguyen Ngoc Mai, Quang Huy Truong. Building Competitive Retail Ecosystems: Insights from an Emerging Market. Proceedings of the 2025 American Marketing Association Winter Academic Conference. 2025
  • An Exploratory Study of Longitudinal Changes in the "Business Management" Syllabus: A Text Mining Approach. 2024. 53. 2. 1-16
  • Reconstructing Global Competitiveness of Japanese Firms: A Paradigm Shift Driven by Consumer Behavior and ICT Advancements. 2024. 157-158
  • Tran Thi Tuyet Nhung. How Japanese Shopping Streets Can be Revitalized: An Exploration from A Dynamic Capabilities Perspective. The conference Book of Proceedings, 17th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business. 2024. 1380-1382
  • Thi Tuyet Nhung TRAN. 新興国における小売業の発展の特徴に関する一考察: サービスイノベーションの観点から. 経済論叢(京都大学)第 198 巻特別号. 2024
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MISC (6):
  • 上條憲二, Tran Thi Tuyet Nhung, 丹野慎太郎, 青砥則和. インタビュー記事:サービスブランディングとサステナビリティ. サービソロジーWebマガジン. 2023
  • TRAN THI TUYET NHUNG, 平本毅, 根本裕太郎. 【特集記事】日本でのeスポーツの現状と展望について. サービソロジーWebマガジン. 2023
  • サービソロジーWebマガジン. 2023
  • How Digital Transformation Changes the Retail System in an Emerging Market. 2023
  • 村松潤一, 張婧, ホー バック, 根本裕太郎, Tran Thi Tuyet Nhung. [一般記事] サービス社会のマーケティング-価値共創マーケティング-. サービソロジーWebマガジン. 2022
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Lectures and oral presentations  (14):
  • Building Competitive Retail Ecosystems: Insights from an Emerging Market
    (2025 American Marketing Association Winter Academic Conference 2025)
  • Reconstructing Global Competitiveness of Japanese Firms: A Paradigm Shift Driven by Consumer Behavior and ICT Advancements
    (2024)
  • Value Co-creation Process in Small-scale Family Enterprises in Japanese Shopping Streets
    (Asia Pacific Family Business Symposium 2024. Hosted by The University of Western Australia, Macquarie and Jonkoping University, The University of Adelaide. 2024)
  • How Japanese Shopping Streets Can be Revitalized: An Exploration from A Dynamic Capabilities Perspective
    (2024)
  • 新興国市場における零細小売のソーシャルコマース戦略
    (アジア市場経済学会・第28回全国研究大会 2024)
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Professional career (1):
  • 博士(経済学) (京都大学)
Work history (3):
  • 2024/04 - 現在 愛知東邦大学・経営学部・准教授
  • 2020/04 - 2024/03 愛知東邦大学・経営学部・助教
  • 2018/04 - 2020/03 名古屋商科大学・非常勤講師
Committee career (3):
  • 2022 - 現在 サービス学会・Webマガジン・委員
  • 2021 - 現在 アジア市場経済学会 幹事
  • 2021 - 2023 アジア市場経済学会 国際交流委員会・委員
Association Membership(s) (5):
American Marketing Association ,  Academy of Management ,  日本商業学会 ,  アジア市場経済学会 ,  サービス学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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