Rchr
J-GLOBAL ID:202101011941402165   Update date: Apr. 22, 2024

KOBAE Satoshi

コバエ サトシ | KOBAE Satoshi
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): https://www.cc.miyazaki-u.ac.jp/kobae-lab/#
Research field  (2): Education - general ,  Education - general
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2023 - 2026 技術の本質的理解に導く「社会に開かれた教育課程」の授業デザインの開発
  • 2021 - 2022 人工知能を理解し、適切に開発・活用する資質・能力を育む教材の開発と検討
  • 2018 - 2022 Development and application toward technology education of curricula which enhances practical prospect of academic ability based on system thinking
  • 2014 - 2018 Development of a curriculum for evaluation of electronic power infrastructure considering risk and evolvement into technology education
  • 2014 - 2017 Development of Learning Materials on Lead-Free Soldering in Education
Show all
Papers (17):
  • Development and Practice of Teaching Material for Face Authentication system Using Deep Learning for Technology Classes in Junior High School. 2023. Vol.J106-D. 11. 481-491
  • Satoshi KOBAE, Noboru Fujimoto. Development Electric Supply and Demand System Teaching Materials Laying Stress on Electric Power Supply for Technology Class in Junior High School. Journal of Energy and Environmental Education. 2023. 17. 2. 3-12
  • 小八重智史, 藤木卓. 技術科におけるインクルーシブ教育実現のための学びのユニバーサルデザインに基づく授業デザイン開発. 日本産業技術教育学会九州支部論文集. 2023. 30. 27-36
  • 鎌田英一郎, 木村駿吾, 小八重智史, 谷本 優太, 中村千秋. 水産生物の栽培における動画教材の開発とその教育効果. 日本産業技術教育学会九州支部論文集. 2023. 30. 17-26
  • 鎌田 英一郎, 小八重 智史. ジャガイモの袋栽培における施肥試験結果を用いた課題設定および栽培計画学習教材の開発. 日本産業技術教育学会誌. 2023. 第64巻. 第4号. 321-330
more...
Books (6):
  • 中学校技術・家庭 技術分野「主体的に学習に取り組む態度」の学習評価完全ガイドブック
    明治図書出版 2023 ISBN:4182395255
  • 評価事例&ワークシート例が満載!中学校技術・家庭 技術分野新3観点の学習評価完全ガイドブック
    明治図書出版 2023 ISBN:4183972205
  • 一般社団法人 日本産業技術教育学会 実践事例集「テクノロジーとエンジニアリングの教室」第2巻 2022
    一般社団法人日本産業技術教育学会 2023 ISBN:4990239539
  • 中学校技術・家庭 技術分野 指導スキル大全
    明治図書出版 2022 ISBN:4184528376
  • 平成29年版 中学校新学習指導要領の展開 技術・家庭 技術分野編
    明治図書出版 2017 ISBN:4183348188
more...
Lectures and oral presentations  (48):
  • Making Authentic Context with Engineers and Farmers
    (ITEEA STEM Showcase in Memphis 2024)
  • 中学校技術科生物育成の技術におけるオオムギの試験結果を用いた施肥設計教材の開発と授業実践
    (日本産業技術教育学会第36回九州支部大会(佐賀) 2023)
  • リスクの視点を取り入れたエネルギー変換の技術の授業デザイン開発と評価
    (日本産業技術教育学会第36回九州支部大会(佐賀) 2023)
  • 農薬選択ゲームオンライン版の開発とその学習効果の検証
    (日本産業技術教育学会第66回全国大会(鹿児島) 2023)
  • 小学生を対象とした顔認証セキュリティシステム教材を用いた授業
    (日本産業技術教育学会第66回全国大会(鹿児島) 2023)
more...
Education (4):
  • 2022 - 現在 Hiroshima University
  • 2015 - 2017 Nagasaki University Graduate School of Education
  • 2005 - 2008 Nagasaki University Faculty of Education Teacher Education Division
  • 2002 - 2005 Nagasaki University School of Pharmaceutical Sciences
Professional career (2):
  • Bachelor of Education (Nagasaki University)
  • Master of Teaching (Nagasaki University)
Work history (8):
  • 2021/04 - 現在 University of Miyazaki Faculty of Education Teacher
  • 2016/04 - 2021/03 The Junior High School Attached to the Faculty of Education, Nagasaki University Teacher
  • 2013/04 - 2016/03 Omura City Nishiomura Junior High School Teacher
  • 2010/04 - 2013/03 Omura City Sakuragahara Junior High School Teacher
  • 2009/04 - 2010/03 Isahaya City Kinkai Junior High School Part-time Teacher
Show all
Committee career (4):
  • 2022/07 - 現在 日本産業技術教育学会九州支部 理事
  • 2021/08 - 現在 日本産業技術教育学会 実践研究活性化委員
  • 2022/09 - 2023/08 日本エネルギー環境教育学会 第17回全国大会実行委員会
  • 2016/04 - 2017/03 経済産業省資源エネルギー庁エネルギー教育モデル化推進委員会中学校ワーキンググループ委員
Awards (3):
  • 2023/10 - The Japan Society of Technology Education in Kyushu Branch The Best Paper Award Development of Video Teaching Materials for Cultivation of Aquatic Organisms and its Educational Effects
  • 2017/03 - 長崎大学 学長賞
  • 2007/10 - 日本産業技術教育学会九州支部 学生優秀発表賞
Association Membership(s) (5):
Japan Society for STEM Education ,  日本エネルギー環境教育学会 ,  Japan Society for Educational Technology ,  The Japan Society of Technology Education ,  The Japan Society of Technology Education in Kyushu Branch
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page