Rchr
J-GLOBAL ID:202101014584268080
Update date: Jun. 07, 2024 kitamoto ryota
キタモト リョウタ | kitamoto ryota
Affiliation and department: Other affiliations (1): Research field (1):
Educational psychology
Research keywords (2):
発達心理学
, 学習心理学
Research theme for competitive and other funds (2): - 2022 - 2025 社会物質性アプローチに基づく保育者養成における子育て家庭支援教育プログラムの開発
- 2021 - 2024 Developing Basic Competencies of College Student by Performance Approach
Papers (1): -
北本遼太, 茂呂雄二. 「交換形態論」の再評価と 「パフォーマンスとしての交換」への拡張: 学習のアレンジメント形成における感情の役割. 認知科学. 2020. 27. 1. 44-62
MISC (2): -
Development as transformation of interconnection between giving and getting: An elaboration of situated approach based on Fred Newman's ideas. 2020. 58. 1-11
-
A qualitative study of community building among university student clubs. 2017. 53. 53. 13-21
Books (5): - Re:mind Vol.1
荒川出版会 2023 ISBN:4991291909
- 新自由主義教育からの脱出ー子ども・若者の発達をみんなでつくる
新曜社 2023 ISBN:4788518104
- パフォーマンス・アプローチ心理学-自然科学から心のアートへ
ひつじ書房 2022 ISBN:4823411609
- パフォーマンス心理学入門 : 共生と発達のアート
新曜社 2019 ISBN:9784788516243
- インプロをすべての教室へ : 学びを革新する即興ゲーム・ガイド
新曜社 2016 ISBN:9784788514812
Lectures and oral presentations (4): -
Playing with “Let’s Develop!”: Performing Giving in the Culture of Neoliberalism
(Performing the World 2018 2018)
-
Relationships of exchange among various stakeholders in welfare service corporations’ entrepreneurial activities
(International Society for Cultural and Activity Research 5th conference 2017)
-
起業プロセスは様々な利害関係の中でどのように行われるかー情動的側面に着目してー
(日本認知科学会第33回大会 2016)
-
身体知獲得におけるイメージ鮮明性とイメージ教示の関連
(日本イメージ心理学会第13回大会 2013)
Education (3): - 2017 - 2021 University of Tsukuba Graduate School of Comprehensive Human Sciences
- 2014 - 2017 University of Tsukuba Graduate School of Comprehensive Human Sciences
- 2009 - 2013 Shizuoka University
Work history (3): - 2024/06 - 現在 arakawa press
- 2024/04 - 現在 Shizuoka Sangyo University School of Management
- 2020/04 - 2024/04 Hamamatsu Gakuin University Junior College Department of Early Childhood Education
Awards (1): - 2018 - 一般社団法人茗渓会 茗渓会賞 就労に苦戦する引きこもり等の若者に対する発達支援活動
Return to Previous Page