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J-GLOBAL ID:202201001929622291   Update date: Oct. 28, 2024

Onishi Hiroshi

オオニシ ヒロシ | Onishi Hiroshi
Research field  (1): Commerce
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2018 - 2022 Research on digital marketing with large-scale single source data
  • 2016 - 2018 A Study of Investigating and Revitalizing the Japanese Art Market
Papers (17):
  • Yuki Wasano, Hiroshi Onishi. Categorization of contemporary art collectors in Japan: clustering by art purchase motivations and psychographic characteristics. Cogent Social Sciences. 2024
  • Hiroshi Onishi. Review: Kawakita, M. & Sonobe, Y. (2022). Art Place and Public Relations: What Do Cumpanies and Organizations Gain from Supporting the Arts? Tokyo: Yuhikaku. Japan Marketing Journal. 2023. 43. 2. 120-122
  • 大西浩志. アート市場とコレクターの変容-購入動機とアート情報提供の分析. 視覚の現場. 2022. 6. 39-41
  • 水野誠, 大西浩志, 澁谷覚, 山本晶. デジタルメディア環境下でのC2Cインタラクション-研究動向の概観と展望. マーケティング・サイエンス. 2019. 26. 1. 7-39
  • Hiroshi Onishi. Consumers’ Social Learning about Videogame Consoles through Multi-Website Browsing. Journal of Systems Science and Information. 2018. 6. 6. 495-513
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Books (5):
  • デジタル時代のブランド戦略 (単行本)
    有斐閣 2023 ISBN:4641166226
  • アート・イン・ビジネス~ビジネスに効くアートの力
    有斐閣 2019
  • ブランド・リレーションシップ
    同文舘出版 2003
  • 顧客資産のマネジメント
    2002
  • グローサリー・レボリューション
    2000
Lectures and oral presentations  (23):
  • How do Consumers Respond to Chatbot Anthropomorphism on a Cosmetic EC Website
    (ISMS Marketing Science Conference 2024(Sydney, Australia) 2024)
  • 日本のアートコレクターの購買モチベーション
    (日本マーケティング学会 カンファレンス2023(法政大学) 2023)
  • Does Deregulation of Health Claims on Functional Food Package Design Change Consumers' Purchase Behaviors?
    (2023)
  • 現状のアート思考の取り組みまとめ
    (日本マーケティング学会春のリサプロ祭り2022 2022)
  • Does Deregulation of Health Claims on Functional Food Package Design Change Consumers' Purchase Behaviors?
    ("Applications of Data Science in Social Science" Symposium(東北大学経済学研究科) 2022)
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Education (3):
  • 2005 - 2011 ミシガン大学 ロス・スクール・オブ・ビジネス マーケティング専攻
  • 1996 - 1998 Osaka University 経済学研究科 経営学専攻
  • 1992 - 1996 Osaka University 経済学部 経済学科
Work history (7):
  • 2024/04 - 現在 Keio University Graduate School of Business Administration Associate Professor
  • 2022/04 - 2024/03 中央大学戦略経営研究科准教授
  • 2017/04 - 2022/03 中央大学戦略経営研究科非常勤講師
  • 2016/04 - 2022/03 東京理科大学経営学部准教授
  • 2011/11 - 2016/03 株式会社電通チーフ・アナリスト
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Committee career (4):
  • 2020/04 - 日本マーケティング学会 アート・イン・ビジネス研究会リーダー
  • 2019/06 - 日本マーケティング・サイエンス学会 ポスターセッション審査委員
  • 2017/04 - 2018/03 日本アドバイザーズ協会 デジタルメディア委員会有識者委員
  • 2017/06 - 日本マーケティング・サイエンス学会 研究委員
Awards (9):
  • 2021/11 - 日本マーケティング・サイエンス学会 日本マーケティング・サイエンス学会インタラクティブ・セッション審査員特別賞
  • 2019/11 - 日本マーケティング・サイエンス学会 日本マーケティング・サイエンス学会インタラクティブ・セッション審査員特別賞
  • 2009/08 - "Fellow, Doctoral Internationalization Consortium in Marketing, University of Texas Austin"
  • 2009/08 - Fellow, Doctoral Internationalization Consortium in Marketing, University of Texas Austin
  • 2009/03 - "Fellow, Haring Symposium, Indiana University"
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Association Membership(s) (2):
日本マーケティング・サイエンス学会 ,  日本マーケティング学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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