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J-GLOBAL ID:202301005086625342   Update date: Feb. 25, 2025

Yabuno Shota

ヤブノ ショウタ | Yabuno Shota
Affiliation and department:
Job title: Lecturer
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (7): 消費者行動 ,  Brand ,  Marketing ,  地域ブランディング ,  フードマーケティング ,  Marketing Communication ,  Bayesian Statistics
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2024 - 2025 Branding in the Japanese Wine Market -An examination of the interaction between product branding and regional branding.
  • 2023 - 2025 The Influence of Brand Image on Marketing Activities
  • 2023 - 2025 発信者の異なる情報源への接触が支払意思額に及ぼす影響の検証
  • 2022 - 2025 特定保健用食品に対する購買行動とその消費経験が健康行動に与える影響に関する考察
  • 2022 - 2023 ブランドがマーケティング活動を経由して消費者反応に与える影響と消費者ブランド知識の関係性分析
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Papers (6):
  • 薮野祥太, 小林哲. 地域ブランディングにおける外食産業の有用性-ベイジアンネットワークによる食文化資産と訪問意向の因果関係分析-. 日本フードサービス学会年報. 2024. 28. 6-21
  • Shota Yabuno. Measuring the brand and category effects of marketing activities on customers. Journal of Brand Strategy. 2024. 13. 2. 175-187
  • 薮野祥太. ブランド知識がマーケティング活動に及ぼす影響 -階層ベイズモデルを用いた分析-. 流通科学大学論集 流通・経営編. 2024. 37. 1. 1-17
  • Influence of brand on customer response to marketing activities -An Empirical Analysis Using a Hierarchical Bayesian Model-. 2023
  • 薮野 祥太. マーケティング分野におけるベイズ統計の適用. 経営研究. 2021. 72. 1. 201-219
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MISC (2):
  • Shota Yabuno. Consumer Behavior and Awareness in the Japanese Cosmetics Market -Comparative Analysis of Point Makeup, Base Makeup and Skincare-. 2024. 29. 74-86
  • 化粧品ブランドにおけるプロモーションによる消費行動への影響の差異の検証-階層ベイズモデルを用いたブランド間の共通性と異質性-. プロモーショナル・マーケティング研究. 2022. 15. 69-69
Lectures and oral presentations  (6):
  • 発信者の異なる情報源への接触が支払意思額に及ぼす影響の検証
    (吉田秀雄記念事業財団 中間報告会 2024)
  • 発信者の異なる情報源への接触が消費者に及ぼす影響-Instagramを分析対象として-
    (日本商業学会関西部会 2023)
  • 化粧品ブランドにおけるメディアが顧客反応に与える影響-階層ベイズモデルを用いたカテゴリー特性とブランド特性の同時分析-
    (日本プロモーショナル・マーケティング学会,2021年度研究助成論文発表会 2022)
  • Measuring customer-based brand equity and general marketing effect in cosmetic brands
    (Australian & NEW Zealand Marketing Academy,ANZMAC2021-Doctoral Colloquium Poster Session 2021)
  • 階層ベイズモデルによる消費者の分布を考慮したブランド間比較に関する考察
    (日本消費者行動研究学会,第21回JACS-樫尾俊雄 論文プロポーザル賞 2021)
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Education (3):
  • 2020 - 2023 Osaka City University Graduate School of Business Department of Global Business
  • 2016 - 2018 Osaka City University Graduate School of Business Department of Global Business
  • 2011 - 2016 Osaka City University Faculty of Science Department of Mathematics
Professional career (1):
  • 博士(商学) (大阪市立大学)
Work history (3):
  • 2024/09 - 現在 Nara University Faculty of Sociology
  • 2023/07 - 現在 Osaka Metropolitan University Graduate School of Business visiting scholar
  • 2023/04 - 現在 University of Marketing and Distribution Sciences faculty of commerce Lecturer
Committee career (2):
  • 2024/12 - 現在 日本フードサービス学会 編集委員会 編集委員
  • 2024/06 - 現在 兵庫県立明石商業高等学校 学校評議員
Awards (2):
  • 2024/12 - 日本フードサービス学会 最優秀論文賞 地域ブランディングにおける外食産業の有用性 -ベイジアンネットワークによる食文化資産と訪問意向の因果関係分析-
  • 2022/02 - 株式会社碩学舎 第7回碩学舎賞優秀賞 顧客ベースのブランド・エクイティに対する消費者ブランド知識の影響
Association Membership(s) (4):
日本フードサービス学会 ,  Japan Marketing Academy ,  Japan Association for Consumer Studies ,  Japan Society of Marketing and Distribution
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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