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J-GLOBAL ID:202301007108436320   Update date: Nov. 15, 2024

MAKINO Hidenari

マキノ ヒデナリ | MAKINO Hidenari
Affiliation and department:
Research field  (1): Marine and maritime engineering
Research keywords  (6): Maritime Domain Awareness (MDA) ,  Marine traffic Analysis ,  海事防災 ,  Natech ,  Maritime Big Data ,  Maritime GIS
Research theme for competitive and other funds  (5):
  • 2024 - 2027 海事分野におけるNatechのリスク低減を目指した船舶の最適避難誘導手法の確立
  • 2022 - 2023 通過通航権が適用される日本の海峡の船舶自動識別装置(AIS)データ解析による特定 -通過通航が日本の沿岸・港湾管理に与える影響の法的検討
  • 2014 - 2016 Research on construction of emergency report system with novel approach for tsunami detection by ship behavior analysis using AIS data
  • 2014 - 2015 船舶ビッグデータを用いた津波早期検知・通報システムの創成
  • 2010 - 2012 Prevention of Marine Disaster by Numerical NavigationSystem using Marine ITS
Papers (55):
  • Hitoshi Yoshioka, Hirotada Hashimoto, Hidenari Makino. Decision-making algorithm for ship collision avoidance with collision risk map. Ocean Engineering. 2023. 286. 115705-115705
  • Hirotada Hashimoto, Hidenari Makino, Hitoshi Yoshioka, Akihiko Matsuda. Ship-stopping algorithm utilizing VecTwin rudder system for automatic collision prevention. Ocean Engineering. 2022. 251. 111098-111098
  • Xinjia Gao, Hidenari Makino. Analysis of anchoring ships around coastal industrial complex in a natural disaster. Journal of Loss Prevention in the Process Industries. 2017. 50. 355-363
  • Gao, X, Makino, H. 3D Navigation Support System for Ship Evacuation in a Natural Disaster. Proceedings of The 27th International Ocean and Polar Engineering Conference. 2017. 775-780
  • Hidenari Makino, Naoya Umeda, Toshiyuki Ohtsuka, Shoji Ikejima, Hidenori Sekiguchi, Katsuji Tanizawa, Junichi Suzuki, Masaki Fukazawa. Energy savings for ship propulsion in waves based on real-time optimal control of propeller pitch and electric propulsion. Journal of Marine Science and Technology. 2017. 22. 3. 546-558
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MISC (28):
  • 牧野秀成. 船舶避難行動解析による海上交通の保全・減災法の提案 -平成30年台風21号通過時における大阪湾の事例-. 安全工学会会誌. 2018. 57. 6. 447-484
  • 牧野秀成, 平野雄一郎, 梅田直哉, 大塚敏之, 関口秀紀, 深澤正樹. プロペラ翼角と推進電動機の実時間モデル予測制御による短波頂不規則波中船舶推進エネルギーの極小化. 日本船舶海洋工学会講演会論文集. 2017. 165-170
  • Masaki Fukazawa, Takashi Odagiri, Junichi Suzuki, Hironori Susaki, Naoya Umeda, Hidenori Makino, Yuichiro Hirano, Katsuji Tanizawa, Koichi Hirata, Hidenori Sekiguchi, et al. Development of Ship Energy-saving System through Simultaneous Control of Shaft Speed and CP Propellers’ Blade Angles. Marine Engineering. 2017. 52. 2. 151-154
  • Gao, X, Makino, H, Furusho, M. Analysis of the Anchoring Ships around the Coastal Industrial Complex in a Stormy Weather. NATECH 2016(CD-ROM). 2016
  • 牧野秀成, 平野雄一郎, 梅田直哉, 大塚敏之, 関口秀紀, 深澤正樹. プロペラ翼角と推進電動機のリアルタイム最適制御による規則波中船舶推進エネルギーの極小化. 日本船舶海洋工学会講演会論文集. 2016. 22. 197-201
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Books (1):
  • 震災復興学 : 阪神・淡路20年の歩みと東日本大震災の教訓
    ミネルヴァ書房 2015 ISBN:9784623074211
Education (3):
  • 2003 - 2008 Kobe University Graduate School of Maritime Sciences
  • 2001 - 2003 神戸商船大学 大学院商船学研究科
  • 1997 - 2001 神戸商船大学 商船学部
Professional career (1):
  • 博士(工学)(神戸大学)
Work history (12):
  • 2023/04 - Kobe University Graduate School of Maritime Sciences
  • 2022/11 - 2023/03 大阪公立大学 大学院工学研究科 客員准教授
  • 2022/07 - 2023/03 Kobe University Graduate School of Maritime Sciences
  • 2022/10 - 2022/12 Kobe University Graduate School of Maritime Sciences
  • 2020/07 - 2022/03 大阪府立大学 大学院工学研究科 特認准教授
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Committee career (1):
  • 2022/07 - 公益社団法人 日本航海学会 情報幹事
Association Membership(s) (2):
日本船舶海洋工学会 ,  日本航海学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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