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J-GLOBAL ID:200901025603982437
Update date: Sep. 19, 2024 Mototaka Sakashita
サカシタ モトタカ | Mototaka Sakashita
Affiliation and department: Job title:
Professor
Homepage URL (2): http://www.kbs.keio.ac.jp/faculty/sakashita_m.html
,
http://www.kbs.keio.ac.jp/en/faculty/sakashita_m.html Research field (1):
Commerce
Research keywords (4):
小売マネジメント
, ブランドマネジメント
, 消費者行動
, マーケティング
Research theme for competitive and other funds (6): - 2023 - 2026 シェアリングエコノミーの促進・阻害要因に関する日印国際比較研究
- 2020 - 2023 モバイルコミュニケーションが消費者購買意思決定に与える影響に関する実証研究
- 2017 - 2020 オムニチャネルを通じた小売店舗ブランド構築に関する実証研究
- 2014 - 2017 An Empirical Study of Consumers' Brand Parity: Antecednts and Cosequences
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Papers (46): -
Goswami R, Chatterjee S, Sakashita M. What Drives Intention to Participate in Peer-to-Peer Sharing Economy? Evidence from Japan. Advances in Consumer Research (ACR Asia-Pacific Conference Proceedings). 2024
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Talwar S, Dhir A, Kumar S, Sakashita M. How do orientation towards finances, financial well-being, and risk profile influence heuristics?. The World Finance Conference Proceedings. 2023
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Goswami R, Chatterjee S, Sakashita M. Role of Religiosity and Spirituality in forming Intention to Participate in Peer-to-Peer Sharing Economy. AMS World Marketing Congress (WMC) proceedings. 2023
-
Sakashita M, Rahul G, Swagato C. How Do Religiosity and Spirituality Affect Green Purchase Intentions? A Comparative Study between India and Japan. European Marketing Academy Annual Conference 2023 Proceedings. 2023
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Tanusondjaja A, Romaniuk J, Nenycz-Thiel M, Sakashita M, Viswanathan V. Examining Pareto Law across Department Store Shoppers. International Journal of Market Research. 2023. 65. 5. 581-596
more... MISC (7): -
坂下玄哲. 多様化分散化する消費者ニーズへいかに対処すべきか. [季刊]企業経営. 2018. 142. 12-15
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坂下玄哲. 過度な「ライン拡張」への警鐘~優れたブランド管理のために~. [季刊]企業経営. 2014. 127. 8-11
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坂下玄哲. 消費者購買意思決定. 一橋ビジネスレビュー. 2009. 57. 3. 94-95
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坂下玄哲. 市場選択戦略4. 日経産業新聞. 2008
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坂下玄哲. 市場選択戦略3. 日経産業新聞. 2008
more... Books (12): - The Power of Marketing
Yuhikaku 2023
- サービスと消費者行動
千倉書房 2020
- Generation Z in Japan: Raised in Anxiety
The New Generation Z in Asia: Dynamics, Differences, Digitalization 2020 ISBN:9781800432215
- ベーシック・マーケティング(第二版)
同文舘出版 2019
- 朝倉実践心理学講座(第2巻)マーケティングと広告の心理学
朝倉書店 2013
more... Lectures and oral presentations (63): -
What Drives Intention to Participate in Peer-to-Peer Sharing Economy? Evidence from Japan
(ACR Asia-Pacific Conference 2024)
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How do orientation towards finances, financial well-being, and risk profile influence heuristics?
(The World Finance Conference 2023)
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Role of Religiosity and Spirituality in forming Intention to Participate in Peer-to-Peer Sharing Economy
(2023 AMS World Marketing Congress (WMC) 2023)
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How Do Religiosity and Spirituality Affect Green Purchase Intentions? A Comparative Study between India and Japan
(European Marketing Academy Annual Conference 2023)
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リアル店舗のポストコロナ対応
(日本消費者行動研究学会第66回消費者行動研究コンファレンス 2023)
more... Education (3): - 2001 - 2004 Kobe University Graduate School of Business Administration
- 1999 - 2001 Kobe University Graduate School of Business Administration
- 1993 - 1999 Kobe University 経営学部
Professional career (2): - 修士(商学) (神戸大学)
- Ph.D (Kobe University)
Work history (5): - 2024/03 - 2024/03 Tongji University School of Economics and Management Visiting Scholar
- 2018/10 - 2021/09 Northwestern University Spiegel Digital & Database Research Center, Medill School of Integrated Marketing Communications Research Affiliate
- 2015/10 - 2018/09 Northwestern Univerisity Retail Analytics Council, Medill School of Integrated Marketing Communications Research Fellow
- 2013/04 - 2013/12 Northwestern University Kellogg School of Management Visiting Scholar
- 2004/04 - 2007/03 上智大学 経済学部経営学科 専任講師
Committee career (3): - 2011/04 - 現在 日本商業学会関東部会 テーマセッションコーディネーター
- 2011/04 - 現在 日本商業学会関東部会 幹事
- 2018 - 2022 日本商業学会 IJMD編集委員会委員
Awards (3): - 2010/06 - 商品開発・管理学会 第3回商品開発・管理学会優秀発表賞
- 2010 - 公益財団法人吉田秀雄記念事業財団 第8回公益財団法人吉田秀雄記念事業財団吉田秀雄賞奨励賞
- 2001/06 - 日本消費者行動研究学会 第1回日本消費者行動研究学会JACS-SPSS論文プロポーザル賞
Association Membership(s) (4):
European Marketing Academy
, 日本商業学会
, 日本消費者行動研究学会
, European Advertising Academy
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