• A
  • A
  • A
日本語 Help
Science and technology information site for articles, patents, researchers information, etc.

Co-authoring Researcher

  • No item

Co-inventing Researcher

Researcher similar to the Researcher

Article similar to the Researcher

Patent similar to the Researcher

Research Project similar to the Researcher

Article(J-GLOBAL estimation)

Patent(J-GLOBAL estimation)

Rchr
J-GLOBAL ID:200901042808402745 Update date: Sep. 04, 2024

Dong Fangsheng

トウ ホウシヨウ | Dong Fangsheng
Clips

Lectures and oral presentations (24)

  • 中国における小学校STEAM教育の授業実践-教科担任制授業の課題
    (日本教科内容学会第11回研究大会 2024)
  • 中日両国の小学校算数科における教育観の比較研究-「2023 Annual Conference on Curriculum and Pedagogy in East Asia」を通して-
    (一般社団法人中日教育研究学会2024年研究大会 2024)
  • How to realize teacher's potential in the teaching of traditional music culture
    (The Third International Forum on Teacher Learning and Professional Development 2023)
  • デューイ・スクールのオキュペーション学習にみる 教科横断的な活動と教科内容の関連(中学年) -日本の学習指導要領の指導内容と対比して-
    (日本教科内容学会第10回研究大会 2023)
  • Research on Training of Primary School Teachers with International Quality from Heterogeneous Forms for Same
    (Teacher Education International Exchange Branch of China Education Association for International Exchange 2019)
  • Relations between teacher learning and international perspectives of teachers: inspirations for ciscussions on the "Same Course Differently Structured" Model
    (The First Internationl Forum on Teacher Learning and Professional Development - First Announcement and Call for Papers 2018)
  • 从脑科学解析音乐人间革命论的意义(脳科学から見た音楽による人間革命論の意義)
    (第十届池田大作思想国际学术研讨会(第10回池田大作思想国際シンポジウム) 2018)
  • 日本特别活动课程的源起和发展--新课标下的教学活动
    (第五届全国未成年人校外教育兴趣小组活动“新理念 新模式”研讨活动 2018)
  • "Proactive, Interactive, Deep learning" pursued by japanese Course of Study
    (The first internationl forum of PDC education (Educational reforn based on core quality) 2018)
  • 教員力量を向上するための音楽科教育-他の教科教育とのかかわる視点を中心に-
    (日本教師教育学会第27回研究大会 2017)
  • 教員養成におけるグローバル化への対応ー教育学部と教職大学院との連携を通してー
    (日本教師教育学会第27回研究大会 2017)
  • 音楽科教育の不変性と異変性-日本の音楽科学習指導要領(小学校)の改正から読み取ったもの
    (中日教育研究協会2017年度大会 2017)
  • 『音楽科教育』の授業実践から教員の力量向上へのアプローチ-授業アンケートの分析を中心に
    (2013)
  • 小学校教員養成課程から見た音楽『表現』の広がり-教員の力量向上に焦点をあてて
    (2012)
  • 中国の音楽授業における子どもの“主体性”に関する研究-デューイの「主体性」理論からの示唆を巡って
    (日本デューイ学会第55回研究大会 2011)
  • 教員専門化の専門力量構成についての一考察-日中両国の音楽科教員の専門力量構成の比較を通して
    (日本教師教育学会第21回研究大会 2011)
  • 日中両国の幼児教育における『音楽表現』の捉え方の差異についての一考察~両国の幼稚園教育要領の比較を中心に
    (国際幼児教育学会第30回大会 2009)
  • 教員養成課程における基礎・基本の再認識に関する研究-「音楽科教育」の授業を通して
    (日本教師教育学会第19回研究大会(弘前大学) 2009)
  • 池田大作とデューイの芸術思想の比較研究-芸術経験の統一性問題
    (第5回 池田大作思想国際シンポジウム(遼寧師範大学) 2009)
  • 教員の実践力を高めるための授業方法論に関する研究~「音楽科教育」授業での協同学習を通して
    (日本教師教育学会第18回研究大会 2008)

1 to 20 of 24 results
Return to Previous Page