• A
  • A
  • A
日本語 Help
Science and technology information site for articles, patents, researchers information, etc.

Co-authoring Researcher

Co-inventing Researcher

Researcher similar to the Researcher

Article similar to the Researcher

Patent similar to the Researcher

Research Project similar to the Researcher

Article(J-GLOBAL estimation)

Patent(J-GLOBAL estimation)

Rchr
J-GLOBAL ID:200901058512271894 Update date: Feb. 23, 2025

Shirai Toshiaki

シライ トシアキ | Shirai Toshiaki
Clips

MISC (68)

  • 白井 利明, 都筑 学, 中村 知靖, 勝眞 久美子, 榎本 博明, 岡林 秀樹. 青年期から成人期へのアイデンティティと時間的展望の縦断研究-方法論の検討-. 日本心理学会大会発表論文集. 2009. 73. WS073-WS073
  • 大学から社会への移行における時間的展望の再編成に関する追跡的研究(IV)-大卒5年目における就職活動の回想-. 大阪教育大学紀要(第IV部門). 2002. 第51巻第1号,pp.1-10
  • 非行からの少年の立ち直りに関する生涯発達的研究(III)-リスク因子からの回復のライフヒストリー-(共著). 大阪教育大学教育研究所報. 2002. 36. No.37,pp.35-54-57
  • Follow-up Study on the reorganization of time Perspective in transition from university to work in Japan (IV) : Reminiscence on job search in 5th year aftergraduation from university. Memoirs of Osaka Kyoiku University (Ser.IV Education, Psychology, Special Education and Physical Education). 2002. 51(1). 1-10
  • Life-span developmental research on resilience from delinquency(III): A life history of resilience from risk factors. (in collaboration). Bulletin of the Institute for Educational Research (Osaka Kyoiku University). 2002. 7. 35-54
  • 青年の進路選択に及ぼす回想の効果-変容確認法の開発に関する研究((]G0001[))-. 大阪教育大学紀要(第(]G0004[)部門). 2001. 49. 2. 133-157
  • 大学から社会への移行における時間的展望の再編成に関する追跡的研究((]G0003[))-大卒5年間における初期キャリアの形成過程-. 大阪教育大学紀要(第(]G0004[)部門). 2001. 50. 1. 27-45
  • 青年の自己変容に及ぼす調査活動と結果のフィードバックの効果-変容確認法の開発に関する研究((]G0002[))-. 大阪教育大学紀要(第(]G0005[)部門). 2001. 50. 1. 125-150
  • 非行からの少年の立ち直りに関する生涯発達的研究(II)-ライフヒストリーの分析-(共著). 大阪教育大学教育研究所報. 2001. 36. No.36,pp.41-57-57
  • The effect of reminiscences on career choice among adolescents : The development of Transformation & Validation Method((]G0001[)). Memoirs of Osaka Kyoiku University(Ser.(]G0004[) Education, Psychology, Special Education and Physical Education). 2001. 49. 2. 133-157
  • Follow-up study on the reorganization of time perspective in transition from university to work in Japan((]G0003[)) : Early career formation in 5 years after graduation from university. Memoirs of Osaka Kyoiku University(Ser.(]G0004[) Education, Psychology, Special Education and Physical Education). 2001. 50. 1. 27-45
  • The Effect of Investigation Activity and Feedback of Results on Self-Change among Adolescents : The Development of Transformation & Validation Method((]G0002[)). Memoirs of Osaka Kyoiku University(Ser.(]G0005[) Social subjects and allied problems). 2001. 50. 1. 125-150
  • Life-span developmental research on resilience from delinquency(II): A life history analysis. (in collaboration). Bulletin of the Institute for Educational Research (Osaka Kyoiku University). 2001. 6. 41-57
  • 大学から社会への移行における時間的展望の再編成に関する追跡的研究((]G0002[))-大学卒業2年目における未来と過去の展望の変化に対する知覚-. 大阪教育大学紀要(第(]G0004[)部門). 2000. 49. 1. 23-32
  • 非行からの少年の立ち直りに関する生涯発達的研究((]G0001[))-Sampson & Laubの検討-(共著). 大阪教育大学教育研究所報. 2000. 35. 35. 37-50
  • Follow-up Study on the Reorganization of Time Perspective in Transition from University to Work in Japan((]G0002[)) : The Perception toward the Change in Future and Past Time Perspective in the Second Year after Graduation from University. Memoirs of Osaka Kyoiku University(Ser.(]G0004[) Education, Psychology, Special Education and Physical Education). 2000. 49. 1. 23-32
  • Life-span developmental research on resilience from delinquency((]G0001[)) : Comments on Sampson & Laub. Bulletin of the Institute for Educational Research(Osaka Kyoiku University). 2000. 35. 37-50
  • Shirai Toshiaki. 大学から社会への移行における時間的展望の再編成に関する追跡的研究((]G0001[))-91年度大学入学コーホートにおける時間的展望と自我同一性の5年間の変化-. 大阪教育大学紀要(第(]G0004[)部門). 1999. 47. 2. 335-342
  • Shirai Toshiaki, Yamada Tsuyoshi. 現代青年におけるインタラクティブ・ツールと生活意識の関連-女性におけるプリクラ・たまごっち・ポケベル・携帯電話・身体接触・ボランティアに対する態度-(共著). 大阪教育大学紀要(第(]G0004[)部門). 1999. 48. 1. 13-27
  • Follow-up study on the reorganization of time perspective in transition from university to work in Japan((]G0001[)) : The change of time perspective and identity in 5 years among the cohort entered into university at 1991. Memoirs of Osaka Kyoiku University(Ser. (]G0004[) Education, Psychology, Special Education and Physical Education). 1999. 47. 2. 335-342

1 to 20 of 68 results
Return to Previous Page