Rchr
J-GLOBAL ID:201001040498522387
Update date: Oct. 26, 2024 Yamamoto Hiroko
ヤマモト ヒロコ | Yamamoto Hiroko
- 山本, 裕子, 小川, 満梨奈. コーパス分析システムを用いた「アニメの日本語」の語彙的・文法的特徴の抽出の試み-Study of Lexical and Grammatical Features of Japanese Anime Using Corpus Analysis System-コーパス ブンセキ システム オ モチイタ「アニメ ノ ニホンゴ」ノ ゴイテキ・ブンポウテキ トクチョウ ノ チュウシュツ ノ ココロミ. 愛知淑徳大学論集. グローバルカルチャー・コミュニケーション研究科篇. 2022. 14. 43-56
- 山本, 裕子. 「文法項目」から見たアニメのスクリプト分析-Analysis of Grammatical Features in Japanese Anime Scripts-「ブンポウ コウモク」カラ ミタ アニメ ノ スクリプト ブンセキ. 愛知淑徳大学論集. 交流文化学部篇. 2022. 12. 1-18
- 山本, 裕子. コーパス分析システムを用いたアニメのスクリプト分析 : 助詞の脱落に注目して-An Analysis of Japanese Anime Scripts Using Corpus Analysis System : Focusing on Particle Dropouts. 愛知淑徳大学論集. 交流文化学部篇. 2021. 11. 77-92
- 山本, 裕子. 中国人日本語学習者は「よい会話」をどのように捉えているか : 日本語母語話者との会話データに基づいて-How Chinese Learners of Japanese Perceive "Good Conversation" : An Analysis of Interactions with Native Japanese Speakers-チュウゴクジン ニホンゴ ガクシュウシャ ワ「ヨイ カイワ」オ ドノヨウニ トラエテ イルカ : ニホンゴ ボゴ ワシャ トノ カイワ データ ニ モトズイテ. 愛知淑徳大学論集. 交流文化学部篇. 2020. 10. 1-17
- HOMMA Tae, YAMAMOTO Hiroko, KAWAMURA Yoshiko, KOMORI Saeko. Using the Text Analysis System Co-Chu to Aid Composition Instruction. The journal of Japanese Language Education Methods. 2019. 26. 1. 62-63
- HOMMA Tae, YAMAMOTO Hiroko, NAKABAYASHI Ritsuko. Exercises in Thought before Writing When Writing Logical Compositions. The journal of Japanese Language Education Methods. 2018. 24. 2. 2-3
- 王, 源, 山本, 裕子. 中国人日本語学習者の「助言」に対する断り行動 - 母語での断り行動の分析に基づいて --Refusals of "Advice" in Chinese Learners of Japanese - An analysis based on their first language refusal techniques -. 人文学部研究論集. 2017. 37. 1-15
- NAKABAYASHI Ritsuko, YAMAMOTO Hiroko, HOMMA Tae. Toward the Proper Use of Written Language :: An Attempt to Create More Practical Exercises. The journal of Japanese Language Education Methods. 2016. 22. 3. 38-39
- 日本人と中国人は場面の捉え方がどのように異なるか : 「助言」に対する断り行動を中心に. Nihongo Kyoiku Kenkyu. 2016. 62. 82-99
- 山本, 裕子. 学生の日本語力の「伸び」に見られる傾向 - 日本語日本文化学科の取り組みから -. 中部大学教育研究. 2015. 15. 35-41
- 本間, 妙, 山本, 裕子, 中林, 律子. 日本語学習者はフィードバックから何を読み取るのか - 日本人大学生と比較して --How Japanese Language Learners Grasp Corrections of There Essays - Comparing with Japanese University Students -. 人文学部研究論集. 2015. 34. 37-56
- 山本, 裕子. 「感じのよさ」と補助動詞 - 日本語母語話者と非母語話者の調査結果を比較して --A Study of the Usage of Japanese Auxiliary Verbs in terms of "Friendliness". 人文学部研究論集. 2015. 34. 1-17
- NAKABAYASHI Ritsuko, YAMAMOTO Hiroko, HOMMA Tae. How Japanese students' uptake of feedback written on their essays is influenced by its type. The journal of Japanese Language Education Methods. 2014. 21. 1. 34-35
- HOMMA Tae, YAMAMOTO Hiroko, NAKABAYASHI Ritsuko. How Japanese language learners grasp corrections of their essays after thesis writing class :: comparing with Japanese university students. The journal of Japanese Language Education Methods. 2014. 21. 2. 4-5
- 山本, 裕子. 大学生の「書く力」の実態調査 : 日本語カテストの実施を通して. 中部大学教育研究. 2008. 7. 7. 51-56
- 山本 裕子, 名古屋女子大学. 「~テアゲル」の対人的な機能についての一考察. 世界の日本語教育. 日本語教育論集 = Japanese language education around the globe ; Japanese language education around the globe. 2003. 13. 143-160
- 山本 裕子. インタビュー資料に見る日本語学習者の指示詞「コソア」の習得について. 言葉と文化. 2000. 1. 181-200
Return to Previous Page