• A
  • A
  • A
日本語 Help
Science and technology information site for articles, patents, researchers information, etc.

Co-authoring Researcher

  • No item

Co-inventing Researcher

Researcher similar to the Researcher

Article similar to the Researcher

Patent similar to the Researcher

Research Project similar to the Researcher

Article(J-GLOBAL estimation)

Patent(J-GLOBAL estimation)

Rchr
J-GLOBAL ID:201301072627122090 Update date: Aug. 06, 2022

Tetsuya Suzuki

スズキ テツヤ | Tetsuya Suzuki
Clips

Papers (44)

  • 鈴木哲也. 社会貢献活動を目的とした卒業研究成果の活用に関する実践事例-理科・生活科ゼミが行える社会貢献の可能性-. 教育改善向上(FD)年報(東京未来大学). 2021. 6. 29-35
  • 田中元, 小林久美, 鈴木哲也. 家庭基礎および理科の基礎を付した科目における「環境」の意味内容の解明. 未来の保育と教育ー東京未来大学保育・教職センター紀要ー. 2021. 7. 23-31
  • 鈴木哲也. 戦後における学校飼育動物の教育的利用に関する研究(1)-生活科が誕生する以前の学習指導要領の理科に関する記述に注目して-. 未来の保育と教育ー東京未来大学保育・教職センター紀要ー. 2021. 7. 17-22
  • Tanaka Hajime, Suzuki Tetsuya. Comparing Associations of "Electricity" of Freshmen at a University-Level Science Teacher Training Course and a Nursing Training Course at Vocational Schools. Tokyo Future University bulletin. 2020. 14. 0. 203-208
  • Development and Practice of Cross Curriculum Ridden on the Characteristics of Science, Music and Art and Handicraft : Focus on Hearing "Sound" in the Life Environment Studies. 2019. 6. 65-72
  • 小林 久美, 鈴木 哲也, 田中 元. 高等学校理科分野コーパスの可能性(1)理科・家庭科間の関連用語に注目して. 秀明大学紀要. 2019. 16. 1-11
  • Use of Animals in Higher Elementary School Science Classes in the Middle Years of Meiji Period : A Study Based on Teaching Details for Elementary School Science and Student's Alternative Note for Elementary School Science. 2018. 5. 91-100
  • 鈴木哲也. 動物の寿命を考慮に入れた生活科の指導に関する一考察. 東京未来大学研究紀要(Web). 2017. 11. 113-118 (WEB ONLY)
  • 鈴木 哲也. 生活科を指導するうえで必要となる学校環境と教師の力量に関する史的考察-学校飼育動物に注目して-. 未来の保育と教育(東京未来大学保育・教職センター紀要). 2017. 特別号. 65-70
  • 田中 元, 鈴木 哲也. イメージマップを用いた「放射線」に関する意識調査-5つの領域の存在と学校・が鵜部による違い-. 教育改善向上(FD)年報(東京未来大学). 2017. 3. 32-41
  • 鈴木 哲也. 初等生活科教育法における指導案作成及び簿義授業の役割と効果-東京未来大学における実践を事例として-. 教育改善向上(FD)年報(東京未来大学). 2017. 3. 52-58
  • An Anatomy's View of the Ordinary Elementary School Science Teaching Book from the Latter Taisho Era to the Early Showa Era : as a Case of Shinano Education. 2017. 4. 73-78
  • 田中 元, 鈴木 哲也. 大学入学者(教育系学部・理科)の化学分野と物理分野をまたぐ科目横断型知識・理解. 秀明大学紀要. 2017. 14. 1-18
  • Tanaka Hajime, Suzuki Tetsuya. A Study on the Interdisciplinary Knowledge and Understanding of Chemistry and Biology Among Freshmen Specializing in Science Education at Shumei University. Tokyo Future University bulletin. 2017. 10. 0. 239-246
  • Suzuki Tetsuya. Use of Animals in Higher Elementary School Science Classes in the Middle Years of the Meiji Period:A Study Based on Analysis of Teachersʼ Manual for a New Science Course at Elementary Schools. Tokyo Future University bulletin. 2017. 10. 0. 221-228
  • 小林久美, 鈴木哲也, 木内菜保子. 環境教育デジタル教材の普及に関する取り組みについてこれまでの取り組みと教材の視聴アンケート結果. 未来の保育と教育 (東京未来大学実習サポートセンター紀要). 2016. 3. 95-100
  • Suzuki Tetsuya. Animal Use of Higher Elementary School Science in the Middle Meiji era (1):Analysis of Teaching Plans included in Historical Materials of KAICHI School. Tokyo Future University bulletin. 2016. 9. 0. 225-233
  • Tanaka Hajime, Suzuki Tetsuya. Image of Chemistry for New Students in a Course of Science, Department of Education. Tokyo Future University bulletin. 2016. 9. 0. 235-244
  • Kobayashi Kumi, Suzuki Tetsuya, Kiuchi Naoko. Issues of Elementary Schools Teacher Training Course for Environmental Education:Based on a Survey of Elementary School Teachers. Tokyo Future University bulletin. 2016. 9. 0. 43-51
  • 鈴木 哲也. 明治後期における小学校理科の動物解剖の教授案の実際 : 萬福直清の文献との関連に注目して. 未来の保育と教育 : 東京未来大学実習サポートセンター紀要 : the journal of childcare and education. 2015. 2. 31-36

1 to 20 of 44 results
Return to Previous Page