• A
  • A
  • A
日本語 Help
Science and technology information site for articles, patents, researchers information, etc.

Co-authoring Researcher

Co-inventing Researcher

Researcher similar to the Researcher

Article similar to the Researcher

Patent similar to the Researcher

Research Project similar to the Researcher

Article(J-GLOBAL estimation)

Patent(J-GLOBAL estimation)

Rchr
J-GLOBAL ID:201301083970707046 Update date: Aug. 06, 2024

Tanaka Daiki

タナカ ダイキ | Tanaka Daiki
Clips

Papers (26)

  • J.-R. Hayashishita, Daiki Tanaka, Ayumi Ueyama. A linguistically-informed way of introducing Japanese verbs to second language learners. Journal of Japanese Linguistics. 2020. 36. 1. 29-72
  • 田中 大輝, 小倉 和也, 元木 佳江, 清水 哲典, 諸見里 牧乃. 介護福祉士養成課程の留学生を対象とした 「コミュニケーション技術」の授業実践研究 -「利用者の感情表現を察する技法」の修得を目指した専門教育と日本語教育の協働の試みー. 2018. 32. 94-107
  • 田岡 希望, 加美 梓, 西條 結人, 田中 大輝, 小野 由美子. 「紹介」活動を軸に展開した日本語授業実践 : 孤立環境で学ぶキルギス人学習者を対象として. 語文と教育. 2017. 31. 73-55
  • 田岡 希望, 加美 梓, 西條 結人, 小野 由美子, 田中 大輝. 「紹介」活動を軸に展開した日本語授業実践 -孤立環境で学ぶキルギス人学習者を対象として-. 語文と教育. 2017. 第31号. 55-73
  • 幾田 伸司, 村井 万里子, 田中 大輝, 黒田 俊太郎, 小島 明子, 原 卓志, 余郷 裕次. 教科専門と教科内容の架橋を図る国語科教師教育の実際-「教科内容構成(国語科)」を通して-. 語文と教育. 2017. 第31号. 28-47
  • 尾場 森, 大道 真紀, 田中 大輝. 徳島で暮らす外国人日本語学習者への授業実践 -生活・文化に親しむために-. 鳴門教育大学授業実践研究. 2017. 16. 16. 39-48
  • TANAKA Daiki, HAYASHISHITA J.-R, UEYAMA Ayumi. Towards the creation of a viable Japanese verbs reference book. 2017. 32. 333-347
  • TANAKA Daiki. Coordinating Particle ya and the Meaning of A ya B. Review of Japanese Studies. 2016. 第七期. 1-27
  • 吉川 巧也, 酒巻 伸江, 林 ななみ, 元木 佳江, 田中 大輝. 徳島で暮らす外国人のための日本語教育-日本での生活をより安全に・豊かにするためには-. 鳴門教育大学授業実践研究. 2016. 15. 15. 47-56
  • YOSHIKAWA Takuya, TANAKA Daiki. The Criteria of "Good Teacher" Students Desire: with the Example of Foreign Language Education at University in Japan. The Proceedings of the Sixth Japan-China Teacher Education Conference. 2016. 2015. 87-99
  • 髙井 春菜, 田中 大輝. 顔見知りの相手に対する話題の切り出しについて-性別の違いと相手との関係性の違いに注目して-. 語文と教育. 2015. 29. 56-74
  • 戎田 優, オンター, タナボディー, 孫 維嬌, 田中 大輝. 地域の特性を活かした生活密着型の日本語授業の実践-鳴門日本語教室をフィールドとして-. 鳴門教育大学授業実践研究. 2015. 14. 14. 51-58
  • SAIJO Yuto, TANAKA Daiki, ONO Yumiko. A Contrastive Study of Argumentation Strategies in Opinion Essays : A Comparison of Japanese and Spanish College Students Essay Writings. JOURNAL FOR THE SCIENCE OF SHOOLING. 2015. 16. 95-107
  • 森下慶子, 濵中まゆみ, 田中大輝. 生活者としての外国人に対する授業実践-日常生活に直結する日本語の習得を目指して-. 鳴門教育大学授業実践研究. 2014. 13. 13. 33-40
  • 田中 大輝. サエを含む文の産出と理解. 鳴門教育大学研究紀要. 2014. 29. 247-260
  • 石川紗莉, 宇都宮絵里, 児島由佳, 西條結人, 曹芳, 田中大輝. 地域日本語教室における学習者のニーズに基づいた授業実践. 語文と教育. 2013. 27. 78-103
  • 田中 大輝. サエを含む文の意味表示. 語文と教育. 2013. 27. 130-146
  • 石川 紗莉, 宇都宮 絵里, 児島 由佳, 西條 結人, 曹 芳, 田中 大輝. 地域日本語教室における学習者のニーズに基づいた授業実践. 語文と教育. 2013. 27. 27. 103-78
  • TANAKA Daiki. Focus Particle Sae in Japanese and Its Derivation. NTU Studies in Japanese Language and Literature. 2012. 23. 155-184
  • TANAKA Daiki. Reconsideration of "unexpectedness" indicated by the Japanese focus particle sae. Review of Japanese Studies. 2010. 2. 35-51

1 to 20 of 26 results
Return to Previous Page