Tomokazu YAMAMOTO. Research Trends in Argument Instruction in Science Education in Japan: Classification of Research Subjects and Future Works. Journal of Research in Science Education. 2024. 65. 1. 45-58
Matsuyama, Y, Kamiyama, S, Funaoi, H, Yamamoto, T. Evaluation of simulators to promote the understanding of bioaccumulation among elementary school students. 31th International Conference on Computers in Education Conference Proceedings Volume II. 2023. 863-865
- 2014 Graduate School of Human Development and Environment, Kobe University
2001 - 2003 神戸大学大学院総合人間科学研究科
- 1991 神戸大学教育学部初等教育科
Professional career (1):
博士(教育学)
Work history (6):
2020/04 - 現在 Hyogo University of Teacher Education Graduate School of Education
2014/09 - 2020/03 Hyogo University of Teacher Education Graduate School of Education
2010/04/01 - 2014/08/31 宮崎大学教育文化学部 准教授
2009/04/01 - 2010/03/31 Kobe University
1992/04/01 - 2009/03/31 Kobe University Faculty of Human Development
1991/04/01 - 1992/03/31 神戸市立本山第一小学校 教諭
Show all
Committee career (10):
2024/07 - 現在 日本科学教育学会 理事
2022/07 - 現在 日本科学教育学会 代議員 関西支部長
2021/08 - 現在 日本理科教育学会 「理科教育学研究」編集委員
2021/07 - 現在 日本理科教育学会 評議員
2022/07 - 2024/06 日本科学教育学会 年会企画委員長
2018/07 - 2022/06 日本科学教育学会 理事
2014/07 - 2016/06 日本科学教育学会 若手活性化委員
2011/07 - 2015/06 日本科学教育学会 年会企画委員
2010/04 - 2014/08 日本理科教育学会 評議員
2010/07 - 2014/06 日本科学教育学会 評議員
Show all
Awards (2):
2024/09 - 日本理科教育学会 学会賞
2019/09 - Society of Japan Science Teaching: Distinguished Paper Award Developing an elementary school teacher training program for improving argument construction and evaluation skills
Association Membership(s) (3):
JAPAN CURRICULUM RESEARCH AND DEVELOPMENT ASSOCIATION
, JAPAN SOCIETY FOR SCIENCE EDUCATION
, SOCIETY OF JAPAN SCIENCE TEACHING