• A
  • A
  • A
日本語 Help
Science and technology information site for articles, patents, researchers information, etc.

Co-authoring Researcher

Co-inventing Researcher

Researcher similar to the Researcher

Article similar to the Researcher

Patent similar to the Researcher

Research Project similar to the Researcher

Article(J-GLOBAL estimation)

Patent(J-GLOBAL estimation)

Rchr
J-GLOBAL ID:201701010091396358 Update date: Jan. 21, 2025

Imai Satoshi

イマイ サトシ | Imai Satoshi
Clips

Papers (20)

  • Satoshi Imai, Shinichiro Sakai. Ethnomethodology and Conversation Analysis-oriented research on early childhood: a literature review. 2024. 105. 87-101
  • 児童生徒の自殺事件をめぐる学校の事後対応はいかに問題化されるのか -M. ポルナーの「経験の政治学」の視角から-. 現代の社会病理(日本社会病理学会). 2023. 38. 51-68
  • 「学校的社会化」研究の射程 :研究方針の明確化と再定式化の試み. 立教大学大学院教育学研究収録. 2023. 20
  • 今井聖. 学習指導要領に見る教育の理念:思想としての学力・能力・コンピテンシー. 立教大学大学院教育学研究収録. 2022. 19. 76-90
  • 今井聖. 「子ども」の自殺はいかに語られていたのか?(2). 立教大学大学院教育学研究収録. 2022. 19. 60-75
  • 今井聖. 「指導死」概念は何をもたらしたのか:遺族の語りから見る社会的経験の変容. ソシオロゴス. 2021. 45. 21-38
  • 今井聖. 〈子ども〉の自殺をめぐる補償・救済の論理:災害共済給付制度における運用上の変化に着目して. 教育社会学研究. 2021. 108. 141-161
  • How Was Child Suicide Discussed?. 2021. 18. 1-18
  • 今井聖. 「体罰」に関する試論:その理解可能性と社会的意味をめぐって. 神奈川大学 心理・教育研究論集. 2021. 49. 81-98
  • IMAI Satoshi. The Experience and Life-Story of a Suicide Survivor Who Lost His ‘Parent': Focusing on Re-experiencing Childhood of Events. HORIZON OF STORYTELLING Life Story Review. 2020. 5. 3-21
  • 今井聖. 「いじめ自殺」事件における過去の再構成: 大津いじめ事件の「自殺の練習」報道に着目して. 現代の社会病理(社会病理学会). 2020. 35. 81-96
  • 言説的資源としての「子どもの権利」: 教育の原理と「問題」における規範の用法をめぐって. 立教大学大学院教育学研究集録. 2020. 17. 37-49
  • A Study on <Teaching> - <Learning> - <Evaluation> in School Education: Theoretical Positioning and Practical Issues. 2020. 47. 113-125
  • 今井 聖. 「発達障害児」をめぐるインクルーシブな教育の実践的探究 : 個別の「教育的ニーズ」に応じた教育的支援はいかにして可能か. 『学校的社会化の歴史と現在-「児童になる」とはどういうことか』2018年度ー2022年度科学研究費補助金(基盤研究B)研究成果報告書(課題番号18H00990, 研究代表者:北澤毅). 2019. 77-89
  • 今井 聖. 学校安全問題の拡大と「指導死」概念: 2000年代の日本における学校安全施策と言説に着目して. 神奈川大学 心理・教育研究論集. 2019. 45. 103-113
  • 今井 聖. Structuring of Perception in Social Studies Class: An Ethnomethodological Approach to Cooperative Learning in the Classroom. 立教大学大学院教育学研究収録. 2019. 16. 1-15
  • 今井 聖. 動機論の展開: 理解社会学からエスノメソドロジーへ. 立教大学大学院教育学研究集録. 2018. 15. 1-17
  • Studies of Police Work on Constructing Process of a "Case" : Focusing on Interrogating a Suspect of Molesting of a Woman. 2017. 42. 121-138
  • Description of "Child" as "Incomplete Murderer" : A Case Study of the Discourse of The 2004 Sasebo Murder Case. 2015. 12. 61-73
  • An observation on how people understand others' experience : Narrative analysis of the wrist slitting experiences. 2014. 11. 13-28

1 to 20 of 20 results
  • « Top
  • ‹ Prev
  • 1
  • Next ›
  • Last »
Return to Previous Page