• A
  • A
  • A
日本語 Help
Science and technology information site for articles, patents, researchers information, etc.

Co-authoring Researcher

Co-inventing Researcher

Researcher similar to the Researcher

Article similar to the Researcher

Patent similar to the Researcher

Research Project similar to the Researcher

Article(J-GLOBAL estimation)

Patent(J-GLOBAL estimation)

Rchr
J-GLOBAL ID:201801000482944955 Update date: Sep. 19, 2024

YAMAMOTO Tomohiro

ヤマモト トモヒロ | YAMAMOTO Tomohiro
Clips

Papers (75)

  • HASEGAWA Motohiro, KIHARA Toshiyuki, YAMAMOTO Tomohiro, NAKAHASHI Yu, KONNO Takayuki, MIZUUCHI Toyokazu, SEKIDO Yasutomo. Enhancement of Online-Consultation for School-based Action Researches. Japan Journal of Educational Technology. 2024. 47. Suppl. 129-132
  • 教育実践研究に対するオンラインコンサルテーションの充実化. 長谷川元洋,木原俊行,山本朋弘,中橋雄,今野貴之,関戸康友. 日本教育工学会論文誌. 2024. 47. 129-132
  • 山本朋弘. 小学校プログラミング教育における大学生の遠隔支援による教育効果に関する検討. 中村学園大学・中村学園大学短期大学部研究紀要. 2024. 56. 1-6
  • YAMAMOTO Tomohiro, NAKAO Noriko, HORITA Tatsuya. Analysis of The Effect of Annotation in Flipped Learning by Taking Information Terminals Home. Japan Journal of Educational Technology. 2023. advpub
  • 山本朋弘,小林翼. 小学校算数の「データの活用」に関するICT操作スキルについての家庭学習の効果の検討. .中村学園大学発達支援センター研究紀要. 2023. 14
  • 山本朋弘. 児童生徒1人1台情報端末に対応した教員研修でのICT活用指導力の経時的変化に関する検討. 中村学園大学・中村学園大学短期大学部研究紀要. 2023. 55. 47-54
  • 森岡真弥,山本朋弘,野口太輔. 小学校理科の実践事例に見られるプログラミングに関する学習活動の分析. 中村学園大学・中村学園大学短期大学部研究紀要. 2023. 55. 127-131
  • 野口太輔,山本朋弘,森岡真弥. 小学校算数科のICTを活用した実践事例に見られる学習活動の分析. 中村学園大学・中村学園大学短期大学部研究紀要. 2023. 55. 55-60
  • 山本朋弘,小田原千晶. IoT教材を用いた小学校プログラミング授業での課題設定に関する検討. 中村学園大学発達支援センター研究紀要. 2023. 15. 15-20
  • 山本朋弘,野口太輔,森岡真弥. 教育DX に対応した教員育成指標とICT 活用指導力の検討. 第7回中村学園教職教育研究. 2023. 39-42
  • 山本朋弘, 堀田龍也. 小学校段階におけるプログラミング教育の変遷と現状. 中村学園大学発達支援センター研究紀要. 2022. 13号. 36-43
  • Tadashi INAGAKI, Jun TAKAHASHI, Yu TAIZAN, Tomohiro YAMAMOTO. Digital Transformation in Educational Practices. 2022. 45. 3. 273-281
  • 大久保 紀一朗, 佐藤 和紀, 山本 朋弘, 板垣 翔大, 中川 哲, 堀田 龍也. 小学校社会科の農業の学習におけるドローンを用いたプログラミング教育の実践とその効果. 日本教育工学会論文誌. 2022. 46. 1. 157-169
  • 森岡真弥,山本朋弘,野口太輔. STEM/STEAM教育に関連した事例の分類と内容の整理. 中村学園大学・中村学園大学短期大学部研究紀要. 2022. 56. 165-169
  • 野口太輔,山本朋弘,森岡真弥. 小学校での情報端末を活用した授業に対する教育学部大学生の関心と不安に関する調査. 中村学園大学・中村学園大学短期大学部研究紀要. 2022. 56. 51-57
  • ENOMOTO Satoshi, NAKAYAMA Runa, YAMAMOTO Tomohiro. A Study of the Effectiveness for Programming Experiences in Teacher Training Courses. Journal of Japan Educational Research Society of the AI era. 2022. 5. 46-51
  • Kiichiro Okubo, Kazunori Sato, Tomohiro Yamamoto, Shota Itagaki, Satoshi Nakagawa, Tatsuya Horita. Practice and Effects of Programming Education Using Drones in the Agriculture Unit of the Fifth Grade of Elementary School Social Studies. Information and Technology in Education and Learning. 2022. 2. 1. Trans-p010
  • 山本朋弘, 寺内愛. 小学校総合的な学習の時間の実践事例に見られるプログラミングに関連する学習活動の分析. 中村学園大学・中村学園大学短期大学部研究紀要. 2022. 54号. 1-5
  • 大久保紀一朗, 板垣翔大, 佐藤和紀, 中川哲, 山本朋弘, 堀田龍也. 小学校第6学年を対象としたAIの画像認識について理解する学習プログラムの開発・実践・評価. コンピュータ&エデュケーション. 2022. 48号. 58-63
  • KIHARA Toshiyuki, HASEGAWA Motohiro, YAMAMOTO Tomohiro, NAKAHASHI Yu, KONNO Takayuki, SEKIDO Yasutomo. The Trial of the Online-Consultation for the School-based Action Researches. Japan Journal of Educational Technology. 2021. 45. Suppl. 105-108

1 to 20 of 75 results
Return to Previous Page