研究者
J-GLOBAL ID:201001085628828592   更新日: 2024年02月01日

フランク ビョーン

フランク ビョーン | Frank Bjoern
所属機関・部署:
職名: 准教授
ホームページURL (2件): https://w-rdb.waseda.jp/html/100001657_ja.htmlhttps://w-rdb.waseda.jp/html/100001657_en.html
研究分野 (1件): 商学
研究キーワード (1件): 顧客関係管理、国際マーケティング、環境マーケティング(CSR)、新商品開発
競争的資金等の研究課題 (8件):
  • 2020 - 2023 企業・社会利益を目指す環境イノベーション戦略策定の国家・業種・企業特性による差異
  • 2019 - 2022 人工知能製品の購入動機における消費者層、国家文化、製品種類の差異
  • 2016 - 2019 消費者向けロボットの顧客価値の決定要因と行動帰結、文化・製品・使用形態による差異
  • 2015 - 2018 CSR経営志向の消費者行動における個人的・社会的動機、文化・業種・政策による差異
  • 2012 - 2015 理性・感情二元プロセスに基づくCS生成モデルの解明と品質設計指針への応用
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論文 (48件):
  • Bjoern Frank, Shusei Mitsumoto. An extended source attractiveness model: The advertising effectiveness of distinct athlete endorser attractiveness types and its contextual variation. European Sport Management Quarterly. 2023. 23. 4. 1091-1114
  • Boris Christian Herbas-Torrico, Björn Frank, Carlos Alejandro Arandia-Tavera, Pamela Mirtha Zurita-Lara. Sustainable supply chains in Bolivia: Between informality and political instability. Case Studies on Sustainability in the Food Industry: Dealing with a Rapidly Growing Population. 2022. 81-100
  • Yingfei Hu, Bjoern Frank, Zhenpeng Lu. Market success through recycling programs: Strategic options, consumer reactions, and contingency factors. Journal of Cleaner Production. 2022. 353. 131003
  • Boris Herbas-Torrico, Bjoern Frank. Explaining interpersonal differences in COVID-19 disease prevention behavior based on the health belief model and collective resilience theory: A cross-sectional study from Bolivia. BMC Public Health. 2022. 22. 1077
  • Gayani M. Ranasinghe, Yuosre F. Badir, Bjoern Frank. Organisational resources as facilitators and inhibitors of green performance: Non-linearities, interactions and international differences. European Journal of International Management. 2022. 18. 1. 154-184
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書籍 (1件):
  • 顧客満足CSの科学と顧客価値創造の戦略-グローバル生産文化と日本文化の強みを生かすものコトづくり発想
    日科技連出版社 2015 ISBN:9784817195418
学歴 (3件):
  • 2006 - 2009 東京工業大学 大学院社会理工学研究科経営工学専攻
  • 2001 - 2006 エコール・サントラル・ドゥ・リオン(リオン中央大学) 大学院工学専攻
  • 2003 - 2005 ダルムシュタット工科大学 大学院経営工学専攻
学位 (3件):
  • 博士(工学) (東京工業大学)
  • 修士(工学) (エコール・サントラル・ドゥ・リオン(リオン中央大学))
  • 修士(経営工学) (ダルムシュタット工科大学)
経歴 (4件):
  • 2018/04 - 早稲田大学 商学学術院 准教授
  • 2015/04 - 2018/03 上智大学 大学院地球環境学研究科 准教授
  • 2009/04 - 2015/03 東京工業大学 大学院社会理工学研究科経営工学専攻 助教
  • 2012/08 - AOTS (2012-現在)、上智大学 (2018)、東京農工大学 (2014-2017)、立教大学 (2014-2017) 非常勤講師
受賞 (12件):
  • 2020 - 早稲田大学 早稲田大学リサーチアワード
  • 2019 - Journal of the Academy of Marketing Science 最優秀査読者賞
  • 2017 - ANZMAC (Australian & New Zealand Marketing Academy) Conference 最優秀論文賞(マーケティング戦略とブランド化)
  • 2016 - ANZMAC (Australian & New Zealand Marketing Academy) Conference 最優秀論文賞(起業とイノベーション )
  • 2015 - 日本経済新聞社 日経品質管理文献賞
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所属学会 (5件):
日本商業学会 ,  日本経営工学会 ,  日本品質管理学会 ,  Academy of Marketing Science ,  American Marketing Association
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