研究者
J-GLOBAL ID:201101011372940245   更新日: 2024年05月21日

服部 圭介

ハットリ ケイスケ | Hattori Keisuke
所属機関・部署:
職名: 教授
ホームページURL (1件): https://httrksk.github.io/
研究分野 (3件): 理論経済学 ,  公共経済、労働経済 ,  理論経済学
研究キーワード (10件): 寡占理論 ,  チーム生産 ,  リーダーシップ ,  産業組織 ,  環境政策 ,  公共財 ,  耐久財 ,  虚偽広告 ,  国際貿易 ,  政治経済
競争的資金等の研究課題 (7件):
  • 2024 - 2029 リーダーシップ、多様性、心理的相互作用を考慮した最適チームの理論・実験研究
  • 2019 - 2024 多市場間の相互作用と企業の戦略的行動に関する経済分析
  • 2016 - 2019 環境に関する規制の実効性と付随する罰則の執行力の経済分析
  • 2013 - 2017 貿易・環境政策としての情報操作、および品質規制に関する理論研究
  • 2011 - 2015 市場構造、所有権と責任に関する制度と環境規制の経済分析
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論文 (26件):
  • Wolfgang Buchholz, Keisuke Hattori. A paradox of coalition building in public good provision. Economic Modelling. 2024. 135. 106722-106722
  • Keisuke Hattori, Keisaku Higashida. Who should be regulated: Genuine producers or third parties?. Journal of Economics. 2022
  • Keisuke Hattori, Mai Yamada. Effective Leadership Selection in Complementary Teams. Journal of Institutional and Theoretical Economics. 2020. Forthcoming. 4. 620-620
  • Keisuke Hattori, Mai Yamada. Skill diversity and leadership in team production. Journal of Institutional and Theoretical Economics. 2018. 174. 2. 351-374
  • Keisuke Hattori. Optimal combination of innovation and environmental policies under technology licensing. ECONOMIC MODELLING. 2017. 64. 601-609
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MISC (5件):
  • Keisuke Hattori. SLAP Typing Task: A New Experimental Paradigm for Teamwork Research. SSRN Electronic Journal. 2024
  • Keisuke Hattori, Mai Yamada. Welfare Implications of Sequential Entry with Heterogeneous Firms. Munich Personal RePEc Archive No.104640. 2020
  • Keisuke Hattori, Yusuke Zennyo. Heterogeneous Consumer Expectations and Monopoly Pricing for Durables with Network Externalities. Munich Personal RePEc Archive. 2018. No. 89893
  • Keisuke Hattori. Comment on "Budgets under Delegation" by Terai, K. and Glazer. The Political Economy of Fiscal Consolidation in Japan. 2015
  • Keisuke Hattori, Amihai Glazer. How to Commit to a Future Price. Working Papers, University of California-Irvine, Department of Economics. 2013. 131402
講演・口頭発表等 (39件):
  • Closing the Psychological Distance: The Effect of Social Interactions on Team Performance
    (27th Annual ISNIE/SIOE Conference (SIOE 2023 Frankfurt: Germany) 2023)
  • Profit-sharing vs price-fixing collusions with heterogeneous firms
    (49th Annual Conference of the European Association for Research in Industrial Economics (EARIE 2022 Vienna: Austria) 2022)
  • A Paradox of Coalition Building in Public Good Provision
    (International Conference of Public Economic Theory (PET 2022, France) 2022)
  • Heterogeneous Consumer Expectations and Monopoly Pricing for Durables with Network Externalities
    (ミクロ経済学・ゲーム理論研究会(京都大学) 2019)
  • Leadership by Showing Generosity
    (International Conference on Public Economic Theory 2019(Pôle Européen de Gestion et d’Economie: Strasbourg, France) 2019)
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学歴 (3件):
  • 2002 - 2005 大阪大学 経済学研究科博士後期課程
  • 2000 - 2002 大阪大学 経済学研究科博士前期課程
  • 1996 - 2000 関西学院大学 経済学部
学位 (1件):
  • 博士(経済学) (大阪大学)
経歴 (5件):
  • 2020/04 - 現在 青山学院大学 経営学部 マーケティング学科 教授
  • 2014/07 - 2020/03 大阪経済大学 経済学部 教授
  • 2008/03 - 2014/07 大阪経済大学 経済学部 准教授
  • 2012/08 - 2013/08 カリフォルニア大学アーバイン校 経済学部 客員研究員
  • 2005/04 - 2008/03 大阪経済大学 経済学部 専任講師
所属学会 (2件):
日本国際経済学会 ,  日本経済学会
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