研究者
J-GLOBAL ID:201701017370573680   更新日: 2024年06月12日

井上 典之

イノウエ ノリユキ | Inoue Noriyuki
所属機関・部署:
研究分野 (1件): 教育心理学
研究キーワード (6件): 教育心理学 ,  アクションリサーチ ,  探究授業 ,  教師の専門技能発達 ,  非認知能力の発達 ,  教育研究方法論
競争的資金等の研究課題 (1件):
  • 2018 - 2021 児童の非認知能力の促進を目的とした授業研究の国際的展開
論文 (32件):
  • Inoue. N. Epistemic justice in classroom dialogues: Coming to know the ‘other’ with non-Western epistemological lenses. In M. Meredith (Ed.), Universities and epistemic justice in a plural world: Knowing better. 2024. 95-105
  • Van der Lans, R. M, In de Wal, J. J, Daas, R, Durksen, T. L, Inoue, N, Wilson, E, Cornelissen, F. Beyond the linear standard: What circular models can teach us about teachers’ continuing professional learning needs in Australia, England, Japan and The Netherlands. Teaching and Teacher Education. 2024. 138
  • Inoue, N. Catalyzing humanistic inquiries into contemporary social agendas: An introduction to the new Educational Innovation and Communication Studies Master’s Program. 人間科学研究. 2022. 35. 275-280
  • Inoue, N, Light, D. Guiding educational innovation to promote children's non-cognitive abilities to succeed: implementation of the Sesame Street curriculum in Japan. International Journal of Lesson and Learning. 2022. 11. 245-259
  • Inoue, N. Linking theories and actions-in-practice: Infusing n=1 action research projects into educational psychology courses. Teacher Development. 2022. 26. 3. 397-410
もっと見る
書籍 (3件):
  • Creating a teacher collective: Professional development within the group, the community, and the network
    Rowman & Littlefield 2023 ISBN:1475869363
  • Beyond actions: Psychology of action research for mindful educational improvement.
    New York: Peter Lang Publishing 2015
  • Mirrors of the mind: An introduction of mindful ways of thinking education
    New York: Peter Lang Publishing 2012
学歴 (3件):
  • 1995 - 2002 コロンビア大学 (Columbia University) 教育学大学院
  • 1991 - 1993 ハーバード大学 (Harvard University) 教育学大学院
  • 1981 - 1985 大阪大学 基礎工学部 機械工学科
学位 (3件):
  • Ph.D. (コロンビア大学 (Columbia University))
  • M.A. (コロンビア大学 (Columbia University))
  • M.Ed. (ハーバード大学 (Harvard University))
経歴 (5件):
  • 2017/04 - 現在 早稲田大学 人間科学学術院 教授
  • 2017/01 - 2017/02 ケンブリッジ大学 教育学大学院 客員研究員
  • 2003/08 - 2016/12 University of San Diego School of Leadership and Education Sciences Associate Professor
  • 2001/08 - 2003/03 University of Saint Joseph Department of Child Study, Education and Special Education Assistant Professor
  • 1998/09 - 2001/08 Teikyo Post University School of Arts and Sciences Instructor
委員歴 (2件):
  • 2020 - 現在 日本教師学学会 理事/編集委員長
  • 2017 - 現在 International Journal for Transformative Research Editorial Advisory Board
受賞 (3件):
  • 2014 - University of San Diego 最優秀教授賞
  • 2010 - University of San Diego, School of Leadership and Education Sciences Distinguished Faculty Award
  • 1992 - JUSEC (Fulbright Japan) フルブライト・スカラーシップ
所属学会 (4件):
世界授業研究学会 (WALS) ,  International Journal for Transformative Research ,  日本教師学学会 ,  全米教育学会 (AERA)
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る